korg tr korg le geluiden uitwisseling

ryannld

Nieuwkomer
Lid sinds
6 september 2013
Berichten
2
Hoi

Ik heb een Korg tr 61 waarvan ik de geluiden op een sd card heb opgeslagen. Nu wil ik de geluiden op een Korg le plaatsen. Maar dat werkt via een smart media card. Graag hulp. Tnx
 
Meest eenvoudige oplossing: smart media card en een cardreader ergens vandaan toveren en de pcg files uitwisselen.
Lastigere oplossing: er bestaan library editors voor op je pc. Mogelijk kun je daarmee via midi patches en programs overzetten. Je hebt dan geen smart media nodig, maar je zult moeten uitzoeken welke software library editor geschikt is.

Zoek eens op: http://www.korgforums.com/
 
Ik heb zelf ook een Korg TR61. Aangezien de TR61 64MB aan samples bevat en de Triton Le maar 32MB, zijn de PCG's niet volledig compatible. Echter zal een groot deel wel overeenkomen qua samples, patches en combi's. Als je zaken wilt uitwisselen tussen beide kun je bijvoorbeeld de PCG kopiƫren naar een geheugenkaart en deze daarna op je pc uitwisselen met een andere geheugenkaart. Vervolgens kun je deze PCG laden in het desbetreffende apparaat. Je kunt altijd kiezen welke parameters je wilt opslaan/laden (sequencer data, songs, patches, combi's, global settings, enzovoorts). Echter kun je bijvoorbeeld niet vlug losse patches uitwisselen op deze manier. Daarvoor gebruik je het best een librarian zoals de PCG Tools editor. Die is vanaf scratch gemaakt door een Nederlandse member van de Korg forums en wordt nog altijd actief ontwikkeld. Een andere optie is LeLibby, maar dat wordt niet meer ontwikkeld.
 
Back
Top