Nieuwe EDP track: Dust

EDP

elke dag pannekoeken
Lid sinds
1 februari 2002
Berichten
4.471
Locatie
Roffa
ik heb weer een nieuw nummertje gefabriceerd. lekker stevige maar toch ook wel groovy achtige techno track.
gebruikte gear:
Prophet 600
MS10
Logic met de EXS24 sampler
de stemsample komt van Animal Planet(!?) gaat over zandstormen die sidney teisteren geloof ik.:confused:

graag opbouwende/afbrekende kritiek

http://Twin-x.com/fileboard/upload/Dust_(master).mp3
 
Laatst gewijzigd:
Lekker donker nummer met een leuke groove.
Misschien tempo net ff te laag maar dit heeft ook wel wat. :)
Er zit niet echt een ondersteunende bas in denk ik, misschien past dat er ook wel bij.

De mix is lekker strak. Misschien is ietsje minder reverb ook wel interessant.

Leuk!
 
De mix is goed maar inderdaad iets minder reverb kan wel.
Het komt nu een beetje‘nat’ over.
De MS10 (meen ik)geluid (die ritssluiting) vind ik goed verzonnen.
Iets meer variatie (qua grondtonen) kan ook geen kwaad.
De 808/909 klap komt naar mij gevoel iets te vaak voor.
Maar dat is een kwestie van smaak.

;)
 
Stoer!

zeer lekker trackje.

Zelf had ik de vocal wat meer gedoopt in delay, maar ook dat is smaak, maar je song vind ik in elk geval goed zoals ie is.

ik vind ook niet dat je te veel reverb gebruikt
 
Zeker een lekkere track !

Wat ik me afvraag is wat dat schurende geluid is dat acher de vocalen zit ? Zou ik weglaten als ik jou was zodat de vocalen wat duidelijker worden of komt dat doordat je het met een microfoon hebt opgenomen ?

groeten

Basicsys
 
Nou?

Nou?

Dit is dus eigenlijk wel een hele erruge vette track man! Het enige is die ripper/zipper sample. Gaat na verloop toch wel een beetje vervelen. Misschien wat meer variatie hiermee. Maar verder nogmaals super duper track! Echt!

Eric
 
Ik vind het een zeer goed nummer!
Klinkt gewoon lekker, genoeg variatie, zou zo tussen alle andere nummers op slam-fm kunnen komen! :)

Topper!
 
shit .... lekker lekker lekker !!!

Meer wil ik er eigenlijk niet over zeggen.

Eeeuuh jawel 1 dingetje.....ik mis persoonlijk een bassline maar het is geen must vind ik.

hehehe..... toch nog 1 opmerking je track begint (pats) en is vrij constant. Misschien kan je door met je rits te spelen in het begin ....bijv wat minder vaak of stukjes ervan.... je track wat meer opbouw geven ?? Of iets anders natuurlijk. Maar ik vind het weer geen must !!

Toppertje
 
na ik zal het dan toch maar effe vertellen wat dat rits geluidje nou is:


het is een omgekeerde kick waar ik steeds stukjes tussen uitgeknipt heb met een flanger er over. Beetje gekloot in soundforge ;)
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door BasicSystem
Zeker een lekkere track !

Wat ik me afvraag is wat dat schurende geluid is dat acher de vocalen zit ? Zou ik weglaten als ik jou was zodat de vocalen wat duidelijker worden of komt dat doordat je het met een microfoon hebt opgenomen ?

groeten

Basicsys
nee ik heb dat geluid gewoon gesampled maar het was van de tv en er zaten een soort trachische viool geluiden achter kon ik niet echt weg krijgen.
 
Origineel geplaatst door EDP

nee ik heb dat geluid gewoon gesampled maar het was van de tv en er zaten een soort trachische viool geluiden achter kon ik niet echt weg krijgen.

Ten eerste heerlijke track... ga er niet teveel woorden aan vuil maken... Het rits FX vond ik meteen geweldig. Geeft meteen aan het begin van het nummer al iets vernieuwends, slaat wel aan bij A&R managers denk ik!!! MAar die zelfde A&R managers gaan ook denk ik zeuren over die vocal sample... dus ik hoop dat je nog weet 'waarvan' je het precies hebt gesampled!

Vind dat geruis juist wel charmant en afwisselend achter die samples... Laat lekker zitten! Zat trouwens ook in die track van BAsicSystem.... klinkt lekker rauwwww ;)

Toch teveel woorden vuil gemaakt 8)
 
Back
Top