En dat met een mc303.. - Boiler Room

hehe, goed te lezen flyweight,, :)

Ik heb zelf 2 MC303's, die tegelijk , elk afzonderlk, over één midi kabel aangestuurd worden. Da's mogelk met 2 midi schakelaars en m'n synthctrl..
De ééne, in bijna elke track van mij, als bass door de Quadraverb GT, de andere droog, of door de EF303,
Als sequencer kan ik de MC303 ni gebruiken, maar 'k vind 'm zeker strak genoeg via midi.
De MC307 vind ik veel beter kwa sounds, die kan ik ook perfect editen zoals de MC505.
Ook met ext midi sync voor de hats, gebruik ik één vd twee MC307's
Een MC505 heb ik ook gehad ter herstelling van het display, maar dan vond ik de MC303 veel beter klinken, zeker met de bass boost.
Ik vind de MC303 een preset-patch MC505 Synth maar met bass boost. De layers van de MC303 zijn niet afzonderlk te edtiten...
 
Het is gewoon een groovemachine. Alles in een doos. Als er een dude met Ableton staat zie of hoor je er niemand over.. :maffia:

Stond er maar iemand met Ableton. Dit setje is echt saai en droog, maar goed dat is mijn smaak :D
En die kerel lijkt het zelf ook niet al te veel aan te vinden. 8~
 
hehe, goed te lezen flyweight,, :)

Ik heb zelf 2 MC303's, die tegelijk , elk afzonderlk, over één midi kabel aangestuurd worden. Da's mogelk met 2 midi schakelaars en m'n synthctrl..
De ééne, in bijna elke track van mij, als bass door de Quadraverb GT, de andere droog, of door de EF303,
Als sequencer kan ik de MC303 ni gebruiken, maar 'k vind 'm zeker strak genoeg via midi.
De MC307 vind ik veel beter kwa sounds, die kan ik ook perfect editen zoals de MC505.
Ook met ext midi sync voor de hats, gebruik ik één vd twee MC307's
Een MC505 heb ik ook gehad ter herstelling van het display, maar dan vond ik de MC303 veel beter klinken, zeker met de bass boost.
Ik vind de MC303 een preset-patch MC505 Synth maar met bass boost. De layers van de MC303 zijn niet afzonderlk te edtiten...
wat is een midi schakelaar? bedoel je dat bepaalde kanalen naar het ene apperaat gaan en de overige naar het andere apperaat? anyhow de mc307 heb ik weggedaan omdat het realtime editen en afspelen kut ging
grappig want voor mij xijn de sequencer en arp juist het goede van de doos. weetje wat maakt het ook uit. de mc303 is ook gewoon speelgoed. die opnames van de OP vind ik ook nergens naar klinken. zou kan ik ook een uur vullen. en met detroid sound heeft het ook weinig te maken. detroidsound is echte 808's met dikke analoge synths. daar kan zo een rompler niet aan tippen. wat je wel mooi kan zien is dat het basis concept van de mc303 in essentie weinig verschilt met abletons push en cliplaunch. dit is dan ook de kracht van dit stuk speelgoed voor mij.
 
detroidsound is echte 808's met dikke analoge synths. daar kan zo een rompler niet aan tippen. wat je wel mooi kan zien is dat het basis concept van de mc303 in essentie weinig verschilt met abletons push en cliplaunch. dit is dan ook de kracht van dit stuk speelgoed voor mij.

Hulde hiervoor :halleluja
 
detroidsound is echte 808's met dikke analoge synths. daar kan zo een rompler niet aan tippen.

Uh al die jaren 90 detroit dingen en ook best wel veel jaren 80 is toch rompler....Kurzweil K-series das toch DE ouwe detroit sound van Derrick May & Underground Resistance, Model 500 JD800 druipt aan alle gaten eraf EMU's bij de vleet bij Kenny Larkin en nu ook toch met ome S das veel MC909
en van digitale drumcomputers waren ze ook niet vies R8 etc.
detroit = toch juist rompler vaak

dat gepiemel ook altijd dat romplers geen echte synths zijn slaat ook nergens op net of een JV1080 geen echte synth is nou daar kan je echt een miljoen keer dieper meer mee synthesizeren dan uhmmm laten we als voorbeeld maar weer die Korg volca's nemen :D
 
wat is een midi schakelaar?
MC303-CS1X-Switch.jpg

Gebruik ik ook voor de twee CS1X'n
bedoel je dat bepaalde kanalen naar het ene apperaat gaan en de overige naar het andere apperaat?
Idd, ik onderbreek de tweede met de schakelaar, stuur de sysex mute channel settings door vd eerste, onderbreek daarna de tweede, en stuur daar de mute settings vd 2de door,
Voor zover ik weet kun je geen midi input channel selecteren op de MC303.
soit, met Multi output midi interfaces is't gewoon een andere midi uitgang selecteren off course,, maar ik werk met MED-SS tracker op amiga.
en ja, voor mij is't gewoon een soundmodule,,,
Ik heb m'n favoriete house bass patch al enkele keren gesampled, maar dat klinkt langs geen kanten door een sampler..
en ja, ik ben ergens eind 90' begonnen met een MC303 CS1X en veel te dure K2000.. Daar heb ik 't maximum uit willen halen met m'n synctrl plugin op amigaos
 
Terrence Dixon geen DetroiT-sound noemen is wel erg straf zeg, ga eens snel wat opzoeken over de goede man en waar hij vandaan komt :)
 
nou hops allemaal een mc-303 kopen dan word die net zo veel geld waard als een 303 808 en 909 bij elkaar.
 
Je moet het achterliggende idee achter de Detroit sound begrijpen anders blijf je alleen maar bakken met bekende geluiden kopen om een soort mini playbackshow voor synthnerds op te voeren.
 
Uh al die jaren 90 detroit dingen en ook best wel veel jaren 80 is toch rompler....Kurzweil K-series das toch DE ouwe detroit sound van Derrick May & Underground Resistance, Model 500 JD800 druipt aan alle gaten eraf EMU's bij de vleet bij Kenny Larkin en nu ook toch met ome S das veel MC909
en van digitale drumcomputers waren ze ook niet vies R8 etc.
detroit = toch juist rompler vaak

dat gepiemel ook altijd dat romplers geen echte synths zijn slaat ook nergens op net of een JV1080 geen echte synth is nou daar kan je echt een miljoen keer dieper meer mee synthesizeren dan uhmmm laten we als voorbeeld maar weer die Korg volca's nemen :D
nee daar heb je helemaal gelijk in. maar ik refereer puur naar de mc 303. dat ding is echt een zeer beperkte synth rompler. maar ik dacht altijd dat die direct beat releases en die eerdere ur releases voor het grootste deel analoog waren. de kawai k serie zijn toch geen romplers? ik heb dus helemaal niks tegen digitale synths omdat je daar vaak dieper en verder mee komt. wie die gast ook is zijn optreden is niet echt spectaculair mede ook door de minimale synth mogelijkheden van de mc303. daar kun je via 1 lfo am. fm en pitch mod op doen. samen mrt een filter en envelope. das alles wat erin zit. plus portamento. osc's heeft die niet. alleen de world famous rom samples. er zitten wel een paar goede tussen btw. @stephen ok erg exotische setup ik ga eens op je soundcloud luisteren
 
Lekker spartaans dan :D

Direct Beat das toch vooral dan AUX 88 Keith Tucker is toch meestal Roland R8 (met 808 kaart of MK2 808...) en/of DR660 en heel veel Casio CZ101 ook wel echte 808 hoor

ff voor bij de koffie
http://www.youtube.com/watch?v=ekS4pt4hSgU#t=125

en met de typieeeeesche mega sluggish cognitieve tempo R8 timing (die klaarblijkelijk ook in de MC303 zit als ik dit zo lees ;) )
 
Laatst gewijzigd:
Uh al die jaren 90 detroit dingen en ook best wel veel jaren 80 is toch rompler....Kurzweil K-series das toch DE ouwe detroit sound van Derrick May & Underground Resistance, Model 500 JD800 druipt aan alle gaten eraf EMU's bij de vleet bij Kenny Larkin en nu ook toch met ome S das veel MC909
en van digitale drumcomputers waren ze ook niet vies R8 etc.
detroit = toch juist rompler vaak

dat gepiemel ook altijd dat romplers geen echte synths zijn slaat ook nergens op net of een JV1080 geen echte synth is nou daar kan je echt een miljoen keer dieper meer mee synthesizeren dan uhmmm laten we als voorbeeld maar weer die Korg volca's nemen :D

Zo waar dit mooi en nu tadaaaaa sampler in actie:
 
ah ok smackos. nooit geweten. ga het filmpje thuis eens beluisteren aux 88 en drexia ed vind ik helemaal tegek.
 
Iedereen vind Terrence dope totdat ze zien dat het allemaal uit een mc303 komt. Dan is het ineens niet meer Detroit of diep..
 
Ik heb denk ik de MC303 uit de eerste serie, al weet ik dat niet zeker meer. Dus dat zou de oorzaak kunnen zijn voor het wangedrag.. Eerlijk waar, het is geen "fijne" randomness want dat zou ik nog kunnen waarderen.. Het zit em in het niet perfect afspelen van de interne drum rom samples (vooral de hats dus), het klinkt heel irritant.

Ook zit er een paar tiental dB aan ruis bij waar ik bijna misselijk van wordt. :D

Ik heb een R8 gehad en das echt een wereld van verschil.
 
in de service manual kun je vinden hoe je de rom versie en dergelijke kan vinden rom 1.00 1.01 zij kut
 
Back
Top