En dat met een mc303.. - Boiler Room

't is idd muziek dat ik hoor, Maar dit lijkt mij niet live uit de MC303 te komen,,, of mss niet in sync met 't beeld ??
K wist wel dat er 'iemand' is die een ganse set met een mc303 maakt, en mss is't deze artist wel ???
Soit, thanks for sharing,, :)
 
Laatst gewijzigd:
Terrence Dixon maakt met drie plastic frietvorkjes nog interessantere muziek dan de meeste tranceboeren.
 
Hij gebruikt de mc 303 voor de beats en verder hoor ik een boel geluiden die niet in die bak zitten. Ik had er een...
 
Wel als dat zo is ben ik blij dat mijne weg is, ik kreeg dat er namelijk niet uit :)
 
Ik heb zelf een MC-303 gekocht om eens te kijken hoe slecht die nu eigenlijk klonk (afgaande op ongeveer alle commentaren en enkele video's van dubieuze kwaliteit), maar ik ben eerder in positieve zin verrast. Hij is zowaar heel bruikbaar. Da's voor een deel omdat mijn verwachtingen al zowat aan het absolute minimum grensden, maar ook gewoon omdat de MC-303 echt nog wel goed meevalt. Zeer intuïtief ook, waardoor je snel iets in mekaar zet. De klank is niet altijd super en sommige dingen lukken niet, maar je kan er zeker iets mee aanvangen.
 
Het is niet mijn soort muziek in het filmpje, maar het bewijst wel dat er meer bestaat dan simpele beats op een groovebox. De meeste kritiek op de MC-303, en enkele opvolgers uit dezelfde serie, komt waarschijnlijk omdat mensen de 90's sound niet (meer) kunnen waarderen. Oké, de MC-303 is niet het ultieme op groovebox gebied, maar toch zeker wel bruikbaar. Zeker voor de schamele €100 waarvoor hij meestal word verkocht tegenwoordig. Lekker live met de knopjes aan de gang. Niet alle muziek hoeft ook zo overdreven vet te klinken met een paar liter supersaw saus er overheen. Maar als het zo moet klinken, ja dan valt de MC-303 wel af.

Onderstaand nog twee goede demo's van waar de MC-303 toe in staat is.

 
Terrence Dixon maakt met drie plastic frietvorkjes nog interessantere muziek dan de meeste tranceboeren.

:D

Inderdaad ja. Die gast heeft wel echt een eigen geluid vanuit de Detroit hoek. Heb best gave albums van um op vinyl. Ergens op de 38 minuten is echt zijn geluid van vroeger, en die electro dingen zijn ook wel gaaf, eigen geluid, heel minimaal. Dit was vroeger ook minimal...

Het is gewoon een groovemachine. Alles in een doos. Als er een dude met Ableton staat zie of hoor je er niemand over.. :maffia:
 
Ja, leuk allemaal. Laten we de MC303 gaan hypen!

Ik heb er ook nog 1. Was 1 van mn eerste grooveboxen. Sterker nog, het was de eerste! :D

Het nadeel van de MC303 is dat de strakheid van de sequencer behoorlijk te wensen over laat. Bv, een mooie hihat 16th pattern klinkt niet zo strak als je hoopt en dat vind ik altijd rete storend!
Dat je er best leuke dingen uit kan halen is evident natuurlijk.

edit: ow ja, en natuurlijk de GIGANTISCHE bak ruis.
 
In het eerste filmpje hoor je de sequencer ook zwalken......

Ik heb nooit goed begrepen waarom de MC303 qua sequencer, niet beter werkt. Ik las vroeger verklaringen dat het wellicht de beperkte polyfonie kan zijn. Maar ik ben nooit overtuigd geweest want het maakt niet uit of je nu 1 hihat patroontje speelt of 16 tracks tegelijk, strak is het nooit.
Nu ben ik met mensen eens dat het ook charme heeft als dingen niet strak lopen, maar dit is net iets te veel.


Jammer is het wel! Veel plezier beleeft aan de MC303..
 
dat de sequences niet altijd strak zijn. klopt. omdat het ding real time groove quantize heeft. er zijn idd ook firmware versies waarbij de masterklok niet zo goed is. maar in de laatste firmware valt het wel mee. nou ja ik programmeer er vaak accoustische drums mee en een beetje zwalken is alleen maar fijn. weetje ik vind het apparaat gewoon geweldig als live sequencer. de beperkte polyfonie los ik op met 2 303 en een midi merger. tuurlijk is speelgoed in de ogen van velen. who cares. dat die zwaar afgekraakt word is logisch omdat het echt wel even duurd om hem echt door te krijgen. als je hem eenmaal doorhebt werkt het zo direct als een instrument. die directheid kan de mc 505 en 307 niet bieden. tja de geluiden daar doe ik het niet voor. maar multisamples sequence gaat er lekker. hang hem aan reason en in een uur heb je een electro af. greets de mc 303 fanboy;)
 
nou ja idd . de mc 303 word instabiel als de tr hard moet werken. 28 voice s polyfone haal je echt niet als je bv het filter te veel gebruikt. er zit ook een 'data thin' functie op zodat de data wel door het cpuutje kan. maar bij goed gebruik zwalkt die dus niet heel sterk. alleen in de oudere firmware
 
Back
Top