Bouw nieuwe studio

eindelijk weer internet... Dus: foto's.

zondag hebben we alle spullen verhuisd. Er moest, en moet nog steeds, erg veel gebeuren, maar alles op z'n tijd. Studio 2 is inmiddels ook helemaal ingericht, dus we kunnen full power aan de slag!

Gelukkig draaide alle basis zaken in een keer. Dus maandag konden we de meting doen.

Eerst: Foto's van de zondag.
 

Attachments

  • foto1.jpg
    foto1.jpg
    48,9 KB · Bekeken: 112
  • foto2.jpg
    foto2.jpg
    51,4 KB · Bekeken: 106
  • foto3.jpg
    foto3.jpg
    30,2 KB · Bekeken: 104
  • foto4.jpg
    foto4.jpg
    25 KB · Bekeken: 113
  • foto5.jpg
    foto5.jpg
    66,9 KB · Bekeken: 104
en de overige foto's
 

Attachments

  • foto6.jpg
    foto6.jpg
    27,9 KB · Bekeken: 103
  • foto7.jpg
    foto7.jpg
    60,3 KB · Bekeken: 106
  • foto8.jpg
    foto8.jpg
    49,6 KB · Bekeken: 102
  • foto9.jpg
    foto9.jpg
    46,8 KB · Bekeken: 111
  • foto10.jpg
    foto10.jpg
    40,9 KB · Bekeken: 102
En toen maandag de meting. Toch best spannend of alles klopt. Er zaten nog wel wat kleinigheidjes in. De eerste sky die hangt, moet nog wat verder naar beneden. Daarnaast zat er een miniem meetverschil tussen de westlakes, wat eigenlijk op t gehoor al niet eens op viel.

Weinig foto's van deze dag, maar wel een heel interessante: De meting zelf. Zoals je kunt zien hebben we er voor gekozen om t laag iets te overdrijven. Het 120 hz dipje word nog opgevangen door de sky iets te verlagen, maar verder is t echt om door n ringetje te halen. Heb zelf nog nooit zo'n goed geluid ergens gehoord.

Komende dagen komen er n hoop overblijfselen te koop, die we niet meer gaan gebruiken. Waaronder hele mooie panelen uit de oude studio, met labrisering erop. Mocht je daar nou interesse in hebben, stuur me dan even een bericht. Blijkbaar mocht ik t te koop aanbieden, want de advertentie was na n dag spoorloos...
 

Attachments

  • foto11.jpg
    foto11.jpg
    40,7 KB · Bekeken: 109
  • foto2.jpg
    foto2.jpg
    63 KB · Bekeken: 110
ziet er inderdaad strak uit

op wat staat de 'smoothing' van je meting?
1/12 octaaf? 1/24ste octaaf?
 
Geen idee welke smoothing gebruikt is eigenlijk.

Omdat ik met een losse sub werk, kunnen we het laag enigsinds sturen in volume. Persoonlijk vind ik t wel fijn om met afmixen de druk van een track te voelen. (en dat komt nu als een hamerslag op je borst binnen, bij wijze van spreken)

Vandaar dat we het laag iets overdreven hebben. Overigens, een systeem wat compleet rechtgetrokken is, klinkt niet zo heel erg natuurlijk, en ietwat onprettig.
 
En toen maandag de meting. Toch best spannend of alles klopt. Er zaten nog wel wat kleinigheidjes in. De eerste sky die hangt, moet nog wat verder naar beneden. Daarnaast zat er een miniem meetverschil tussen de westlakes, wat eigenlijk op t gehoor al niet eens op viel.

Weinig foto's van deze dag, maar wel een heel interessante: De meting zelf. Zoals je kunt zien hebben we er voor gekozen om t laag iets te overdrijven. Het 120 hz dipje word nog opgevangen door de sky iets te verlagen, maar verder is t echt om door n ringetje te halen. Heb zelf nog nooit zo'n goed geluid ergens gehoord.

Komende dagen komen er n hoop overblijfselen te koop, die we niet meer gaan gebruiken. Waaronder hele mooie panelen uit de oude studio, met labrisering erop. Mocht je daar nou interesse in hebben, stuur me dan even een bericht. Blijkbaar mocht ik t te koop aanbieden, want de advertentie was na n dag spoorloos...

proficiat kerel!
 
1. Dus bas kan nog extra bijgeregeld worden met sub, is logisch.

2. Ben toch wel benieuwd naar die smoothing, wat het bv op 1/12 octaaf zou geven.

maar zowieso, superstrak resultaat, proficiat!
 
Gefeliciteerd, ziet er al sfeervol uit met dat hout zo.

Wel heel snel gerealiseerd, dat zal hard werken geweest zijn!
 
T is zo ongeveer op de kop af 5 jaar geleden. Helaas word het pand waar ik 5 jaar met heel veel plezier gezeten heb, gesloopt. Althans: Het gedeelte waar ik zit.

Zoals iedereen weet is het lastig een geschikte locatie te vinden, maar dat is wel gelukt. De laatste hand word nu gelegd aan n akoestisch ontwerp (weer door Mischa Jacobi natuurlijk!), en dan verhuizen we naar een aanzienlijk kleinere locatie. Gelukkig NOG dichter bij huis, en we komen in n gezellig pand terecht!

Komende week gaat alles van begin tot eind verhuisd worden, en 20 augustus staan de eerste afspraken weer geplant. Een soort mini-dejavu dus van exact 5 jaar geleden.

Ik hou middels foto's weer n dagboekje hier bij. Heb je vragen: Gewoon stellen!

SF overview oud.jpg
 

Attachments

  • SF overview oud.jpg
    SF overview oud.jpg
    79,8 KB · Bekeken: 100
  • SF overview oud 2.jpg
    SF overview oud 2.jpg
    84,2 KB · Bekeken: 102
  • SF overview oud 3.jpg
    SF overview oud 3.jpg
    113,2 KB · Bekeken: 107
Back
Top