Bouw nieuwe studio

Ziet er goed uit! gelijk mooie basstraps die speakerkasten
ja 15 tot 20 pakken rockwool druk je zo weg, maar je krijgt er wel een superstrakke bass die je 100% kan vertrouwen voor terug.
 
Wat ik me afvraag is, als je ruimte helemaal af is, of Mischa dan nog komt meten en je ruimte komt eq-en.
 
Wat ik me afvraag is, als je ruimte helemaal af is, of Mischa dan nog komt meten en je ruimte komt eq-en.

Jazeker. Mischa komt morgen meten. Dan doen we ook de final plaatsing van alle panelen etc.
 
Gisteren een super heftige dag gehad, maar heel veel gedaan. De todo list word inmiddels overzichtelijk. Vandaag staat het volgende op het menu:

- Dicht maken lichtbakken in t plafond (zorgen voor een rare stuiter echo in de ruimte)
- Stof spannen op achterwand, waardoor de achterwand helemaal strak word
- Akoestische plafond panelen hangen
- Verlichting aansluiten
- Akoestische vloerpanelen plaatsen
- Wand tussen de speakers bouwen
 

Attachments

  • foto1.jpg
    foto1.jpg
    38,4 KB · Bekeken: 109
  • foto2.jpg
    foto2.jpg
    51,2 KB · Bekeken: 113
  • foto3.jpg
    foto3.jpg
    41,1 KB · Bekeken: 110
  • foto4.jpg
    foto4.jpg
    45,9 KB · Bekeken: 109
  • foto5.jpg
    foto5.jpg
    43,9 KB · Bekeken: 109
de overige foto's
 

Attachments

  • foto6.jpg
    foto6.jpg
    27,5 KB · Bekeken: 106
  • foto7.jpg
    foto7.jpg
    34,6 KB · Bekeken: 106
  • foto8.jpg
    foto8.jpg
    63,4 KB · Bekeken: 110
Jazeker. Mischa komt morgen meten. Dan doen we ook de final plaatsing van alle panelen etc.

Dank voor deze reportage, erg leuk om te volgen.
Ik hoop dat je ook de response grafieken van de metingen gaat plaatsen, inclusief de struikelblokken, plaatsing experimenten en uiteindelijke oplossing/resultaat.

Heel veel succes :okdan:
 
Vandaag n half dagje geknutseld, aangezien ik nog n plaat voor n klant af moest maken. Al met al toch best wel wat gedaan, maar weinig visuele vooruitgang. De metingen hebben we voor de zekerheid wel verplaatst, want na 2 weken van 14 uur per dag werken, begint vermoeidheid toch ook wel mee te spelen...

Morgen hangen we de sky's op, en bouwen we nog n wand tussen de speakers, en dan zijn we klaar voor metingen.

Dus... fotos
 

Attachments

  • foto1.jpg
    foto1.jpg
    50,8 KB · Bekeken: 116
  • foto2.jpg
    foto2.jpg
    64,8 KB · Bekeken: 105
Nice! Maar qua geluidsiolatie zal het niet zo'n succes zijn. Maar dat is mogelijk ook niet de bedoeling. Alleen goeie akoestiek waarschijnlijk?
 
Nice! Maar qua geluidsiolatie zal het niet zo'n succes zijn. Maar dat is mogelijk ook niet de bedoeling. Alleen goeie akoestiek waarschijnlijk?

Geluidsisolatie is op dit moment niet zo pre. De akoestiek wel. Bovendien staat de aangrenzende ruimte leeg, zit er niets boven me, en grenzen de andere wanden aan een trappenhuis, n gang, en mn eigen kantoren...
 
Vandaag gelukkig alle panelen tegen het plafond gekregen. De laatste loodjes maken we morgen ochtend af, en dan kunnen maandag de metingen plaats vinden.

Morgen voor de middag doen we nog:

- de tapijttegels terugleggen
- Plafondplaten terug
- Diverse kleine dingen

En dan eindelijk: TECHNIEK!
 

Attachments

  • foto1.jpg
    foto1.jpg
    61,2 KB · Bekeken: 111
  • foto2.jpg
    foto2.jpg
    52,5 KB · Bekeken: 109
  • foto3.jpg
    foto3.jpg
    49 KB · Bekeken: 109
  • foto4.jpg
    foto4.jpg
    54 KB · Bekeken: 110
Geweldig Peter! Tja, als het echt goed moet... "Mischa vragen altijd slagen"!
Wat voor mains zijn dat eigenlijk?
 
We hebben alles zelf gedaan. N goede vriend van me heeft wel n timmerbedrijf, dus die is nogal handig!

Vandaag eindelijk geluid! Helemaal fantastisch!!!!

Helaas is mn kantoor pc nog niet aangesloten, dus morgen
Pas foto's!
 
Ziet er echt super goed uit. Ben ooit nog op je vorige locatie geweest, dat zag er netjes uit maar was toch nog meer een kantoortje. Mooi met die speakers weggewerkt in de achterwand. Komt daar nog een groot beeldscherm te hangen?
 
hoe kom je op het ontwerp van de akoestische ruimte?

via een website? heb je in dat geval een link?
 
Back
Top