Bouw nieuwe studio

Geen zwevende vloer? ;) En waar hangt de airco, want het ziet er uit of als 't daar heel goed heet kan gaan worden.
 
Geen zwevende vloer? ;) En waar hangt de airco, want het ziet er uit of als 't daar heel goed heet kan gaan worden.

Nee, zwevende vloeren zijn veel werk, en leveren te weinig werk voordeel op. Airco komt midden achterin de studio te hangen. Maar de eerste prio is kunnen produceren in de studio, dus daar ligt de focus.
 
Dag 3. Vandaag helaas geen hele grote zichtbare veranderingen. Stroom is aangelegd, wanden zijn af, deuren geschilderd, het plafond is weer dicht, en de kabeldoorvoer naar de zangcabine gemaakt.

Al met al schiet het al lekker op, maar het moeilijkste komt morgen: Het maken van het binnenwerk van de studio. We gaan morgen naar een vriend die een timmerbedrijf heeft, omdat de bijna 300 zaagsnedes gewoonweg niet met de hand te doen zijn. Daarnaast moeten sommige steunbalken onder n hoek gezaagd worden, wat helemaal onbegonnen werk is met een cirkelzaag.
 

Attachments

  • foto1.jpg
    foto1.jpg
    52,4 KB · Bekeken: 115
  • foto2.jpg
    foto2.jpg
    59,5 KB · Bekeken: 120
  • foto3.jpg
    foto3.jpg
    42,2 KB · Bekeken: 117
  • foto4.jpg
    foto4.jpg
    49 KB · Bekeken: 106
  • foto5.jpg
    foto5.jpg
    39,6 KB · Bekeken: 108
En de overige foto's
 

Attachments

  • foto6.jpg
    foto6.jpg
    39,1 KB · Bekeken: 108
  • foto7.jpg
    foto7.jpg
    27,4 KB · Bekeken: 135
  • foto8.jpg
    foto8.jpg
    38,8 KB · Bekeken: 105
  • foto9.jpg
    foto9.jpg
    41,1 KB · Bekeken: 109
En de overige foto's van het turbo vloeren leggen. Overigens, misschien leuk om te vermelden: Mischa had de opdracht gekregen om met materialen uit de oude studio, zoveel mogelijk de nieuwe studio te ontwerpen. Tot op heden heeft de studio pas 350 euro aan materialen gekost, omdat we de rest hadden uit de oude studio. ALTIJD LEUK!


Dus het hout van de wanden komt ook uit de oude studio? Dat verklaart dan wel de materiaalkeuze. Metal stud of een andere systeemwand is nog veeel sneller te zetten in turbo mode.
Is geluidsisolatie geen issue? Ik meen te zien dat de wanden niet tot aan het bouwplafond dicht zijn gezet dus als dat idd zo is dan heb je daar behoorlijk geluidslek. Succes! :)
 
Dus het hout van de wanden komt ook uit de oude studio? Dat verklaart dan wel de materiaalkeuze. Metal stud of een andere systeemwand is nog veeel sneller te zetten in turbo mode.
Is geluidsisolatie geen issue? Ik meen te zien dat de wanden niet tot aan het bouwplafond dicht zijn gezet dus als dat idd zo is dan heb je daar behoorlijk geluidslek. Succes! :)

De wanden zijn dicht tot het dak. Er zit alleen een metalen spant tussen, en tot net voorbij dat spant is de wand doorgebouwd. Qua lekkage zal het uiteindelijk wel meevallen, omdat de wand die we gezet hebben alleen de bar en de studio scheid.
 
Vandaag zo'n dag dat je niet veel vooruitgang ziet. Een vriend van me heeft een timmerbedrijf, en (god zij dank!) daar mochten we al het zaagwerk doen. Helaas zijn we net halverwege gekomen, omdat de akoestische panelen net ff wat ingewikkelder waren dan we gehoopt hadden.

Maar, na 240 latjes, kantjes frezen, schuren, en allerlei extra zaagsnedes, hebben we vandaag toch nog veel kunnen doen. Fotosssssss
 

Attachments

  • foto1.jpg
    foto1.jpg
    45,2 KB · Bekeken: 131
  • foto2.jpg
    foto2.jpg
    60,4 KB · Bekeken: 101
  • foto3.jpg
    foto3.jpg
    48,3 KB · Bekeken: 101
  • foto4.jpg
    foto4.jpg
    46,9 KB · Bekeken: 103
  • foto6.jpg
    foto6.jpg
    66,7 KB · Bekeken: 108
Doordat ik uit mijn oude locatie weg moest, en we een veel gunstigere locatie konden vinden, zijn we op dit moment bezig met het bouwen van een nieuwe (en heeeeeelllleeee vette) studio.

Uiteraard heeft dat veel voeten in aarde, maar gelukkig hebben we een goed team wat de bouw begeleid. Mischa Jacobi is verantwoordelijk voor het studio design, en die heeft weer een pareltje afgeleverd qua design.

Ik probeer de komende dagen elke dag de vorderingen in de studio te laten zien, zodat er een leuk foto dagboek ontstaat. 11 augustus heb ik de eerste klanten in de nieuwe studio, dus we zijn met turbo snelheid begonnen.

Hierbij de eerste foto's

vet om dit te delen, ik ga dit zeker volgen. Met misja heb je wel 1 van de besten in huis gehaald dus dat moet een top studio worden!
 
Gisteren een drukke dag, met helaas weinig zichtbare vooruitgang. Gisteren avond begonnen met het beitsen van de akoestische panelen. 160 latjes beitsen bleek toch wel erg veel werk. Maar... Vandaag weer met opgeheven hoofd verder...
 

Attachments

  • foto1.jpg
    foto1.jpg
    61,2 KB · Bekeken: 106
  • foto2.jpg
    foto2.jpg
    61,1 KB · Bekeken: 102
  • foto3.jpg
    foto3.jpg
    52,4 KB · Bekeken: 107
  • foto5.jpg
    foto5.jpg
    52,7 KB · Bekeken: 102
  • foto6.jpg
    foto6.jpg
    60,1 KB · Bekeken: 105
en de rest van de fotos
 

Attachments

  • foto7.jpg
    foto7.jpg
    47,3 KB · Bekeken: 106
  • foto8.jpg
    foto8.jpg
    58,1 KB · Bekeken: 101
  • foto9.jpg
    foto9.jpg
    55,8 KB · Bekeken: 112
  • foto10.jpg
    foto10.jpg
    28,5 KB · Bekeken: 105
nog 4 dagen. spannend!

zouden we vaker moeten doen op het forum, met deadlines werken:

ik ben bezig met een nieuwe track en heb nu nog helemaal niks. over twee dagen moet het af zijn.
 
Leuk om dit te volgen en echt even aanpakken!

Stapel je het isolatiemateriaal om meer breedte (massa) te krijgen?
 
Vandaag eindelijk fijne zichtbare vooruitgang! De speakertorens zijn zo goed als af. Morgen nog even doek spannen, en dan op naar de akoestische panelen. Het ziet er naar uit dat we de deadline ook nog gaan halen. (Lees: maandag gewoon kunnen produceren. Er zullen nog veel kleine dingen moeten gebeuren dan)
 

Attachments

  • foto1.jpg
    foto1.jpg
    43 KB · Bekeken: 103
  • foto2.jpg
    foto2.jpg
    36,8 KB · Bekeken: 102
  • foto3.jpg
    foto3.jpg
    40,5 KB · Bekeken: 99
  • foto4.jpg
    foto4.jpg
    46,5 KB · Bekeken: 101
  • foto5.jpg
    foto5.jpg
    50,5 KB · Bekeken: 103
Leuk om dit te volgen en echt even aanpakken!

Stapel je het isolatiemateriaal om meer breedte (massa) te krijgen?

Ja, inderdaad. Had ook niet verwacht dat we ZO veel rockwool zouden verwerken. De achterwand en de speakertorens zijn bij mekaar ongeveer 15 pakken rockwool...
 
Back
Top