nog even netjes voorstellen...

LoFiye

Let there be rock!
Lid sinds
12 april 2003
Berichten
512
Locatie
steenwijk
Hallo dan!

Ik hang al een maand of wat op dit forum rond, maar ik heb mezelf eigenlijk nog niet eens netjes voorgesteld, dus dat wil ik bij deze graag doen! Mijn naam is Dennis, ik ben 24 en woon in Steenwijk. Ik ben al een poosje bezig met maken van muziek (in ieder geval pogingen tot). In den beginne heb ik veel geklooit op de C64, maar op dat moment begreep ik nog niet echt helemaal hoe ik met de SID overweg moest. In die tijd was het meer een rondklooien, gamen, van de geweldige demo's genieten, en met vol ontzag naar geweldige SID muziek luisteren van o.a MoN, Vibrants en de vele andere meastro's. Begin negentiger jaren kreeg ik een PC, en rond '94 kreeg ik van een kameraad Screamtracker waar ik toen redelijk serieus mee aan de slag ben gegaan. Tot '98 heb ik nog met Impulse Tracker gewerkt, en daarna is het een beetje stil geworden. In die tijd heb ik aardig wat obscure tracks gemaakt (helaas meer halve tracks en beginnetjes dan volledige tracks), maar ik vond het helemaal te gek.

Een jaar of 2 geleden begon het toch weer te kriebelen en ben ik langzaam begonnen met het aanschaffen van wat apparatuur, en het experimenteren met verschillende softwarepaketten. Helaas heb ik door mijn tracker-verleden flink wat moeite gehad om met met 'normale' sequencers te wennen maar ik kan me er redelijk mee redden. Uiteindelijk ben ik tegen Renoise aangelopen en ben ik min of meer weer in m'n oude gewoontes vervallen omdat ik daar schijnbaar nog steeds veel sneller mee uit de voeten kan :D Ik pin me er niet op vast, maar de combinatie van een tracker in combinatie met MIDI gear vind ik persoonlijk echt super. Lekker knoppen draaien, en toch in een vertrouwde omgeving werken.

Voor de rest speel ik sinds een poosje gitaar (elektrisch) en ben ik druk bezig met het verkennen van m'n synths, en het leren van muziektheorie. Combineer dat met een fulltime job met wazige diensten (ik typ dit vanaf m'n werkplek =( ) en een 3 a 4-maal weeks bezoek aan de sportschool, en je hebt het aardig druk :)

Ik ben niet met een specifieke muziekstijl bezig. Ik experimenteer er meestal lekker op los met wisselende resultaten. Ik kan er niet echt een naam voor verzinnen, maar ik hoop hier binnenkort wat tracks ten gehore te brengen, en dat zal dan ook meteen voor het eerst zijn in al die tijd. Op de gitaar heeft blues mijn voorkeur :)

Nou dit is waarschijnlijk al veel meer dan jullie wilden weten :)

Ik heb al aardig wat hulp gehad/gear gekocht via dit forum. Niets dan lof wat betreft de hulpvaardigheid hier :)

Groetjes,

Dennis
 
amai, indrukwekkend agenda ;)

hehe trackers, de goeie ouwe tijd :)
wie is daar niet mee begonnen? :D

anyway, veel fun!!!


greetz


cloudy
 
Origineel geplaatst door cloudman

wie is daar niet mee begonnen? :D
Meld zich :)

Welkom hier, SID verslaafd?:walker:
 
welkom:L
 
Ook welkom! Ik ben benieuwd naar je scheurende gitaargeluid!8D

Knap van je die discipline! Handig die sportschool. Kun je lekker op je gitaar rammen!

Enige muziektheorie is altijd handig:geslaagd:

Veel plezier op dit forum8o)

Groet Erik
 
Welkom!
MAN_GESTURING_SQ.gif
 
Back
Top