Nieuwe monitor-controller: wat kiezen we?

musicheaven

Ouwe rot
Lid sinds
4 december 2008
Berichten
3.794
mackie big knob zou het geluid kleuren (ik heb hem zelf nog niet gehoord)
qua ergonomie leun ik erg aan bij de presonus monitor station, maar deze zou (ik heb die ok nog niet zelf gehoord) het geluid ook nogal kleuren


alternatieven in die prijsklasse? iemand ervaring met deze bakjes?

ik zou liefst in die prijsklasse (max 300euro) blijven, maar indien bovenstaande apparaten teveel kleuren doorsparen voor bv een dangerous music d-box or presonus central station?



:mega::{:okdan:
 
de SPL 2control lijkt een tussenoplossing, maar iets minder keuze bij de in- en uitgangen lijkt me.

kwalitatief waarschijnlijk wat beter dan de macke en presonus denk ik, maar ga enkel af op eerdere ervaringen met producten van deze merken
 
afhankelijk van het aantal aansluitingen wat je zoekt:

SM Pro Audio MPatch2. Het hele line/aux gedeelte is passief dus geen kleuring van electronica. Alleen de ingebouwde koptelefoonversterker maakt gebruik van een voeding. Tegenwoordig ook verkrijgbaar in een 2.1 en 5.1 variant geloof ik.
 
hoi Lynxxx,
ah inderdaad de sm pro audio spulletjes zijn in orde; ik heb de nanopatch van dit merk en dat ding doet voor weinig geld wat het moet doen

vergeten vermelden: 2 stereo inputs; 2 (liever 3) stereo-outputs, en dan nog 2 aparte mono outputs is wat ik zoek (1 van de stereo-outputs kan eventueel door nog een mono-output vervangen worden)
 
op het eerste zicht lijkt de m patch 4M van sm pro audio wel interessant.....;;
 
de sm pro blijkt op termijn toch te gaan haperen;

SPL 2CONTROL is voorlopig de hoofdkeuze

iemand hier ervaring mee? hoe gedraagt product zich na een jaartje of twee?
 
dat de pots niet goed meer werken; dat op laag volume het stereoveld om zeep is ed...

dat de knoppen niet meer 'prettig' werken...

maar ik weet dus niet of jullie er ervaring mee hebben?

dat zie je natuurlijk niet in het foldertje op de site vd fabrikant he..........
 
Die central stations zijn echt prima units. Ik gebruik die van mij nu al 5 jaar intensief, en draait nog steeds perfect. Geluid kleuring: vast wel iets, maar als je al zo'n goede speakers en akoestiek hebt dat dat er toe doet, koop je ook nooit een Central station...
 
Niets mis met de Central Station, maar weet wel dat met gebruik van de remote het analoge signaal daar dus ook nog een keer doorheen gaat voor het uiteindelijk bij de monitors komt. Geen ideale oplossing, IMHO.
 
oei die behringer is het echt niet...
signaalpad, akoestiek en monitoring is momenteel echt top in de studio;
misschien moet ik doorsparen voor iets van dangerous music ofwel iets in de trant van de central station...
 
Oud topic uiteraard maar wat is het uiteindelijk geworden? Ik ben zelf ook aan het uitkijken en twijfel tussen iets a la Presonus monitor station of een aparte DAC (met coaxiale spdif input) in samenwerking met mijn sm-patch 2.
Akoestiek en monitors zijn hier goed dus geen rommel aub maar ook niets waardoor ik het faillissement moet aanvragen a.u.b.
 
Back
Top