Redstudio - Sunlight

Redstudio

Pulverturm
Lid sinds
27 februari 2002
Berichten
89
Locatie
Hoorn
Niemand die wat commentaar geeft? :(
 
Leuke techno-intro met een lekker ritme (goede percussie)! Dan de bassline... Lekker standaard. De synth melodie (Subtractor?) klinkt lekker vol en commercieel. De hoge one-shots die je gebruikt passen goed. Het arrangement kent genoeg afwisseling om de luisteraar aan de speakers gekluisterd te houden. Een lekker geheel. Goed werk, Redstudio!
 
Ik zou wat meer ritme aanbrengen in het begin en een andere bass-sound gebruiken om het allemaal wat spannender te maken. Het geluid van de bassline zelf klink nl wat 'leeg'.

ook moet je proberen te zorgen dat alles vloeiend klinkt, de bassdrum 'kraakt' namelijk nog wat na ,dat is goed te horen op het eind. Een teken dat dat kanaal een klein beetje te luid is opgenomen. Als je 'm op CD schrijft en je beluisterd 'm vervolgens b.v. op een discman dan hoor je het een stuk duidelijker (via de speakers valt het nog wel een beetje mee).

Voor de rest is ie wel ok, goeie sound in de melodie.. netjes! :)
 
Ben aan het luisteren!

Lekker dat begin zodra dat achtergrond ritmetje erbij komt... swingt goed! Vind de bassdrum wat te plopperig eigenlijk...ff (extra) compressen?

Goeie opbouw naar het midden van song maar daarna mag wel een goeie break komen misschien. Einde met roffeltje vinnik echt wat te goedkoop klinken persoonlijk....

Mis later dat er niet weer een clap bij komt oid... dat het ff wat meer gaat swingen weer... en dan ist nummer al weer afgelopen ;{

LEkker easy relaxed happy melootje!

Nou dah waarn mien comm'nds
 
Tnx! voor de comments. Straks al;s ik me sh-32 heb ga ik daar de geluiden van gebruiken en die van een acces virus.

Wat je nu hoorde was puur reason plus de opbouw gaat grondig veranderen er moet meer CLIMAX komen :)

binnenkort dus de final mix :)
 
Lekkere strakke track is het!

Gewoon leuke vrolijke muziek. En wel een beetje populair, maar ook weer niet zo dat het gewoon 'smerig' commercieel is. Af en toe een break en dan weer een beetje anders.
Vooral die drums neigen een beetje naar industrial wat wel een geinig effect heeft.

De mix is een beetje druk en ik denk dat je even moet oppassen met compressie enzo. Het pompt af en toe een beetje. Misschien als je wat meer dingetjes links/rechts zet dat je daar minder last van hebt. En misschien ook iets minder bas. maar op zich klinkt de mix wel warm maar het kan wel even iets helderederderder. Dan komt het mid-hoog en hoog wat mooier uit en hoor je de balans in de mix beter (melodie enzo)

Laat maar eens wat meer horen! ;)
 
Ik mis enkele dingetjes! Pffff, nou das makkelijk lullen voor mij. Beste stuurlui staan ALTIJD aan wal!!!!
Wat mis ik dan? Nou dat weet ik dan weer niet. Het is een tikkie te licht allemaal. Maar laat ik ook eerlijk zijn, de basis is er dus wel!

De track is absoluut niet slecht of zo.

Begrijp me nou niet verkeerd aub? Maar hier en daar nog wat dingetjes toevoegen zoals een extra basslinetje, percussie, en die bassdrum fixen. Ik vind de basedrum te overdadig, te hard. Veel te veel op de voorgrond.

Maar goed je gaat er nog aan verder werken. Ben benieuwd naar de resultaten.

Eric
 
leuk

maar idd de basdrum iets te happy hardcore en de geluiden zijn me iets te iel of te dun maar daar kan je met masteren een hoop mee doen.

verder zit het niet slecht in mekaar. maar ik zal het nooit kopen...sorry
 
Er mist wat, het nummer klinkt een beetje droog.....ik denk dat als je er wat percussie doorheen gooit het wat voller klinkt. Noem je dit techno? Ik definetly niet, maakt ook niet uit eigenlijk.....
Cheers
 
Het klinkt ook nog niet kewl. Het is alleen reason en ik krijg er geen mooie geluiden uit :( Maar straks met me nieuwe synth :)

Enuuh volgens mij is er niemand die heeft gezegd dat dit techno is ?
Het is gewoon een net niet commercieel trance nummertje.
 
Compositie is goed, lekker nr.
Je moet alleen nog echt met Reason leren werken hoor ik.
Ik zou de hihats scheller en harder maken, je kunt op de mixer de equalizer aanzetten en de treble hoger zetten.
En ik zou zeker een andere kick gebruiken.
 
Origineel geplaatst door Mastermind NRG
Compositie is goed, lekker nr.
Je moet alleen nog echt met Reason leren werken hoor ik.
Ik zou de hihats scheller en harder maken, je kunt op de mixer de equalizer aanzetten en de treble hoger zetten.
En ik zou zeker een andere kick gebruiken.

Sjemig zeg.
Ik zeg hier wat van.


Eh


Dat was'm


Klopt
 
Ik mis de finale van je song.
Het intro begint goed dan komen
de synthjes en break daarna hoor je
constant 4 toonsoorten
en thats it. De drums en break zijn goed geslaagd.
De bassdrum is een kwestie van smaak
maar het is zeker geen 909.
verder hoor je mij nie zeiken hoor.:)
 
Back
Top