Nieuwe Yamaha HS-Series

Het nieuws is inmiddels al een maand oud en dus eigenlijk geen nieuws te noemen, echter zeker het vermelden waard! De opvolgers van de nu al legendarische HS80M en HS50M: HS5-HS7-HS8 en de HS8Sub.

header_speaker_hs_series_11.jpg


Nieuw is dus de tussenklasse: de HS7. Wat er is verbeterd tov de oude series:
These monitors come equipped with newly developed transducers featuring an advanced magnetic field design that regulates the flow of magnetic response to provide natural, seamless sonic transitions. Each component's materials and design were carefully re-examined, then optimized, to significantly improve the accuracy of signal reproduction throughout the audio spectrum. All HS Series full-range models are 2-way bass-reflex bi-amplified and feature a new high-resolution 1” dome tweeter designed for extended high frequency response with very low distortion up to 30kHz. Also equipped with a newly designed, high power woofer, HS Series monitors deliver clearly defined bass even at the highest output levels. Featuring amplifier units that are perfectly matched to each model's dedicated transducer, these monitors deliver accurate frequency response across a wider range of bandwidth.

Specs van de HS8:

Speaker type
2-way bi-amp powered studio monitor
Frequency range
(-10dB) 38Hz - 30kHz
Components
LF 8" cone
HF 1" dome
Crossover
2kHz
Output power
120W (LF:75W, HF:45W)
I/O connectors
XLR3-31 type (balanced), PHONE (balanced)
Power consumption
60W
Shape
Bass-reflex type
Cabinet material
MDF
Dimensions
W 250mm (9.8")
H 390mm (15.4")
D 334mm (13.1")
Net weight 10.2kg (22.5 lbs.)
Others
LEVEL control (+4dB/center click) , EQ: HIGH TRIM switch (+/- 2dB at HF) / ROOM CONTROL switch (0/-2/-4 dB under 500Hz)


http://nl.yamaha.com/nl/products/proaudio/speakers/hs_series/?mode=series
 
Ja! De hs50 mist wat laag imo. Ik heb de hs80m en de in de edm scene gevestigde en stuk duurdere krk vxts zijn echt niet veel beter. Sterker, ik vind de Yamaha zelfs gebalanceerder en strakker klinken!
 
Ja! De hs50 mist wat laag imo. Ik heb de hs80m en de in de edm scene gevestigde en stuk duurdere krk vxts zijn echt niet veel beter. Sterker, ik vind de Yamaha zelfs gebalanceerder en strakker klinken!

Ik heb zelf ook de HS50 en vind deze prima. Voor mij zijn het de eerste, echte monitors die ik heb aangeschaft dus kan ik moeilijk vergelijken met andere monitors.

Zelf mis ik niet onmiddellijk 'laag' maar mocht dat ooit het geval zijn, dan is er altijd nog de optie om de HS50's aan te vullen met de HS10W subwoofer.

186464.jpg
 
Ik zie nu net dat de HS7 net iets onder de 200 euro al te krijgen is, dat is best wel netjes eigenlijk, aangezien de HS50m dat bij introductie ook kostte dacht ik.
 
HS50's waren 300 voor een setje en 159 per stuk los.

400 voor 2 HS7's is heel erg netjes. Ik denk dat die speakers in heel veel studio's gaat komen.

SilverB> HS50's vind ik gedetaileerder dan HS80's, en die pompen echt te hard in het sublaag. Ik heb ze thuis naast elkaar getest.
 
Laatst gewijzigd:
HS50's waren 300 voor een setje en 159 per stuk los.

400 voor 2 HS7's is heel erg netjes. Ik denk dat die speakers in heel veel studio's gaat komen.

SilverB> HS50's vind ik gedetaileerder dan HS80's, en die pompen echt te hard in het sublaag. Ik heb ze thuis naast elkaar getest.

Dan zat ik er toch naast met de prijs, maar nog, 400 voor een setje HS7 lijkt me inderdaad heel netjes. Zeker als ze qua specificaties het detail van de HS50m hebben, maar dan met net een beetje meer laag. Ik ben namelijk met je eens dat de HS80m wat teveel van het goede zijn in het laag.
 
Had volgens mij iets met onderdelen te maken, een bepaald kunststof wat moeilijker/niet te leveren was. ns10m is wel lang in produktie geweest.

En opnieuw cashen met goedkope nieuwe producten is natuurlijk nooit mis voor een bedrijf. De kennis hadden ze al, de distributie, de middelen, de productielijnen.
 
Ik ben toch wel benieuwd naar de ervaringen straks met die HS7's.....lijkt mij een erg mooie monitor voor dat geld :)
 
De originele NS10 was mijn eerste monitorset. De woofers heb ik destijds binnen enkele dagen opgeblazen. Het diepste laag leek op het geluid van een kartonnen doos waar met een houten stok op geslagen wordt. Pas veel later, toen ik de speakers al lang had verkocht, begon ik te snappen waarom ze toch wel erg goed waren ;)
 
Ik werd erg snel luistermoe van ns10's toen ik ze in een andere studio moest gebruiken. Super gedetaileerd in het midden en hoog, dat wel. Maar de hs50m's waarbij het mid en hoog wat omlaag is gezet zijn veel pretiiger en niet minder gedetaileerd naar mijn mening. Erg beniewud naar de hs7's idd !
 
Laatst gewijzigd:
Pas veel later, toen ik de speakers al lang had verkocht, begon ik te snappen waarom ze toch wel erg goed waren ;)

Yep, met dat trauma loop ik nu ook rond. Ik wou dat ik ze nooit verkocht had nu ik steeds beter ben gaan worden in het afmixen van een track. Ik zie ze zelden in goede staat op de 2dehands markt verschijnen, echt balen dat ik ze niet meer heb moet ik toegeven.
 
Back
Top