Folio F1 vraagje

bob303vs909

Ach und Weh
Lid sinds
16 januari 2002
Berichten
1.701
Locatie
Amsterdam
Ja het is vrijdag en we hebben op het werk niet zoveel te doen dus...:

Ik heb een Folio F1, de eeeh 14 kanaals versie geloof ik...Er zitten geen aparte aux returns op de mixer dus ik vraag me nu af of ik de returns van de effecten, zoals ik dat nu heb, moet laten terugkomen op aparte kanalen? Da's klote, want dat kost me dus twee kanalen....(2 effecten)

Maw, kan dit ook anders? Iemand uit de verkoop kan hier vast wel antwoord op geven....
 
Ik heb ook een Folio f1 14/2 en ik heb m'n effect returns op de de stereo tulp aansluitingen zitten. Je kan de effecten dan niet verder bewerken (EQ-en), maar je houdt wel je overige kanalen vrij...
 
Ik heb ditzelfde probleem. Kanalen moeten opofferen voor returns. En ik laat 5 processors stereo terugkomen op mijn mixer. En ik heb maar 2 aux returns (mono) Nu liggen er al wat stekkers naast omdat ik dus nu kanalen tekort kom op mijn tafel.

Mijn oplossing: de SLM82 van MAM. Dit is een 8-kanaals mixer zonder EQ en zonder effectsend, maar met 4xpan en 4xvolumeregeling. Dus de inputs gaan per stereopaar.
En het ding kost krapaan 100 Euro!
 
ik snap dat nooit..:confused:
begrijp me absoluut niet verkeerd en ik ken jullie situatie ook niet
maar ik zie het zo vaak dat mensen 10000 synths hebben 1200 samplers en 8900 effect bakken en 12 kanalen om alles bij elkaar te gooien
ergens snap ik het wel men koopt liever een apparaat waar geluid uit komt.
maar geloof me maar je kunt het beste eerst (als je al wat spullen heb)investeren in een goede tafel een dan wat extra synths er bij kopen

maar zo als ik al zei ik ken jullie situatie niet....*D
 
Die 5 processors van mij komen terug op mijn 24 kanaals studiomaster. Maar ik ben ook al 8 kanalen kwijt aan mijn HD-systeem. En dus 8 aan mijn effecten, en 4 voor mijn drumcomputer etc, etc, etc.

Ik ga wel kanalen dubbel gebruiken. Dus waar ik de kanalen van mijn HD-rec systeem heb, ga ik via een DI op de XLR's van deze kanalen mijn gitaar en basgitaar aansluiten. Want je gaat immers niet gelijktijdig mixen en gitaar opnemen. Zolang ik in het opnameproces zit kan ik al mijn HD-kanalen terug laten komen op 2 kanalen. Pas bij het mixen gebruik ik dan de bussen, en heb ik dan de gitaar en bas inputs niet meer nodig. Per kanaal kun je immers mic/line schakelen.

Voor effecten of synths is een submixer (met of zonder EQ en aux send) de oplossing. Anders zou ik al een 32 kanaals tafel moeten kopen. En hebben jullie wel eens de prijs van de Mackie 8-bus serie of de Spirit Ghost gezien? Hij moet nl. wel minstens 8 subgroepen hebben.
Dus.........................een submixertje zolang er geen geld is voor een grote console.=(
 
Back
Top