Hardhouse / trance - achtige track.

[WouterW]

Stamgast
Lid sinds
13 februari 2002
Berichten
135
Locatie
Amsterdam
Hoi,

ben een beetje bezig geweest met een nieuwe track.

Eigenlijk nooit eerder echt hardhouse proberen te maken ofzo, weet ook niet of dit echt hardhouse is, heeft toch ook wat trancy, luister niet zovaak hardhouse, maar leek me wel tof om een keer te maken.

<s>Nou ja, hij is in ieder geval nog lang niet af, hij duurt nu iets van 3:05 geloof ik. Moeten ook nog wat geluiden bij denk ik.</s>

Zeg maar of het wat is en wat ik volgens jullie zou kunnen verbeteren enzo;

[edit]link aangepast, werkt nu wel :)[/edit]

http://www.xs4all.nl/~wognum/mymusic/Silent Motion - Hardhouse zonder naam.mp3


::UPDATE:: 10 - 3 - 2002 ::

Ik ben er mee verder gegaan en heb nu een versie van 8:25 met een begin en een eind :) Maar volgens mij kan er nog wel een hoop aan verbeterd worden, dus als jullie nog tips hebben *D
 
Laatst gewijzigd:
Zozo, dit ben ik niet van je gewend :)

Maar ik hou wel van wat afwisseling in stijlen.. het hakt er stevig op los en kan zo op CD. Het enigste wat er aan mankeert is dat die oplopende toon wat overstemt.

Maar joah, dat moet niet zo'n probleem zijn om die minder overheersend te maken :)

voor de rest is het top!

grtz
 
Super!
Zo zou ik hem ook gemaakt hebben.

Alleen die main synth zit tever naar links, je moet hem zo pannen dat hij in het midden van je hoofd zit en niet steeds alleen in je linkeroor met een echo in je rechteroor.
 
Laatst gewijzigd:
lekker


je bassline heeft wat erg weinig laag, valt een beetje in t niet. Of ehh wat ik hoor is niet bedoelt als bassline dat kan ook. Maar als dat zo is dan mis je een baslijn ;)

heeej fijne break

Ik vind wat synths een beetje hard in vergelijking met de drums (afgezien van de kick)

overall wel een nice track

[edit] op t einde zit (op t begin ergens ook geloof ik maar goed) een trommel die een riffje speelt met een triooltje erin. Dit doet t goed in herremeniekes...maar hier vind ik t een beetje vreemd...maar wel niet eerder gehoord! [/edit]
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
lekker


je bassline heeft wat erg weinig laag, valt een beetje in t niet. Of ehh wat ik hoor is niet bedoelt als bassline dat kan ook. Maar als dat zo is dan mis je een baslijn ;)

heeej fijne break

Ik vind wat synths een beetje hard in vergelijking met de drums (afgezien van de kick)

overall wel een nice track

[edit] ........herremeniekes...... [/edit]

Ja dat sommige geluiden niet goed naar voren komen is een kwestie van wat equalizen, ik heb helaas nog geen studio monitors ofzo, dus ik doe het hier met een 5.1 setje van creative met sub... niet ideaal om muziek op te maken. Hier zit er bijvoorbeeld best veel bass in en zo ook met de drums, ik moet toch eens op zoek gaan naar betere speakers om op af te mixen denk ik :)

En WAT is/zijn een herremeniekes :confused: :p
 
Dat dit topic na 10 dagen pas 1 reply heeft van iemand aan wie ik niet de URL via ICQ heb doorgestuurd zegt voor mij genoeg.

Zeg dan tenminste waarom de track zo slecht is :(
 
een hermenieke (vrij voor alternatieve spelling) is een ehh soort fanfare, maar dan niet zo officieel.

Dus: trommelen en trompetten ;)
 
Dit is eigenlijk wel een heel lekker nummer geworden.. dat van die fanfare hoor ik er eigenlijk ook wel een beetje in met dat tromgeroffel.

Maak er een clip bij met van die lekkere fanfarechicks (of hoe ze ook officieel mogen heten) en je hebt gegarandeerd een hit :)

Een beetje vreemd, maar wel lekker...
 
Origineel geplaatst door [WouterW]
Dat dit topic na 10 dagen pas 1 reply heeft van iemand aan wie ik niet de URL via ICQ heb doorgestuurd zegt voor mij genoeg.

Zeg dan tenminste waarom de track zo slecht is :(

reacties moet je natuurlijk nooit eisen ...dat werkt zo niet..

verder reageer ik niet op hardhouse/trance probeersels/nummers omdat dat mijn muziek niet is...dus heb ik geen referentiekader....

Olaf
 
Origineel geplaatst door olafmol


reacties moet je natuurlijk nooit eisen ...dat werkt zo niet..

verder reageer ik niet op hardhouse/trance probeersels/nummers omdat dat mijn muziek niet is...dus heb ik geen referentiekader....

Olaf

Ja sorry, klopt.
Was beetje sjaggo toen ik dat poste :-|

:)
 
Oops.... zag net dat deze link al een tijdje 404 gaf ... had hem natuurlijk een andere naam gegeven toen ie af was :|

Ik heb de link inmiddels aangepast :)
 
mega vet nummer.

ik ben zeer onder de indruk van je prestaties. wat heb allemaal gebruikt voor het produceren van deze track?

Als ik een platen label zou hebben zou ik het wel weten releasen die plaat met dit nummer zet je zo de hele tent op z'n kop.

Ik heb maar 1 advies en dat is stoppen wat je ze tot nu toe gedaan hebt en alleen maar dit soort platen maken.
 
w0w.... Dit is toch zonder twijfel wel een van de positiefste reakties die ik ooit op een track heb gehad, thnx :)

Wat ik er 'allemaal' ;) voor gebruikt heb: Reason.
 
KLinkt goed! Mis wel een beetje de lekker teasende breaks die je in je melodic trance nummers nou juist zo goed weet te maken. En omdat hardhouse niet zozeer om melodien draait moet een hardhousenummer het daar nou juist van hebben wat mij betreft.

Ohw wacht nu op 6 minuten zit een breakie :) Hmm...had toch teasender gekund denk ik ;)

Maarsgoehnummerverduhr!
 
Back
Top