Deephouse track - geïnspireerd door 'n nachtje innercity

I-eye

Stamgast
Lid sinds
8 januari 2002
Berichten
235
Locatie
Waalwijk
Hi All,

Na een groot aantal uren doorgebracht te hebben in de deephouse zaal op de laatste editie van Innercity, wilde ik ook eens kijken of ik een nummer kon maken wat hier in het straatje past.

Ik heb het geheel gemaakt in Reason, met de volgende setup:

2x ReMix
2x RV-7 digital reverb
3x DDL-1 digital delay line
1x PH-90 phaser
2x Redrum
2x NN-19 digital sampler
1x subtractor polyphonic synthesizer

BPM: 130
Lengte: 7.59 min.

Het nummer is nog niet af (het heeft bijv. nog geen aflopend einde), ik wilde eerst eens kijken wat mijn collega forumbezoekers voor 'n kritische noot kunnen geven voordat ik hem af ga maken.

Ik ben zeer benieuwd wat jullie er van vinden, je kan hem hier downen -> Boom Chic Chac (7.31Mb, 128 Khz mp3)
 
Ben hem nu aan het luisteren.... LOL die samples...Boing Boom Chack... Ken ik nog van een C64 demo :)

Klinkt lekker ....mag van mij alleen nog iets voller qua instrumenten in het midden van de song... maar das echt iets wat puur persoonlijk is. Lekker lange teasing breaksss.

Enige minpuntje vinnik eigenlijk de bassdrum, die ploempt nogal... Reason heeft wel vettere bassdrums die ook wat meer lage HZ bevatten.

AFMAKUHHH!!!!
 
Lijkt wel op minimalistic techno van het warp label zo'n 10 jaar geleden. Best wel OK lijkt me met zo'n lekkere groove catchy melodietjes.

Een vocoder ding past er ook wel bij of zo, of zo'n mooie tegenmelodie als lead. In de breaks of zo.

Wel samples van Kraftwerk en dus wellicht iets voor de duitse markt? (wel ff clearen dan)

De mix is wel strak hoor, inderdaad dat de compressie van de kick en ook claves iets te strak lijkt, maar heeft ook te maken met de sample lijkt me. Weet niet of je die shuffle aan hebt staan, maar experimenteer daar eens mee? Maar door wat instrumenten te pannen heb je daar denk ik minder last van. En als je daar een beetje mee speelt gaat het ook meer leven en klinkt het net ff iets subtieler.
Waar ik me wel aan stoor is de gate die op de drums zit, die is net te scherp afgesteld lijkt het wel. En over de bas zou ik meer laag EQ gooien zodat die meer de kick gaat ondersteunen. Mis ook wel een beetje een bas van 5:00 tot 6:30. (da's persoonlijke smaak denk ik)

Nog veel succes met het afmaken van deze toch wel bijzondere track. :)
 
Orgineel geplaatst door fuse

Wel samples van Kraftwerk en dus wellicht iets voor de duitse markt? (wel ff clearen dan)
IK heb niet bewust samples gebruik van Kraftwerk, ben gewoon gaan zoeken in mijn groot archief en gebruikt wat ik goed vond klinken. Ik heb nog nooit wat uitgebracht, laat staan in duitsland. Mocht ik een demo willen insturen, wat is dan een label wat hiervoor een juiste keus is?
Orgineel geplaatst door fuse
De mix is wel strak hoor, inderdaad dat de compressie van de kick en ook claves iets te strak lijkt, maar heeft ook te maken met de sample lijkt me.
Ik moet inderdaad nog wat spelen met de compressie ed. Ik heb deze versie even snel gemastered, omdat ik hem gisteravond online wilde hebben staan.
Orgineel geplaatst door fuse
Weet niet of je die shuffle aan hebt staan, maar experimenteer daar eens mee? Maar door wat instrumenten te pannen heb je daar denk ik minder last van. En als je daar een beetje mee speelt gaat het ook meer leven en klinkt het net ff iets subtieler.
Met de shuffle heb ik nog nooit iets gedaan; ik zal eens kijken hoe of wat. Panning is iets wat ik in de definitieve versie zeker wil toevoegen. Nog geen tijd voor genomen om alles goed uit te balanceren.
Orgineel geplaatst door fuse
Waar ik me wel aan stoor is de gate die op de drums zit, die is net te scherp afgesteld lijkt het wel.
Welke drums bedoel je precies? Ik heb er meerdere inzitten..... :)
Orgineel geplaatst door fuse
Nog veel succes met het afmaken van deze toch wel bijzondere track. :)
Thnx!
 
niemand anders feedback? =( ;)
 
ik vind de kick niet zo goed passen bij de stijl, dit is meer een kick voor snelle beukhouse.

Ook vind ik dat er vrij weinig gebeurt. Misschien was dit wel je bedoeling, maar nie aan mij besteedt dus.

Wel n ok trackje, maar niet iets waarop ik loosga.
 
Orgineel geplaatst door Mastermind NRG
Ik luister hem nu, lekker chill nummer! Ben nu ook vrij stoned duzz ik hang nu ff relaxed enzo.
ltr!
Ik denk dat je hem in de juiste sfeer weet te plaatsen! ;)

De zaal waar ik was tijdens Innercity werd ook bijzonder veel geblowed, ik denk dat de stijl die ik heb proberen neer te zetten goed samen gaat met het zijn in hogere sferen.
 
Back
Top