[tryout] lekker cliche trancenummer

dominicbout

Nieuwkomer
Lid sinds
21 februari 2002
Berichten
7
Locatie
Huizen
Zoals sommigen van jullie al weten ben ik met de samenstelling van een eigen album bezig en ik kon het niet laten om een lekker cliche-trancenummer aan het lijstje toe te voegen.

Dit is een tryout van bijna 3 minuten (Ongeveer 3,5 uur aandacht aan besteed tot nu toe, heeft dus meer werk nodig).

Wat komt er nog bij?

-Vocals natuurlijk
-Meer fx (ook over de 909 set)
-Ander instrument voor de saw-lead die je in het 2e gedeelte hoort.

Downloaden kan hier

Laat me weten wat je er van denkt, en natuurlijk, of het cliche genoeg is! :D
 
Beetje chicane stijl, goeie sfeervolle intro en een lekkere bassline later in het nummer.

klinkt heel erg kewl.. misschien zou je er nog wat achtergrond geluiden in kunnen verwerken... mja, voor de rest vind ik 'm gewoon ok!.

afmaken die hap! :)
 
Ow wow! Dit is gewoon hele lekkere vette muziek man! Maar alleen dat je er zelf zo min over doet! Alsof dit geen goed genre is? Cliché of niet!

Eric
 
Cliche? Nah, wel OK hoor.

De heftige stukken klinken lekker, de mix is qua balans behoorlijk zoek hoor. De zachtere stukken vallen een beetje in het niet bij het ruigere werk. De bas is heftig aan het clippen (te zwaar) en klinkt dan niet zo mooi vol rond meer als je (denk ik) zou willen.
En hier past ideaal mooi wat enhancing voor het hoog bij zodat het waar meer 'crispy' gaat klinken. (kan ook aan de mp3 encoder liggen hoor) En de kick tunen met de bas is ook zo'n smerig trucje wat erg goed werkt. :)
Dus als je toch meer aan het nummer gaat sleutelen zou ik zeggen let dus ook even op de mix en kijk of je er meer mee kunt.
Dan ga je gewoon iets nog mooiers maken. ;)

Mzzl
 
cliché cliché

cliché cliché

Ik vind het wel een oké trackie. Lekker cliché.

Toen ik het nummer hoorde dacht ik dat gaat goed tot ik na 2 min. dat foute synthje hoorde. Maar toen las ik bij je commentaar dat je dat zelf ook al ontdekt had. Ik denk dat het wel een goed nummer kan worden als je er nog wat aan pruts en wat lekker vocalen doen het altijd goed.
 
Back
Top