• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer? Voer dan een wachtwoord reset uit via Wachtwoord vergeten.
    Krijg je geen e-mail van Synthforum als je je wachtwoord probeert te resetten (bij hotmail, live of outlook accounts)?
    Lees dan deze mededeling!

• Als lid van Synthforum kunnen we uren praten over synths en aanverwante zaken. Waar het uiteindelijk natuurlijk om gaat is het maken van muziek. Heb je iets gebrouwen, geproduceerd, gecomponeerd of ingespeeld wat je graag wilt delen met de rest van de community, dan is dit de juiste plek om dat te doen. Ben je trots op het resultaat of wil je suggesties voor verbetering, post dan hier je track. Wil je alleen luisteren en opbouwende kritiek geven? Dat kan ook.

Er zijn twee manieren om je track te plaatsen:

1. Via de uploadmogelijkheid die Synthforum biedt. Het mp3 bestand mag dan niet groter zijn dan 20 MB. Maak een nieuwe thread aan en klik links onder het bericht op "bestanden toevoegen". Kies na het uploaden voor "Insert". Alleen dan wordt de audio player in je post zichtbaar.

2. Via een externe site. Er bestaan verschillende sites die ruimte bieden om je muziek te hosten. Je kunt in je bericht een link naar je track plaatsen. Omdat Synthforum de soundcloud link automatisch omzet in een player, gaat hier de voorkeur naar uit. Je hoeft dus verder niets te doen, alleen de link naar je track in je post plakken.

Let op: Wanneer je track op SoundCloud op "private" staat, verschijnt er geen player, maar blijft alleen de link over.

Een veelgebruikt alternatief is YouTube. Heb je je muziek op je YouTube kanaal gezet, dat kun je je clip embedden door simpelweg een link te posten. Daarna wordt de YouTube player automatisch embed in je post. Dit geldt ook voor video's van bijvoorbeeld Facebook en Vimeo.

Heel veel succes en plezier gewenst!

• Rond middernacht (donderdag op vrijdag dus) is het forum nogmaals tijdelijk niet bereikbaar vanwege onderhoud.
    We verwachten niet langer dan twee uur nodig te hebben.
    Daarna zijn we weer online.

[tryout] lekker cliche trancenummer

dominicbout

Nieuwkomer
Zoals sommigen van jullie al weten ben ik met de samenstelling van een eigen album bezig en ik kon het niet laten om een lekker cliche-trancenummer aan het lijstje toe te voegen.

Dit is een tryout van bijna 3 minuten (Ongeveer 3,5 uur aandacht aan besteed tot nu toe, heeft dus meer werk nodig).

Wat komt er nog bij?

-Vocals natuurlijk
-Meer fx (ook over de 909 set)
-Ander instrument voor de saw-lead die je in het 2e gedeelte hoort.

Downloaden kan hier

Laat me weten wat je er van denkt, en natuurlijk, of het cliche genoeg is! :D

Beathoven

Stamgast
Beetje chicane stijl, goeie sfeervolle intro en een lekkere bassline later in het nummer.

klinkt heel erg kewl.. misschien zou je er nog wat achtergrond geluiden in kunnen verwerken... mja, voor de rest vind ik 'm gewoon ok!.

afmaken die hap! :)

fuse

Gepokt en gemazeld
Cliche? Nah, wel OK hoor.

De heftige stukken klinken lekker, de mix is qua balans behoorlijk zoek hoor. De zachtere stukken vallen een beetje in het niet bij het ruigere werk. De bas is heftig aan het clippen (te zwaar) en klinkt dan niet zo mooi vol rond meer als je (denk ik) zou willen.
En hier past ideaal mooi wat enhancing voor het hoog bij zodat het waar meer 'crispy' gaat klinken. (kan ook aan de mp3 encoder liggen hoor) En de kick tunen met de bas is ook zo'n smerig trucje wat erg goed werkt. :)
Dus als je toch meer aan het nummer gaat sleutelen zou ik zeggen let dus ook even op de mix en kijk of je er meer mee kunt.
Dan ga je gewoon iets nog mooiers maken. ;)

Mzzl

APC

Nieuwkomer
cliché cliché

cliché cliché

Ik vind het wel een oké trackie. Lekker cliché.

Toen ik het nummer hoorde dacht ik dat gaat goed tot ik na 2 min. dat foute synthje hoorde. Maar toen las ik bij je commentaar dat je dat zelf ook al ontdekt had. Ik denk dat het wel een goed nummer kan worden als je er nog wat aan pruts en wat lekker vocalen doen het altijd goed.