Behringer review

Behringer PX1000
Niet handig als je hem uit je rack haalt en je ieder printje weer tussen de front en back plate moet duwen

Behringer PX2000
Deze is wel degelijker

Behringer PX3000
Deze is ook degelijk

MDX1400
Compressor/gate/limiter waar ik zeer ontevreden over ben. Een transistor zat vast gesoldeerd aan de aarddraad waardoor mijn hele rack onder spanning stond. Hij ruist enorm veel en de gate functie is om te huilen. Heb een aantal componenten vervangen waardoor hij minder ruist. Ondanks dat zijn we nooit vriendjes geworden.

BCR2000
Deze is erg fijn. Heb er twee in mijn bezit. Gebruik hem alleen te weinig

BCF2000
Erg handig, vooral de mackie mode.

BCD2000
Geen midi en software wordt na windows XP niet meer ondersteund. Ligt nu stof te vangen. Erg zonde, geluidskaart die er in zit nooit gebruikt.

Daarnaast heb ik diverse pedaaltjes gehad, er zitten leuke bij, maar ook erg slechte. Zoals de TO-100(Tubesound Overdrive). De latere pedaaltjes ben ik meer over te spreken dan de eerste die ze uitbrachten. Vooral de prijs is gunstig.
 
prive en hobby

compressor ultra dinges 2 en 4 kanaals.... prima
ultragate een hele ouwe ..... super
DI 20 . super voor computers aan te sluiten
mic 100 preamps 2 super
berhinger c1 mics super
behringer c2 mics super
MX2642x een van de eerste ... erg ok
patchbay .... mmm ok

MX3242x .... wat een gammele zooi zeg
mx 1602 ...... gammel
dist pedaal ..... troep
beatcounter .... rommel

vorig jaar een xenyx1002 gekocht als submixer live .... doet wat hij moet doen


voor werk
c2 mics ... goed
behringer ddx3216 goed
ultradrive .... goed
Compressors ... goed
gates .... super
mx3248 matig
x32 .... superbak
linemixers ..... matig
lc2412 .... goedkoop maar bouwkwaliteit wegwerp


al met al een positief beeld ..... gad ik niet zo verwacht
 
Kun je de XR16 en de XR18 tegelijkertijd op een computer aansluiten de de geluidskaartfunctie gebruiken? Dus op 18+16 sporen opnemen?
 
V-verb pro: Al paar keer eerder genoemd en vet ding maar heeft sinds kort na 13 jaar wat opstart probleempjes (denk dat het te maken heeft met een stroompiekje)

XR18: te gek multifunctioneel apparaat, effecten zijn prima bruikbaar.
Leuk als mixertje en om mee op te nemen, voldoende routing opties.
Zeg er wel bij iets minder veelzijdig dan de X32 maar prima te gebruiken voor live toepassingen in een kleinere setting.

Ultramizer Pro: leuk apparaat kan opnames vrij fraai laten klinken, helaas voor directe monitoring kan het wat vertraging in het signaal geven.

Virtualizer pro: Creatief multi-effect apparaat de effecten klinken niet verkeerd en zelfs de amp simulator kan redelijk bruikbaar zijn voor een thuisopname (als main amp zou ik het niet gebruiken). Goedkoop leuk ding om mee te spelen!
 
Kun je de XR16 en de XR18 tegelijkertijd op een computer aansluiten de de geluidskaartfunctie gebruiken? Dus op 18+16 sporen opnemen?

Alleen de xr18 kan 16 sporen naar usb streamen, alle andere xr mixers kunnen alleen stereo opnames via usb drive maken.Wel kun je zelf kiezen welke sporen je opneemt.Of je 2 xr18's kan aansluiten op 1 pc weet ik niet, lijkt me dat de drivers dat niet ondersteunen.
 
Behringer is wel een stuk beter geworden lijkt me nu ze midas en tc electronic hebben overgenomen.
Ook de XR12 is trouwens erg handig voor kleine setups..en erg goedkoop met wel alle x32 FX etc. en die klinken prima.Ook zit de v-verb erin en erg fijne compressoremulaties die alleen al maken de 250 euro die de XR12 kost zeer de moeite waard.

Verder geen behringer in gebruik hier meer.Maar kan de XR,X32 reeks aanbevelen dus.
 
Gebruik ook n XR12.. vooral voor de goede effecten. :) Ook de 5 bands multiband compressor is errug fijn.. Ik route de master out en wat auxen van een grotere mixer naar losse kanalen op de Behringer, en de Multi-band ge-insert op de master.. werkt prima :)

Verder heb ik ook de V-verb.. helemaal super. :) n Paar weken terug toevallig de 2e gescoord bij een kringloop winkel voor 60 euro en die komt in mijn tweede muziek plekkie.
Die ik al had heeft ook wat opwarmtijd nodig.. de outputs werken dan niet goed.. maar volgens mij is dat het probleem van de beruchte hotglue.. waar ze iets teveel van hebben gebruikt in de fabriek.. moet em nog es openmaken en onderzoeken... :)

Verder heb ik n keer voor 2 tientjes n cc320 gekocht.. Klinkt heerlijk. Ook de vintage Phaser (VP1) is geweldig op gitaar of n EP.. Jammer alleen dat ie mono is.
Verder wat andere Behringer stompboxen.. gewoon leuk om ff erbij te pakken.. Geen problemen mee gehad tot nu toe.

Gebruik ook afentoe de ADA8000 weleens voor wat extra ins/outs op (digi) mixers of geluidskaart.. ook ok.
De ultragain Pro had ik ook maar onlangs weggedaan.. best ok.. maar dat was meer omdat ie overcompleet was. Ik heb n LA610
De DI-20 heb ik ook ooit n keer gekocht. Gebruik em afentoe nogeens. Prima ding,

Ik heb ook nog een X-touch van Behringer .Prima kwaliteit. En super veel mogelijkheden.
Het enige probleempje wat ik ermee ondervind is dat de level segment leds geen goeie indicatie geven. maar dat schijnt meer aan Ableton te liggen, het is net of er n soort peak hold op zit, met Cubase heb ik dat iig niet.. dan werkt het super direct...
 
Laatst gewijzigd:
Hier ook wel behoorlijk wat Behringerspul in gebruik. Wel soms aan het kijken of ik dingen kan vervangen voor wat betere spulletjes, maar Behringer was dan in ieder geval een goed begin. Ik heb wel een paar dingen waar ik niet meer vanaf zou willen, zoals de T-series Vintager Tube modules. Alleen al de lichtjes maken het direct tot een coolness-enhancer, ook al valt de geluidskwaliteit wat tegen...

Mijn huidige lijstje:

Virtualizer Pro - DSP2024P
Hier heb ik er ooit twee nieuw van gekocht. Blijken nog steeds erg bruikbaar in een effecten-chain. De laatste tijd gebruik ik ze vooral voor auto-pan effecten. Zijn nog als nieuw (want ik ben erg zuinig op mijn spulletjes), maar tweedehands geen fluit meer waard. Daarom hou ik ze lekker. Altijd handig

BCH100 Bass Chorus - BCH100
Grappig ding, fijne vervorming op lage sounds.

CT100 Professional Cable Tester - CT100
Geen instrument maar wel een essentieel stukje gereedschap voor iedere home-studio. Hebbie 'm nog niet (of iets vergelijkbaars)? Haal er dan eentje in huis. Zo'n ding verdient zichzelf snel terug.

Multiband Denoiser - Denoiser MK II
In het rack gehangen voor noisecancelling op individuele kanalen, maar na aanschaf van de Furman Power Conditioner heb ik nog maar amper last van ruis die ik niet makkelijk in een hoek druk met een gate...

Ultra Curve DSP8000
Recent vervangen door de DEQ2496. Deze staat nu te koop. Fijn ding, vooral als RTA gebruikt.

Edison EX1
Leuk effect op het stereobeeld, maar vooral gebruikt als fasemeter op de eindmix.

Ultrafex Pro EX3200
Bruikbare enhancer.

Powerplay Pro-XL HA4700
Zo'n handig ding! Doet wat 'ie moet doen.

Composer Pro-XL MDX2600
Handig als extra compressortje, al wel vervangen door wat betere compressortjes.

Eurodesk MX8000
Fijne mixer met 48 lijn-inputs. In 2006 tweedehands gekocht voor een prikkie en vandaag de dag nog steeds mijn centrale mixer. Begint zo langzamerhand wel een paar kraakjes op de gain-controls te vertonen. Maar op die leeftijd vind ik dat niet zo raar. Ik zit er aan te denken om 'm op den duur te gaan vervangen voor een digitale tafel, maar dan wil ik er wel eentje met 48 (of meer) inputs. Dat wordt een flinke investering...

PX2000/PX3000 Patchbay
Hier kun je er gewoon niet genoeg van hebben. Bij mij hangt er een rek vol zodat ik alles naar wens kan patchen.

SNR2000 Denoiser
Prima denoiser, maar de laatste tijd eigenlijk niet meer zo nodig.

SO400 Super Octaver
Leuk pedaaltje om monofone sounds mee aan te dikken.

Sonic Ultramizer SU9920
Standaard enhancer, lijjkt wel wat op de Aphex, maar minder kleur.

Magician T1950
Leuke lampjes, maar je geleuid wordt er niet echt 'warmer' van, wel minder gedefinieerd...waarschijnlijk door de ruis.

Tube Ultra Q T1951
Leuke EQ, werkt prima, maar is wat oppervlakkig. Lampjes zijn erg cool!

Tube Composer T1952
Doet het niet veel beter dan de andere Behringer compressors. Maar ziet er wel gaaf uit.

Tube Ultrafex T1954
Leuk effect, mooie vormgeving.

Ultra Metal UM100
Ultra Tremolo UT100
Vintage Bass VB1
Vintage Distortion VD1
Allemaal leuke en bruikbare pedaaltjes

Vintage Time Machine VM1
Gave analoge delay. Fijn ding!

Vintage Phaser VP1
Deze lijkt zó veel op de Small-Stone dat iedereen er eigenlijk minstens eentje zou moeten hebben, Op MP heb je er al eentje voor €10,-

Vintage Tube Monster- VT999
Fijn scheurijzer.

REV2496 V-Verb
Onverwacht mooie reverbs. Heeft een vaste plek in het effectenrack gekregen en mag niet meer weg.

Ultra Voice VX2000
Handige strip als alternatief voor de Focusrite Voicemaster Platinum. Beide niet helemaal super, maar goed genoeg voor de weinige mic-opnames die ik maak.

Ultra Curve Pro DEQ2496
Super digitale EQ. Mg niet meer weg.

...en weer even diep ademhalen... :engel:
 
MX-8000 mengtafel
Veel mengtafel voor betrekkelijk weinig geld, al was 3000 gulden voor mij toen wel een rib uit mijn lijf. Op een gegeven moment begon hij te ruisen. En als een mengtafel nou iets niet moet doen, is het geluid voortbrengen dat je niet zelf invoert.
SNR-2200
Tweedehands gekocht. Prima ruisonderdrukker en gebouwd als een tank. Hij haalt de ruis uit mijn Boss SE-70 weg. Daarom nooit weggedaan.
Composer MDX-2100
Nieuw gekocht. Geen klachten over, maar het was mijn eerste compressor en ik begreep de werking ervan nog niet goed. Weggegeven aan een ondankbare vriend toen ik overstapte naar een digitale mixer en over ingebouwde compressors kon beschikken, die ik door te experimenteren wel leerde te begrijpen.
Xenyx QX-1002USB
Een paar weken geleden bij Bax met 10 procent korting gekocht als submixertje met effectprocessor voor mijn gemodificeerde Korg KR-55. Hij bevalt goed, al was de lay-out even wennen. Ik had een goede ervaring met een geleende 19' mixer van Behringer met dezelfde effecten opgedaan tijdens mijn optreden op E-Live in 2015, dus ik wilde Behringer toch weer een kans geven. Bovendien kon ik niets vergelijkbaars van een ander merk vinden. En dat terwijl ik na het debacle met de MX-8000 nooit meer iets van Behringer wilde kopen.
 
Back
Top