Behringer review

Behringer Ultrapatch px1000 - doet wat ie moet doen
Behringer xenyx 502 - klein mixertje die precies doet wat ie moet doen, alleen de voeding is wat groot
Behringer B-control nano - wat een bagger ding
Behringer ultra distortion - werkt voor geen meter op een voeding.
Behringer minifex - leuk effect doosje
Behringer xenyx 1202 - prima mixer met audio interface en effecten. Werkt eigenlijk best goed.
 
Zolang er geen audio doorheen moet is het bruikbaar. Zelf heb ik 3 BCF2000 controllers staan die wel ok zijn. Cubase raakt af en toe wel eens in de war in welke volgorde ze staan en de faders zijn een beetje aan de luide en schokkerige kant, maar voor die prijs met 24 faders kunnen stoeien is zeker niet verkeerd. Is nu een jaar in gebruik, dus m'n verwachtingen zijn overtroffen.
 
De 1HE rackmixer RX1602 is wel een leuk ding. Veel ingangen voor weinig geld. Klinkt niet verkeerd, zeker voor live gebruik goed te gebruiken
 
Zijn er nog meer mensen die een Behringer RX1602 hebben (gehad), en wat zijn hun ervaringen hiermee? Ik ben er over aan het denken om ofwel deze RX1602 te kopen, of een Alesis MultiMix 8 Line. Prijsverschil is nieuw €111 (Behringer kost €118, Alesis kost €229). Is de kwaliteit merkbaar beter/slechter? Lijkt me wel een fijn ding voor mijn huidige setup en het bied wat ruimte voor een eventuele aanschaf in de toekomst.

Heb zelf een Xenyx 502 mixer gehad en die was wel oké voor het geld. Mits je het volume niet helemaal open draaide, want dan ging het een beetje ruisen. Als oplossing zette ik het volume van de synth/drummachine wat hoger en dat van de mixer iets lager. Daarnaast nog een Behringer EM600 (Echo Machine) gehad. Die had een hele goede delay en er zaten veel verschillende opties op. Zeker z'n geld waard, maar ik deed er te weinig mee, vandaar dat ik hem heb verkocht.
 
Ik gebruik een Xenyx1222USB. Kost nog geen 200 euro, maar ik vind hem beter dan de soundcraft spirit folio SX die ik heb gehad. Dat was pas bagger! Krakende schuiven en steeds uitvallende master en nog niet eens een aan/uit knop.
De Behringer doet zijn werk goed en naar behoren. Veel meer mag je niet verwachten voor dat beetje geld.
Heb ook jarenlang een UB1222fx-pro gebruikt, in onze kerksamenkomsten, klonk prima en no problems what so ever. Ik merk wel dat deze mixertjes gevoelig zijn voor temperatuursverschillen. Wanneer de kerkzaal nog koud was, klonk de klankregeling anders, dan bij warm weer, zeg maar.
Maar over het algemeen, vind ik het spul van Behringer niet slecht. Wil je beter, zul je nu één keer meer moeten uitgeven.
 
Behringer is inderdaad prima om iets uit te proberen (uiteindelijk merk je wel iets van kwaliteitsverschil in geluid, bouwkwaliteit of bedieningsgemak), of iets aan te schaffen waar je niet al te veel geld voor over hebt. Zo vind ik hun uitgebreide echo pedaaltje erg leuk. Voor een subtiele overdrive moet je niet bij hun Sansamp kloon GDI21 zijn (maar volgens mij zijn die Sansamp dingen daar zelf ook niet zo goed in).

Het enige Behringer product dat ik veel gebruik is B205d, een regelrechte ripoff van de mackie speaker helaas, maar erg handig voor allerlei gevallen waar je even snel een powered speaker nodig hebt.

Oh ja, en mijn Bugera 5 watt tube amp is echt fantastisch!

Uiteindelijk is het nooit echt topkwaliteit, maar meestal wel minstens zo goed als low-end producten van duurdere merken, met meer features.
 
Van de week een AMP800 (headphones-amp) binnen gekregen. Eeeh.... Hij kan alleen maar line-signalen aan en er rammelt iets als je ermee schudt...
fail.gif
 
Powerplay PRO-8 HA8000 8-Channel Headphone amplifier.
Doet wat ie moet en ben er tevreden van.
Kocht ook een BCR2000 2e hands en deze werkt eveneens naar behoren.
Ik schaf wel enkel Behringer aan als het niet in de audioketen moet.
Je hebt altijd koeken naar je geld en ben me er wel van bewust dat Behringer de deur openzet naar het gebruik van apparatuur/technieken die met andere merken aardig wat duurder uitkomen.

Cheers,
Exo.:mega:
 
ooit een keer een flightcase gekregen waar een grote behringer sticker op zat... heb behoorlijk moeten krabben om m er af te krijgen... maar dat de stickers goed zijn was al eerder in dit draadje vermeld.

heb eens een behringer subbass ding gehad die ik vervangen heb door een bbe, maar kwam er vrij snel achter dat zo'n subding in geen enkel geval echt iets goeds bijdraagt aan de mix dus of je nou een behringer of bbe hebt maakt niet uit.

heb nu nog een best ok di box liggen en 3x de mic200 en gebruik die eigenlijk af en toe nog wel eens. het geluid is ok ik hoor nauwelijks extra ruis en je kunt de buisjes vervangen.

heb ook nog zo'n groot membraammicrofoon liggen omdat ik eens iets moest opnemen en ik geen geld kwijt wilde aan dure mics en omdat zangmicrofoons niet werkte waar ik ze voor nodig had moest ik aan grootmembraam. ik heb toen 3 vergelijkbare mics gebruikt, de b1 en twee superlux HO8 mics... was echt positief verbaasd over de prijs kwaliteit verhouding van beide producten!
 
Echt gewaardeerd word het ook niet hier, ik had een foto gepost van de Behringer MS-101 (SH-101 clone van Behringer) maar die is zonder pardon weggeflikkerd door een moderator hier :erm:

Als het een sh101 'clone' van Roland was dan stond ie 2x op de voorpagina. :dubbel:
 
Eigenlijk voornamelijk positieve ervaringen met Behringer,

Behalve dan met de btr 2000 (racktuner) super apparaat, zolang je er geen gitaar mee wil gaan stemmen, want dat lukt nooit...
 
Ik heb in de loop der jaren wel wat Behringer apparatuur gehad en daar eigenlijk nooit ernstig ontevreden over geweest.

Mijn eerste mixers waren van Behringer en deden wat ik ervan verwachtte.
Ik hoorde uiteindelijk echt wel verschil toen ik uiteindelijk een Mackie kocht, maar het prijsverschil was ook navenant. Dat maakte die Behringer overigens zeker niet slecht.
Uiteindelijk vielen er twee kanalen uit, maar dit is uitstekend opgelost.

Toen mijn Mackie te krap werd waren de digitale mixers van Behringer een serieuze optie voor mij.
uiteindelijk bleek een andere digitale mixer meer aan te sluiten bij mijn wensen.

Over de Deepmind 12 ben ik ook meer dan tevreden.
Natuurlijk moet het zich over langere periode nog bewijzen, maar voor het geld krijg je wel heel veel instrument.
De Deepmind 12 heeft mijn Mopho/Tetra vervangen en daar heb ik tot op heden geenszins spijt van.
 
X32: geweldig ding (gebruik hem alleen thuis, maar zie hem ook regelmatig bij grote shows (K3, I know....)
Deepmind: ook geweldig eigenlijk
 
Aha, ik was denk ik de enige die tot twee keer toe een bagger B. mixer kocht 18 jaar terug, ik lees allemaal jubel verhalen!
 
Ik probeerde geen jubelverhaal neer te zetten, maar in zoverre jubel ik over Behringer dat ze mij voor een redelijke prijs een tijdlang van spullen hebben voorzien die ik eerder niet kon betalen. Bovendien leerde ik met die voor mij eerste mixers wat ik wel en niet wilde en kwam ik uiteindelijk tot een Mackie Onyx.

Nogmaals, tussen die Mackie en die mixer zat wel degelijk verschil in de kwaliteit, maar ook fors in de prijs.
Naarmate mijn budget steeg in de loop der jaren kon ik mij permitteren ook mijn eisen en wensen bij te stellen, maar tot die tijd heeft die Behringer zijn werk prima gedaan.

Mijn keuze voor de digitale mixer hing van een aantal factoren af, maar ik zou die X32 zo gekocht hebben als dat voor mij de beste keuze was geweest.
 
Ik heb een 404HD USB audio interface (lees: externe geluidskaart) van ze. Heeft 4 uitgangen die je tegelijk op kunt nemen in je DAW (een "reguliere" audio interface heeft twee uitgangen voor je DAW: links en rechts stereo). Was 105 Euro bij Thomann. Het ding is ook Midas (weet niet precies wat dat is maar kenners vinden dat goed). Hij is class compliant wat betekent dat ik er geen drivers voor nodig heb en dus dat 'ie het in de toekomst ook nog prima zal doen want: geen drivers nodig als je een nieuw besturingssysteem op je computer neemt. Stevig gebouwd, klein, licht en verbruikt weinig stroom.

Verder is het enige 2e hands Midi keyboard dat het nog doet toevallig van Behringer. Een andere had een afgebroken USB ingang. En een van Alesis werkte niet in Windows hoger dan Win XP (!).

Verder heb ik het idee dat de synths van B. een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben. Voor top spul ga je naar Dave Smith of Moog.
 
Back
Top