Behringer review

BIAM

.
Lid sinds
13 september 2005
Berichten
2.259
Locatie
040
Behringer is het meest afgezeken merk hier op het forum.. terecht?

Plaats hier je hele Behringer hardwarelijst die je ooit nieuw hebt aangeschaft, met en zonder mankementen.
Tuurlijk wel eventuele mankementen kort toelichten. Het jaar van aanschaf is ook interessant om te vermelden.

--------------------------------------------------------------------

DX100 dj-mixer: gloeilampje defect, verder prima!
DSP1000p fx processor: prima!
DDX3216: bij aanschaf vastgelopen en omgeruild, later slecht contact gloeilampje achter display (verkocht 2011)
ADA8000: prima! (verkocht 2011)
BCR2000: prima!
MAGICIAN T1950: trafo wordt heet en is te licht, werking is prima, maar durf 'm om de trafo niet veel te gebruiken
TRUTH B2031A: zijn na verloop van tijd erg vermoeiend gaan klinken
EURORACK MX2642A: prima! (m'n reserve live-mixer)
EURORACK MX2004A: prima! (verkocht ~2007)

Jaar van aanschaf weet ik zo helaas niet meer.
 
Ik heb op de zaak een Behring compressor liggen. Die geeft zonder dat ie iets doet al dusdanige kleuring aan het geluid dat ik het idee heb dat het dan al aan het compressor is..

Verder kom ik niet..
 
BCR2000 > prima ding
DEQ2496 > super
MIC200 > heel erg bruikbaar voor oversturing
Eurorack UB-series > geld-te-rug!

Pe
nstrikethrough.jpg
daaltjes:
WD300 Warp Distortion > Crap Distortion
TO100 Tube Overdrive > mwah
UM100 Ultra Metal > heftig
UD100 Ultra Distortion > ruig
DM100 Dist Modeler > puike trommelvliesbescheuringsgerei

Stickers > Goede kwaliteit papier, plakken prima, degelijker dan bijv. Sherman
 
Edison EX1 > prima apparaatje, nooit problemen mee gehad. Toch wel een van de betere apparaten van Behringer.
Ultrafex Pro EX3200 > Wel aardig. Voor de prijs zelfs zeer redelijk te noemen.
Eurorack UB1664FX > Cheap mixertje. Heel veel gebruikt, maar slijt wel op den duur. De effecten zijn het toch net niet helemaal.

Het leuke van Behringer is dat het goedkoop is en je dan dingen in je studio kan doen die je eerst niet kon doen. Als het bevalt dan kan je altijd nog upgraden naar iets beters en is het toch niet helemaal je ding dan is het leuk voor erbij.
 
Rev2496 (of zoiets) :okdan:

Edit: het moet geloof ik v-verb 2496 zijn (maar ik zit nu op de plee en heb geen zin om even in de kamer hiernaast te kijken wat de werkelijke naam is)
 
ik heb eigenlijk nog nooit iets nieuw gekocht van behringer
op dit moment heb ik :

- studio denoiser ( :D ) zeer tevreden over , is wel made in germany trouwens
- rev2496 galm, ook zeer tevreden over, mooie diepe galm
- bcr2000 , ook gewoon ok, niet super stevig gebouwd

gehad:

- autocom 1400 ofzo compressor, vond het niks
- diverse mengtafels van de 1204fx tot de mx8000. allemaal weg gedaan wegens krakende sliders ruis etc, matige bouw kwaliteit.. sound ging wel, fx waren waardeloos voor mij

t is in ieder geval geen spul om mee rond te slepen, gewoon rustig laten staan en niet te wild aan de sliders knoppen etc bewegen. als je verwachtingen er niet te hoog van zijn valt het allemaal wel mee
 
-MX602A of MX802A (weet niet meer welke..) : m'n eerste mengert,. stevig, niks mis mee; iig geen problemen mee gehad.

-MX2004A : m'n 2e mengert. redelijk wat heen en weer meegenomen. Na een tijd kreeg ie wat kuurtjes: beetje 'lekken' van geluid op een kanaal, wat kraakjes als je de faders heen en weer deed (maar da's niet overdreven gek; veel verschillende ruimtes, etc. gezien) en af en toe een brom/ruis in het geluid - maar zo gauw de techno deutjes erdoorheen gejaagd werden was dat geen probleem meer :D
Nadat ik een vergelijkbaar model van Mackie als vervanging had, hoorde ik pas echt goed het verschil in geluid/ruis!

-MIC200 : buizen dingetje. geinig, metaal en leuk om drumloopjes over de zeik te laten gaan.

-BSY600 : bass synth pedaaltje. grappig om drumloopjes, etc. om te vormen naar synth loopjes - vooral als je daar achter weer een efx apparaat 'plakt' (reverb / delay, etc.). Geen TOP kwaliteit uiteraard, maar voor dat geld echt wel heel leuk :)

Al met al op zich redelijk okee qua prijs/kwaliteit, al zijn er nu voor 't zelfde geld wel betere mixers.
 
UB2222fx pro mixer:
opzich prima, mooie oversturing mogelijk op de kanalen. weinig headroom, waardeloze EQ. verder best bruikbaar en heeft het ook lang volgehouden. klank is wel 'warm' en met weinig headroom, en oversturing heeft een vrij groot overgangsgebied. hier kan je gebruik van maken voor de klank, voor vieze drums bijvoorbeeld.

v-verb rev2496:
supergoedkoop en echt heel goede reverb. interne contacten zijn niet geweldig, lijmresten verwijderen en connectoren even goed vastzetten. los daarvan een geweldige verb!

ada8000:
prima 8 pre / line in voor aan je adat input. preamps ruisen wat, en klinken in mijn herinnering ongeveer zoals die van de UB2222fx mixer. niet echt bijzonder, maar het werkt. gain pot werkt niet echt geweldig, de hoeveelheid ruis is toch wel aanzienlijk.

mic200:
matig voorversterkertje, redelijk wat ruis en een erg lelijke oversturing.

px-2000 patchbay:
slappe trs jacks en vreemd genoeg diverse storingen, op enkele kanalen had ik zelfs last van lichte crosstalk! erg vreemd, omdat het losse printjes zijn...

us600 pitch shifter / harmonist:
het bekende plastic pedaaltje. wat een bak ruis kwam daar uit, niet te geloven! vlak voordat ik hem terug wilde sturen toch nog even getest, en opeens was het een stuk minder. effect is wel grappig en misschien een keer bruikbaar, dus toch maar gehouden, maar niet vanwege de kwaliteit.

xr-nogwat multigate:
super snelle noisegates, best bruikbaar op een drumcomputer als effect.

verder nog wel wat tweedehands behringer spullen gehad. uiteindelijk heb ik de v-verb nog steeds en die gaat ook niet weg.
 
Laatst gewijzigd:
DDX3216: Uitstekend ding. Wel is de voeding een gevoelig onderdeel, maar is te verhelpen.
V-Verb Pro 2496: Ontzettend goed ding. Prima reverbs en andere effecten voor een nette prijs.
ADA8000: Veel waar voor je geld. Ik heb er twee en nooit problemen mee gehad.
BCR2000: Leuk knoppenbakje voor een paar tientjes. Prima ding.

Ik heb ook wel eens een analoge mixer gehad van behringer, maar weet niet meer welke. Dat was wel een klote ding, was al snel kapot.
 
Van Behringer heb ik alleen de V-Verb Pro 2496. Galmen zijn inderdaad prachtig voor deze prijsklasse.

Maar op mijn exemplaar valt sinds een tijdje, na een uurtje aanstaan of zoiets, de reverb uit. Uitzetten en weer aanzetten en het is weer een uurtje (of iets korter of langer) goed, maar dit werkt natuurlijk niet lekker, dus hij staat nu op de plank.

Iemand dit probleem ook gehad? Of een idee wat hier loos is?
 
Nog aanwezig:
TO 800: best bruikbare overdrive/distortion
Mx400: handig bij-mixertje

Niet meer aanwezig:
Compresors mdx 2000 en 2400
Parametrische eq peq2200 (?)
Mic100
Alle best aardige bakken. Heb nu een dbx266xl en ben daar nog zeker niet meer van onder de indruk dan de mdx2000. (ofwel de dbx valt me een beetje tegen).

Kortom, heb eigenlijk geen slechte ervaringen met behringer. Maar zou er ook geen mixert van kopen...
 
UB1622FX Pro: Mijn eerste mixer, nooit problemen mee gehad. Ik gebruikte hem enkel en alleen om de Synths op aan te sluiten en via de Stereo Out direct naar de EMU1212m. Sinds ik de Echo Audiofire heb de mixer nooit meer gebruikt. De effecten, EQ etc. op de mixer gebruikte ik overigens nooit. Alles in de 'neutrale' stand en voor de rest niks.

XENYX502, deze gebruik ik voor het afluisteren van mijn MIX via de hoofdtelefoon. Prima dingetje, nooit problemen mee gehad. Hij fungeert dus feitelijk alleen als volume knop.
 
kheb ooit een behringer ble , 3282 mixer gekocht mackie clone zo leekt t ...leekte mooi om waar te zijn ..wast ook :D
kwam van kleine band achtige mixertjes / samick enso ...dus t leek heel wat specs all over


samen met een vriend allebei 1650.- gld [aanbieding feedbek] betaald
:okdan:
binne vijf jaar wastie egt op ...aan alle kanten wwaster wat mee scheuren plastiek ..?
okokok t bekende verhaal datk de knopjes ging cleanen / wassen en ze thermo hardend plastiek ofso ziets gebruiken , en dus de knoppen allenmaal iets verwrongen waren
toen had ik een mixer met 400 +++ kale potties


200 eu verkocht in 5 jaar ;-[[

enige goede product van de oude serie van behringer [duitsproduct nog ]
is de MDX 2100 dynamix comp.
isde diepe zware lange versie ...en nie de PRO seie line ;-[
doet pziez watie moet moet doen ...gaten drums / compressen drumz......is copy van dbx 266xl ook cheap maar werkt prima
:doei:

+ en een - verhaal





Behringer is het meest afgezeken merk hier op het forum.. terecht?

Plaats hier je hele Behringer hardwarelijst die je ooit nieuw hebt aangeschaft, met en zonder mankementen.
Tuurlijk wel eventuele mankementen kort toelichten. Het jaar van aanschaf is ook interessant om te vermelden.

--------------------------------------------------------------------

DX100 dj-mixer: gloeilampje defect, verder prima!
DSP1000p fx processor: prima!
DDX3216: bij aanschaf vastgelopen en omgeruild, later slecht contact gloeilampje achter display (verkocht 2011)
ADA8000: prima! (verkocht 2011)
BCR2000: prima!
MAGICIAN T1950: trafo wordt heet en is te licht, werking is prima, maar durf 'm om de trafo niet veel te gebruiken
TRUTH B2031A: zijn na verloop van tijd erg vermoeiend gaan klinken
EURORACK MX2642A: prima! (m'n reserve live-mixer)
EURORACK MX2004A: prima! (verkocht ~2007)

Jaar van aanschaf weet ik zo helaas niet meer.
 
Back
Top