Dr van Lansberg - Tear Them Down

:D Had er ook peurneao "snor" van moeten maken :)

Heb wel een aantal dingen liggen maar niet af (iets te veel dingen hier die voorrang hadden)
Kan een ge update versie sturen van het laatste nummer dat op SC staat (kleine veranderingen in aangebracht) maar dat is voor mij weer te weinig "peurneao" omdat ik weer een stapje verder wil :)

Maar eerlijk gezegd en je laatste/inzending nog een aantal maal geluisterd te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat ik hem ga opwaarderen tov 1969 ...... (Niets veranderlijker dan de mens)

Heb hier nog een aantal hele vieze vuige smerige zuur projecten liggen...... maar dat gaat januari worden vrees ik.
 
Voor een minimalist als ik zit dit nummer veel te vol met thema's, akkoord wisselingen enz.
Wel heel erg goed gedaan qua productie, klinkt profi. Maar ik mis toch een hook waar ik me aan vast kan klampen. Ook begrijp ik de boodschap niet geheel van de mannen stem. Ik kan de laatste zin niet goed verstaan. Iets met "let my soul fly free". Als dat zo is is het veel te expliciet gebracht. Ik schrijf zelf bij voorkeur onzin-teksten. Er zijn veel dingen niet in woorden te vangen.
.
 
Ik vind hem lekker, hier kan ik prima naar luisteren! Je neemt ruim de tijd voor de intro en ik was eigenlijk wel een beetje verrast na de 'plotwending' zo vanaf 1' 55, maar de track evolueert daarna verder prima :okdan:
 
Voor een minimalist als ik zit dit nummer veel te vol met thema's, akkoord wisselingen enz.
Wel heel erg goed gedaan qua productie, klinkt profi. Maar ik mis toch een hook waar ik me aan vast kan klampen. Ook begrijp ik de boodschap niet geheel van de mannen stem. Ik kan de laatste zin niet goed verstaan. Iets met "let my soul fly free". Als dat zo is is het veel te expliciet gebracht. Ik schrijf zelf bij voorkeur onzin-teksten. Er zijn veel dingen niet in woorden te vangen.
.

Het blijft lastig om als kok te koken voor alle monden :). Dank voor je compliment over de productie! Wordt zeker gewaardeerd.

De mail vocal zegt inderdaad "Let my soul fly free". Het gaat erom dat wij vaak muren om ons heen bouwen om ons te beschermen tegen allerhande negatieve invloeden of gevoelens (denken we). Maar pas als je in staat bent om de muren om je heen af te breken, leer je je echte ik kennen. Heb het lef maar om geraakt te worden...

Diep hè? :D
 
Ik vind hem lekker, hier kan ik prima naar luisteren! Je neemt ruim de tijd voor de intro en ik was eigenlijk wel een beetje verrast na de 'plotwending' zo vanaf 1' 55, maar de track evolueert daarna verder prima :okdan:


Thanks voor het zorgvuldig luisteren CDK en je mooie compliment! :halleluja In de oorspronkelijke versie gingen de strings er sneller uit waardoor de overgang wat duidelijker was. Je hoorde dan alleen de bass waar de voices dan langzaam inkomen. Kennelijk schept mijn keuze wat verwarring nu...
 
Welnu, omdat het nog geen tien uur is en je nog niet wordt verwacht, kan ik nog net even mijn comment geven.
Ik vind het een mooi stukje muziek. Mooie beat en subtiel ingedeeld. Heeft iets Enigma en Theo en Thea sound.
In het midden even de bas arp is zeer zeker ook mijn smaak. Zo te horen zit je dagelijks in de muziek.
Ik ben als hobbyist al blij dat ik mee mag doen. Dit geeft het wedstrijdje een gemeleerde tint.
Nicely factum, custodi eum excitare!
 
Werd al eerder gezegd, maar ik vind het ook een beetje Royksopp. En ik houd daarvan! Ik blijf alleen dat soort nummers te langdradig vinden (sorry) Maar ja, das weer een smaakdingetje... Wel erg mooie wegdroomtrack. Zal de andere tracks van je eens luisteren, ben wel erg benieuwd.
 
Welnu, omdat het nog geen tien uur is en je nog niet wordt verwacht, kan ik nog net even mijn comment geven.
Ik vind het een mooi stukje muziek. Mooie beat en subtiel ingedeeld. Heeft iets Enigma en Theo en Thea sound.
In het midden even de bas arp is zeer zeker ook mijn smaak. Zo te horen zit je dagelijks in de muziek.
Ik ben als hobbyist al blij dat ik mee mag doen. Dit geeft het wedstrijdje een gemeleerde tint.
Nicely factum, custodi eum excitare!

Haha, leuk man, eindelijk iemand die zich niet alleen afvraagt wat de betekenis is, maar het ook opzoekt! Hulde :okdan:.

Dank voor je complimenten, hoewel ik nog even moet nadenken over de betekenis van de "Theo en Thea Sound". Ik zit inderdaad dagelijks in de muziek, maar gewoon hobbymatig hoor :). Medio 2011 begonnen met electronische muziek. De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat ik door een sabbatical van een jaar wat extra tijd had om in de muziek te steken. Volgende week is het feest helaas voorbij...

Hoe dan ook, als hobbyisten onder elkaar: dank voor het luisteren en je feedback!
 
Werd al eerder gezegd, maar ik vind het ook een beetje Royksopp. En ik houd daarvan! Ik blijf alleen dat soort nummers te langdradig vinden (sorry) Maar ja, das weer een smaakdingetje... Wel erg mooie wegdroomtrack. Zal de andere tracks van je eens luisteren, ben wel erg benieuwd.

Dank voor je feedback Krek! Ik weet alleen nog niet of de track je wel of niet bevalt :). Is op zich ook minder belangrijk. Het leuke is, en dat heb ik vandaag ook weer gemerkt, dat niet alleen het luisteren naar, maar ook het maken van muziek, zo sfeerafhankelijk kan zijn. Als je naar mijn andere tracks heb geluisterd, zul je ook wel gemerkt hebben dat daar nogal wat tracks bij zitten die niet in het straatje van deze ingezonden track passen.
 
ja deze is wat anders als wat ik eerder hoorde
als drummer vind ik de drumtrack gekunsteld
maar dat is een SF euvel
anyway ik ben geen fan van royskop
90ties he
ik word te oud
give me de 70ties
en ik funk er wel op los
 
Theo en Thea, laatste album van Jarre, maar misschien wist je dit wel.


Kijk, dat verklaart het een en ander. Als je Theo en Thea zegt, dan denk ik (en met mij waarschijnlijk een groot deel van het NL SF publiek) hieraan:



Dank in elk geval voor de verheldering ;)

Net even Wiki erbij gepakt voor jouw uitleg: http://en.wikipedia.org/wiki/Téo_&_Téa
 
ja deze is wat anders als wat ik eerder hoorde
als drummer vind ik de drumtrack gekunsteld
maar dat is een SF euvel
anyway ik ben geen fan van royskop
90ties he
ik word te oud
give me de 70ties
en ik funk er wel op los

Getogen met piano en viool... Dus feitelijk doe ik maar wat en veel zal niet volgens de boekjes zijn of zelfs onnatuurlijk overkomen. Desalniettemin was ik zelf juist erg tevreden over de drumtrack. Naspelen op een analoog stel zal inderdaad wat lastig worden lijkt me :).

Dank voor het luisteren en je feedback Technosoul! :okdan:
 
altijd een probleem , wat stuur ik in
later denk ik , had nou die gedaan
andere dingen van je vond ik leuk
subjetivo are nomen este momento nova
8)
 
Back
Top