Mijn modern klassieke tracks om te beluisteren

Componist

Nieuwkomer
Lid sinds
21 november 2012
Berichten
7
Hallo ik heb een plekje waar mijn nummers/tracks op het internet staan voor iedereen die behoefte heeft iets aparts/nieuws te luisteren.
Al mijn tracks zijn LIVE opgenomen en ik speel nooit 2x hetzelfde.
Ze zijn beslist niet foutloos (hey, nobody's perfect ;) ) maar wie wilt kan eens luisteren naar een klein deel van mijn nummers op http://noisehead.com
Als je dan zoekt naar "composer" dan zie je blauwe foto's met daarachter een titel, als je op de titel klikt dan begint de track te spelen.
Wanneer je een track leuk vindt zou ik het erg op prijs stellen als je er voor zou raten/stemmen maar natuurlijk niet verplicht.
Hoop dat er mensen zijn die hier plezier aan beleven:okdan:
Veel plezier ermee groet Chris (alias Componist/Composer)
 
Hum heb er net even 3 geluisterd. Niet helemaal. Ik werd getrokken door het woord componist.
Daarbij denk ik aan heuse composities... Maar dat miste ik wel een beetje.

Nu kan je zeker natuurlijk waanzinnig composities maken voor alleen piano, maar ook dat miste ik een beetje. Vond het niet echt slecht ofzo. Maar ook zeker niet zeer apart/nieuw. Sommige dingen deede me soms een beetje aan glass denken(gods mony intro) en das positief.

Wat me echter het meest opviel is dat het soms nogal twijfellig klinkt. Beetje zo van hee waar ga ik nu weer heen. Misschien is het is juist 2 keer hetzelfde te spelen en de composities echt uit te werken. Want er zitten zeker goede stukken bij het is alleen nooit echt af ofzo.

Anyway klinkt erg negatief maar het is gewoon opbouwend bedoeld :D

Succes!
 
Ik ben het niet eens met Pietje Pieter.

Als improvisaties vind ik het erg goed, je techniek is op een foutje hier en daar na erg goed.....ik zou willen dat ik zo kon spelen. De enige kritiek die ik heb is de geluidskwaliteit, die mag echt beter.

Maar waarom alleen maar improvisaties? Waarom niet eens aan de slag om een topper te maken of misschien zelfs een album?
 
Bedankt voor het luisteren en de (opbouwende)kritiek.
Ik heb zelf ook problemen met de opname kwaliteit en ik ben ook niet tevreden met hoe het klinkt.Het is op verzoek van kennissen dat ik uiteindelijk heb besloten om een willekeurig aantal stukken online te zetten.
Ik weet van te voren nooit wat ik ga spelen en speel ik dus gewoon maar raak of mis:)
Ik wil wel serieuzer gaan componeren en dus echt stukken in elkaar zetten, maar daarvoor moet ik mijn keyboard succesvol op de pc aan kunnen sluiten om dan via Sibelius7 mijn stukken op noten te zetten en vervolgens de fouten er uit te halen. Helaas krijg ik mijn X midi 1x1 Tab E-MU niet aan het werken bij windows7 en ook niet in XP home (wordt niet herkend en veroorzaakt een storing)
Ik persoonlijk ben met geen enkel nummer echt 100% tevreden, maar ik wil idd proberen aan de slag te gaan om een topper te maken. Ik speel autodidact en kan geen noten lezen wat het in elkaar zetten van composities niet echt makkelijker maakt, daarom wil ik bezig gaan met Sibelius.
Ik vindt het in ieder geval tof dat jullie de tijd hebben genomen om een paar van mijn stukken te beluisteren en daarop jullie mening/feedback te geven, nogmaals mijn dank hiervoor!
Vriendelijke groet Chris
 
Waarom maak je de fout om het kunnen lezen van noten te verwarren met kunnen componeren?
Met een programma als cubase kan je ook componeren en je hoeft er echt geen noten voor te kunnen lezen, je kan tenslotte gewoon ZIEN welke noten je gespeeld hebt en hoelang je ze gespeeld hebt.

Na ruim 25 jaar vind ik de kunst van het noten lezen nog steeds een overgewaardeerd iets wat voornamelijk van pas komt bij het naspelen van werk van anderen. Voor eigen composities heb ik het nog nooit nodig gehad en ik denk de meeste mensen niet.
 
Tering (excusez le mot), ik wou dat ik zo kon spelen!

Daar moet je echt wel meer mee doen! Al was het maar omdat het anders niet eerlijk is tegenover alle motorisch gestoorde dromers zoals ik. ;)

Lijkt me ook heel vet om hier meer electronische versies van te horen.
Zou je niet eens een stuk voor me willen inspelen als midi file?
ik zou er graag eens een "remix" van maken

:halleluja

Cheers,
C
 
Vergeet Sibelius! Dit programma raden ze waarschijnlijk aan op het conservatorium maar er bestaat een programma dat gratis is en dat je workflow zal verbeteren.

Het heet Anvil Studio en je kan het hier downloaden:

http://www.anvilstudio.com/

Koop je zelf een andere midi interface, ik heb hier een M-Audio USB Uno kost zo'n 40 euro nieuw en heb er nooit geen probleem mee gehad (ik werk nog steeds met xp).

Installeer de drivers voor je USB midi, sluit je keyboard aan en start Anvil Studio.
Eens het programma is opgestart klik je op de 'view' tab en kies 'composer'. Nu heb je een blanco noten blad, stel je bpm in (hoeft niet maar is handig) en klik eventueel op het metronoom icoontje mocht je een tempo aanwijzing willen.

Zo, nu ben je klaar om op te nemen. Druk op de 'REC' knop en speel naar hartenlust wat je wil. Ben je klaar? Druk op de 'STOP' knop. Je zal alles wat je ingespeeld hebt zien op het scherm in noten taal.
Druk nu op 'File' en kies 'Export midi 0 file' kies een locatie op je computer en voila je eerste compositie is opgeslagen als midi.

Nu kan je deze midi file openen in de sequencer van je keuze en kan je alles nog aanpassen - noten weghalen, verplaatsen...

Zo kan je je midi composities door gelijk wat van instrument laten spelen, of je kan het gewoon weer in anvil studio als noten laten printen om door je plaatselijk orkest band te laten spelen.;)

De sky is the limit!
 
ik vind de nummers wel mooi, maar dit heeft voor mij niets met klassiek te maken maar eerder improvisatie waaruit je pop nummers kunt herleiden.

Die piano klinkt erg slecht en een goede multisample in een wat serieuzer DAW zou je verder moeten helpen.

Als je je toch in componeren wilt verdiepen van meerder instrumenten zou ik eerst een DAW beginnen te leren en dan kun je al je werk wat je nu hebt als basis gebruiken voor verdere composities.

Vind dat je goed kunt spelen maar de nummers missen wel dynamiek en variatie.

kijk eens wat filmpjes op youtube van film composers , hoe die te werk gaan, dat lijkt me een goede richting om te zoeken en je verder te educeren.

een goede geluids kaart met midi is wel het minste wat je moet gaan aanschaffen.

is je klavier van Roland???
 
Allereerst allemaal dank voor jullie feedback/tips
@neuromancer, ik wil ook eigenlijk niet echt gaan leren van noten te spelen want dat belemerd me hooguit.
Ik kan normaal gesproken spelen wat ik kan horen (in mijn hoofd of met m'n oren), maar wil achteraf de foute noten verplaatsen daarvoor lijkt het me makkelijk met sibelius/anvilstudio te leren werken om mijn stukken te perfectioneren.

@chielos, dank voor je compliment! Ik heb letterlijk ruim 2000 van dit soort nummers van gemiddeld 7 minuten op diskette staan in MIDI.Ik kan wellicht eens wat uitzoeken waar je dan graag een remix van mag maken.

@natanvance, goeie tip van anvilstudio, ziet er goed uit. Heb het net gedownload en installeerd maar moet nu eerst eens kijken dat ik de MIDI signalen van het keyboard kan ontvangen in de computer, ik wacht de reactie van de webwinkel nog ff af waar ik de USB/MIDI kabel heb gekocht.Dan ga ik zeer aan de slag met anvilstudio. Dan voor je tips!

@flyweight wat bedoel je met "een goede multisample in een wat serieuzer DAW zou je verder moeten helpen"?
Ik weet niet pressies waar je het hier over hebt, zijn dat soundmodules of iets dergelijks?
En je raad aan "een DAW beginnen te leren" wil ik best doen als ik wist wat dat was.
Het stoort mezelf tamelijk veel dat de geluidskwaliteit zeer slecht is, maar dat komt omdat ik alles met oud versleten geimproviseerd materiaal doe.Ik probeer nu ook de wat betere techniek in huis te halen om opnamekwaliteit te verbeteren.
Ik zal je tip opvolgen over filmpjes van youtube van composers bekijken/bestuderen en zal idd kijken voor een degelijke geluidskaart met MIDI.
Ik heb trouwens (nog)geen Roland apparatuur, alleen Yamaha PSR8000 en 9000pro alsook een oude Elka MK55(midi keyboard)
Groeten Chris
 
Ah ok, ik dacht dat de piano uit een Roland bak kwam.

Je nummers zijn erg mooi en brengen mooi wat je bedoelt. wat ik zelf heb ervaren is als je van improvisatie naar productie gaat dat dat in het begin best moeilijk is om het zoals je bedoelt in een nummer te krijgen.

DAW staat voor digital audio workstation.

Voorbeelden:

- reason
- ableton live
- reaper

Een multisample is een sample instrument (zeg maar wat ook in geluidsmodules modules zit) bestaande uit meerdere samples. bv een piano in het instrument wat jij gebruikt bestaat waarschijnlijk uit 8 of 12 samples ofzo.
Je kunt ook een multisample van een piano gebruiken waarbij per toets er bv 8 samples zijn gebruikt voor iedere aanslag.
Je kan je dus voorstellen dat die laatste een stuk beter "echter" klinkt.


zo draai je in je daw een sampler instrument van een piano, maar je kunt ook een cello of ander instrument laden, op deze manier word bv bijna alle cinematsche muziek gemaakt, terwijl je denkt een orkest te horen.

over beide onderwerpen zijn veel boeken geschreven en kun je veel op youtube vinden.

 
Erg interessant maar ook wel ingewikkelde stof.
Ik ga me er zeker wel in verdiepen, maar moet eerst kijken dat ik mijn muziek naar de PC kan doorgeven. Ik heb tot nu toe nog weinig tot niets met de PC gedaan wat geluid betreft, alleen keyboard.
Voordat ik allerhande rommel aanschaf(waar ik niks aan heb) wil ik zeker weten wat ook echt nuttig/goed is voor mij(n muziekstijl).
Daarom ben ik hartstikke blij met jullie tips en suggesties!
Top forum!!!
Groeten Chris
 
Hoi Componist,

ik noem dat toch eerder improvisatie wat jij doet.

compositie is nu juist het tegenovergestelde als improvisatie.
je kan wel weer een raamwerk voor een improvisatie componeren, maar dan moet je dat dus wel vast leggen. op papier of bijvoorbeeld heel goed en secuur onthouden.

ik vind die muziek die je vluchtig op piano speelt wel aardig maar dat zijn dus geen composities al zou je ze daar wel naar kunnen uitwerken. Ook is de term klassieke muziek wat hooggegrepen. het heeft wel iets van filmmuziek en dan zou je bijna zeggen: klassiek (door minimale aspecten) maar klassieke compositie is wel gebouwd op jaren van ontwikkeling en tradities en dat hoor ik echt nergens terug.

je beweegt minimaal door de harmonische trappen van een standaard ladder. vooral arpeggios eigenlijk. geen wendingen, harmonische trukken of melodieen. Ik mis toch echt muzikale spanning of tenminste dat ik kan horen dat iemand kennis heeft van muziek en dat bewust vermijd voordat ik iets compositie noem en/of klassiek.

ik wil je niet beledigen hiermee. die muziek van je heeft wel potentie en zou je zeker kunnen uitwerken naar mooie stukken.

ik heb zelf jaren compositie gestudeerd en noem me als het moet dan ook wel eens componist. verder heb ik ook jazz gestudeerd dus weet ook wel wat af van improvisatie.. het staat natuurlijk wel goed om je zelf componist te noemen maar dat houd echt wel wat in.

mvg,

W.A. Mazort von Bootheven
 
Back
Top