Nieuwe BasicSystem techno track !

:confused:

Begrijp me niet verkeerd................. ik benijd de jongens best wel eens die echt op de commercie kunnen inspelen en zo hun geld kunnen verdienen met het maken van niemandalletjes. Zelf kan ik dat niet, muziek is voor mij een manier om iets te maken wat ik zelf goed vind en graag zou willen horen. Daarnaast vind ik dat als je puur voor de commercie iets maakt je nooit het beste uit jezelf kan halen.

Vergelijk het met schilderen, dan ga je toch ook geen havengezichtjes maken omdat dat zo goed verkoopt.........
(Ik bedenk me inees dat er inderdaad mensen zijn die dat doen, maar je begrijpt me wel hoop ik).

greetz

BasicSys

http://www.mp3.com/basicsystem
 
Zo denk ik er ook over.. als toevallig een van mijn nummers een hit zou worden, dan is dat mooi meegenomen.
Maar ik ga niet iets maken omdat het perse moet scoren. Als een klein groepje mensen de tracks die ik maak goed vindt ben ik al meer dan tevreden :)
 
Als ik de mogelijkheden had zou ik ook wel willen scoren en de dingen doen die ikzelf wil maken... bij niemand komt het geld binnen stromen en als je er toch iets leuks mee kan verdienen.. why not :confused: Een beetje de tijd indelen, geld verdienen en nog meer shit kopen.. ;)
 
Orgineel geplaatst door BasicSystem

Begrijp me niet verkeerd................. ik benijd de jongens best wel eens die echt op de commercie kunnen inspelen en zo hun geld kunnen verdienen met het maken van niemandalletjes. Zelf kan ik dat niet, muziek is voor mij een manier om iets te maken wat ik zelf goed vind en graag zou willen horen. Daarnaast vind ik dat als je puur voor de commercie iets maakt je nooit het beste uit jezelf kan halen.

Vergelijk het met schilderen, dan ga je toch ook geen havengezichtjes maken omdat dat zo goed verkoopt.........
(Ik bedenk me inees dat er inderdaad mensen zijn die dat doen, maar je begrijpt me wel hoop ik).

greetz

BasicSys

Right on bro'! Wij kunnen praten. Ik ben het volledig en 100% met je eens. Het verhaal dat minder commerciele dingen geen inkomsten genereren is natuurlijk complete onzin. Waar verdienen Aphex Twin, Autechre en Luke Slater hun geld dan van????

Commercie is de grootste ziekte die is binnengedrongen in de muziekwereld. Mensen die door dit Virus besmet zijn kunnen slechts zelden een goeie track afleveren.
 
Orgineel geplaatst door BasicSystem
En daarom hou ik zo van (Detroit) techno, omdat het zich niet leent voor de commercie.....8)


Alle feesten waar (detroit) techno word gedraaid zijn commercieel. ;)
 
Een feest is commercieel op het moment dat je moet betalen om binnen te komen toch ?

Mijn definitie van commercieel is 538, Top40, ID&T, Aloha Girl, Two Unlimitied, Alice DJ, Jean, Jurgen enz enz

Helaas is ID&T ook al weer op de trein gesprongen die techno heet, hopelijk lukt het ze niet om ook techno naar de klote te helpen. :[>

Groeten

BasicSys



http://www.mp3.com/basicsystem
 
Wat is er mis met commercie?

Wat is er mis met commercie?

Het gaat niet om commercie maar om het feit dat je zelf muziek maakt waar je achter kan staan. Als je commerciële muziek maakt en daar trots op bent, ... prima! Iedere luisteraar of koper van muziek heeft nog altijd zelf het recht om te luisteren of kopen wat hij mooi vindt.

De kwestie hier is vraag en aanbod! Als er vraag is zal er ongetwijfeld een aanbod komen. Dit thema heeft natuurlijk twee kanten maar soms krijg ik het gevoel hier dat als je commercieel bent je je ziel aan de duivel verkocht zou hebben! Nou niet dus. Ook commerciële muziek is een vak. En daar kies je voor of je kiest er niet voor.

Iedereen zijn eigen meug!

Eric
 
Orgineel geplaatst door BasicSystem
Een feest is commercieel op het moment dat je moet betalen om binnen te komen toch ?

Mijn definitie van commercieel is 538, Top40, ID&T, Aloha Girl, Two Unlimitied, Alice DJ, Jean, Jurgen enz enz

Helaas is ID&T ook al weer op de trein gesprongen die techno heet, hopelijk lukt het ze niet om ook techno naar de klote te helpen. :[>

Groeten

BasicSys



http://www.mp3.com/basicsystem

commercieel betekent volgens mij gewoon simpelweg dat de track bedoelt is om in de hitlijsten te komen. Meestal zijn dat nummers die voor iedereen toegankelijk zijn en waar je je niet in hoeft te verdiepen. De betere muziek leer je hoe vaker je het hoort steeds meer waarderen. Jouw tracks vind ik goeie voorbeelden van a-commerciele nummers, dit is gewoon goeie muziek. :)

Maar volgens mij heb je ook 2 soorten commerciele muziek. 1 groep die ook voor de muziek gaat en gewoon goeie en originele tracks neerzet en verder niet arrogant doet en een andere groep die het liefst meeloopt, jat of covers uitbrengt en zo heel makkelijk willen scoren.

Dus ja... commercieel hoeft niet altijd 'fout' te zijn. Dune was b.v. ook vrij commercieel omdat ze vaak in de hitlijsten stonden maar zij gingen gewoon voor de muziek, voor het geld hoef je je namelijk niet zo uit te sloven (ze hebben volgens mij +/- 4 Albums uitgebracht en bestaan nog steeds).
 
Orgineel geplaatst door Beathoven

Maar volgens mij heb je ook 2 soorten commerciele muziek. 1 groep die ook voor de muziek gaat en gewoon goeie en originele tracks neerzet en verder niet arrogant doet en een andere groep die het liefst meeloopt, jat of covers uitbrengt en zo heel makkelijk willen scoren.

Kijk Beathoven snapt dus wat ik bedoel, of anders gezegd ik ben het helemaal met hem eens!

Eric
 
Orgineel geplaatst door Nolet


Waar verdienen Aphex Twin, Autechre en Luke Slater hun geld dan van????


Ik hope voor Luke Slater dat hij naast muziek een andere inkomstenbron heeft. Heb hem afgelopen zaterdag horen draaien op Teqnoligy en zoals in een eerdere post vermeld. Mixtechnisch gezien KLOTE, muziekkeuze bagger. Ga sinds 1988 naar feesten en Luke Slater is een zeldzaam dieptepunt.

Greetz,

Yawgmoth
 
Orgineel geplaatst door Yawgmoth


Ik hope voor Luke Slater dat hij naast muziek een andere inkomstenbron heeft. Heb hem afgelopen zaterdag horen draaien op Teqnoligy en zoals in een eerdere post vermeld. Mixtechnisch gezien KLOTE, muziekkeuze bagger. Ga sinds 1988 naar feesten en Luke Slater is een zeldzaam dieptepunt.

Greetz,

Yawgmoth

Phwuh, wat een onzin. Dit is gewoon een kwestie van smaak. Luke is juist het hoogtepunt van de avond. Hij draait erg ontoegankelijk en retehard, maar als je daar van houdt (en blijkbaar doen mensen dat) dan is het OK.
 
Even terug naar waar het topic om ging :)

Goede productie! Luister eigenlijk nooit naar dit soort tracks, maar klinkt toch erg lekker :)

Zit lekker veel variatie in het ritme en andere geluiden, geluidskwaliteit is top! Klinkt erg professioneel :P


Kan verder eigenlijk weinig toevoegen wat nog niet gezegd is, top!
 
Het was een hele vette track geen op of aanmerkingen.

En over al dat andere.

T is heel simpel je hebt mensen die willen geld zien voor hun producties en je hebt mensen die gehoord willen worden.

Ik wil gehoord worden. Als ik een zaal heb die vol met mensen staat dan speel ik voor een krat bier. 8P

Je moet je dus niet blindstaren op hee hoe kan iemand met zo'n klote nummer zijn brood verdienen.

Stel jezelf de vraag: wil je je eigen muziek produceren of andermans muziek.
Wil je je eigen muziek produceren reken dan maar nooit op een platen deal.

Of praat ik nu poep?
 
Raad...

Raad...

Eerst moet je eigen stijl volledig ontwikkeld zijn, je nummers moeten perfect af zijn en bij de neutrale luisteraar (uw bomma bijvoorbeeld) als kwalitatief worden omschreven. De reaktie moet zo een beetje zijn van "Mja, mischien wel, maar 't is wel speciaal he...", gevolgd door een twijfelende gezichtuitdrukking. Dan naar Engeland vliegen (met Ryanair bv) en alle kleinere platenlabels afschuimen.

Zo zou ik het doen, als...
 
Orgineel geplaatst door Twin-x
Stel jezelf de vraag: wil je je eigen muziek produceren of andermans muziek.
Wil je je eigen muziek produceren reken dan maar nooit op een platen deal.

Of praat ik nu poep?

Volgens mij wel. Waarom zou mijn muziek niet de muziek van iemand anders kunnen zijn? ;)
 
Back
Top