Nieuwe BasicSystem techno track !

Vette track!

Hij beukt lekker, maar heeft toch nog veel melodie

Hij doet me in ieder geval sterk aan Underworld denken

Zie dat als een compliment, want Underworld Rulez!
 
De intro was voor mij een tikkie te lang maar dat werd wel helemaal goed gemaakt toen na 1:40 het nummer echt lekker begon te draaien à la Underworld inderdaad. En als een groot liefhebber van Underworld heb ik mij dus heerlijk geamuseerd. Echt te gekke track!
Dus behalve de intro heb ik echt helemaal niets op te merken. Na alle Trance hier een geweldeige afsluiting van mijn weekend! Ik kon dit echt gebruiken. Bedankt ´Basic`!

Eric
 
ik vond de intro helemaal niet lang hoor
bovendien moet een dj ook de tijd krijgen om in te mixen enshit
 
Hmmm, net wakker en dan krijg je zo iets op je dak.

Een erg drukke track, zonder dat de geluiden elkaar echt in de weg zitten. Typisch techno geluid, dat precies in het midden van alle geluiden zit. Sorry, ik kan er niks verkeerds aan zeggen (zo vroeg in de morgen :))
 
YES! Nou, dit is het wel, hoor! Een ontzettend lekkere detroit techno track (die hoor je hier niet zoveel). Inderdaad hoor ik invloeden van Underworld. Die energieke manier van opbouwen, bijvoorbeeld. Heel strak! Een klein puntje van kritiek: dat einde is wel heel erg abrupt en dat is jammer. Dat is dan ook het enige dat ik kan aanmerken. Ontzettend goed gedaan, BasicSystem!
 
Ik ga 'm vanavond nog ff een keer downloaden en opnieuw beluisteren.. zoiets mag je niet op je pc speakers beluisteren, maar wat ik er nu van hoor... mjam, lekkertje 8P

Vanavond meer voet terug.
 
Wow! Erg goed. Ik vind 'm van begin tot eind prima. Ik zou geen bezwaren hebben als iemand dit draait. Kan je misschien een beschrijving geven hoe je het gemaakt hebt? Welke instrumenten, hoe heb je het arrangement gedaan, afmixen etc...
 
Heerlijke track.... alleen maar lof... Richting platencompany maar dacht ik zo :)

Vindt het intro juist heerlijk zo qua lengte ook!
 
basic> lekkere track.. nogmaals. Ik luister 'm nu thuis.. alleen 1 punt. Ik vind dat je die synth er anders in moet laten komen.. je hoort de kick + percussie en de synth komt er langzaam inlopen.. dat had ik anders gedaan. Hoe, weet ik nog niet, maar misschien de kick ff stil leggen... en dan de synth erin laten komen en dan hatsflats kick erbij en knallen..

Ennuh, mijn icon danst hier precies op de maat mee ! :D

Dit is wel mijn muziekje trouwens.. lekker.
 
Stampuh!

Stampuh!

Lekker nummertje! Doet mij een beetje aan een ouwe plaat van Ken Ishii denken.

Ben het wel eens met de opmerking van KRZ hierboven.
 
VETJES!

VETJES!

ZO VET MAN!

In deze richting sound wil ik nou ook gaan, daarom zou ik et erg interessant vinden alsje wilt vertellen waar je deze track precies mee gemaakt hebt.
 
Wat een lekkere track zeg. Ik zie al een grote zaal voor me met iedereen die aan't flippen is. :)

En excuseer mijn vrijpostigheid, toch nog ff wat puntjes. Het clipt wel een beetje en de drums drukken de rest van het geluid wat weg (zou de mix wat 'losser' maken), maar beuken doet het!
 
SUPERB!

SUPERB!

Deze track is echt zwaar kicken man! Ik heb hem knoerhard staan, hij roeleert de pan uit! >:|
Heerlijk die dubbele bassdrums!

Ik moet ook maar eens zoiets gaan maken, dit is echt heftig!
 
Nolet, om je vraag te beantwoorden : track is eigenlijk best met een simpele set up gemaakt:

Ritmes en stemmen zijn allemaal losse samples via Atari1040 met Cubase getriggerd naar Akai S3000. Een Pulse en een Nordrack voor de melodie en een 3630 als compressor voor kicks.

Ik heb wat ranzige effectbakken zoals een Se50, Modulizer en REV 100 en dit alles gaat in een Mackie tafel.

Daarnaast nog een Filterfactory gebruikt en dat was het. Ik heb nog wel meer spullen maar zijn hier niet gebruikt.

Als ik dan zo'n BamBam zijn studio zie en de hoeveelheid spullen die hij heeft en de muziek die hij er mee maakt (als die track in dit forum representatief is tenminste....) dan moet ik wel ff slikken. Vooral als hij zegt dat dat ook nog wordt uitgebracht op plaat....;{
 
aha, I.C..

Zazen was trouwens ook best wel een lekkere track, dat vonden ze bij Interface geloof ik ook wel. Ok, het is wat minder toegankelijk voor het grote publiek, maar dat maakt niks uit, de muziek zelf heeft gewoon klasse.

Ik heb vanmorgen de nieuwe Interface weer bij de kiosk gehaald, en er zit weer zo'n ronde glimmende schijf bij d(jeu 8o) ) dus die ga ik maar weer eens beluisteren.
 
TEEERING!

basicsystem! jouw beats zijn de top! de drums rocken gewoon zo hard

Deze plaat zou ik ZEKER kopen als ik die bij mijn platenboer aantrof

idd man opsturen naar n lekker labeltje dit moet je andere mensen niet onthouden
 
Orgineel geplaatst door BasicSystem
Als ik dan zo'n BamBam zijn studio zie en de hoeveelheid spullen die hij heeft en de muziek die hij er mee maakt (als die track in dit forum representatief is tenminste....) dan moet ik wel ff slikken. Vooral als hij zegt dat dat ook nog wordt uitgebracht op plaat....;{

Het KLONK goed. BamBam weet hoe hij een track moet bouwen. Dat ie de commerciele hoek kiest die wij niet waarderen tja dat moet ie zelf weten. Maar zulk spul komt op plaat uit en er zijn mensen die deze muziek wel waarderen. Anders heeft het geen zin om platen uit te brengen als het flopt toch?

Ik heb in een gesprek met hem begrepen dat ie in principe maakt waar de markt om vraagt (meestal), en blijkbaar verdient ie d'r ook nog een aardige boterham mee ook. Hmmm tja dan kun je zeggen wat je wilt, maar hij ziet de bedragen op zijn bankrekening bijgestort worden. Het was geen track die ik mooi vond, maar voor mij maakt ie het ook niet.

En ik verbaas me er niks over als ik over 10-15 jaar ook zo'n studio heb, puur en alleen door ieder jaar een paar apparaten te kopen en te verkopen, door alleen maar deze hobby voort te zetten.
 
Back
Top