Een liefdesliedje (Ja, echt!)

We zijn ruim die weken verder, maar die tijd is goed besteed. Ik heb met jullie gegeven comments geprobeerd iets te doen. Nu is het eigenlijk zo dat ik zelf niet zoveel heb gedaan...

Exo heeft mij enorm geholpen met tips over de mixing, ik heb zelfs 3 versies van hem ontvangen met ideeën hoe een en ander een stuk beter te maken. Exo, heel veel dank en waardering!

Azzjemenou heeft de tijd en moeite genomen om de track volwassener te laten klinken door een drumpartij en een baspartij in te spelen. Ook hiervoor heel veel dank en waardering.

Ik ben zelf erg blij met het resultaat, hoewel ik momenten had dat de track zelf mij soms antiperistaltische gevoelens gaf. Maar met veel hulp van beide heren kan ik het nu toch mooi afsluiten. Zo'n forum is eigenlijk best leuk! ;)

Oude versie:



Verbeterde versie:



Wees gegroet.
 
Laatst gewijzigd:
Je wist al dat ik dit een erg goede track vind. En verder ga ik niks zeggen over de mix. ;)

Dank en au! Je laatste opmerking maakt me niet alleen een slechte leerling maar ook nog eens een heel eigenwijze :D. De versies die Exo heeft gemixed klinken inderdaad beter, maar ik wilde dit uiteindelijk zelf ook kunnen (althans proberen). Dus ik heb me gericht op de uitleg die hij heeft gegeven, dus waarom hij bepaalde keuzes heeft gemaakt.

@Exo: Volgende keer post ik 1 op 1 jouw versie ;).
 
Nice!
De versie met bass had ik al gehoord maar niet met de drums.
Mooi gedaan Azzjemenou! :okdan:
Je hebt al aardig je best gedaan Dr Van Lansberg :)!
Rome is niet op één dag gemaakt en voor iedereen geldt immers "oefening baart kunst".
Mixen leer je gaandewijs ook door veel en kritisch naar muziek te luisteren en door karakteristieken van instrumenten te leren ontdekken.
Je bent op de goede weg :).

Cheers!
Exo. :mega:
 
Thanks Basic!

Voor de piano heb ik in de laatste versie Akoustik Piano van NI gebruikt. Daarin zitten vier emulaties van bekende piano's. Ik heb de Concert Grand D gebruikt met de optionele reverb binnen de VST "Recording Studio". EQ iets gewijzigd en de sustain resonantie lichtjes opengezet. Binnen CB nog wat EQ en reverb erop.

Is een heel mooie VST die binnen de mogelijkheden prima geluid voortbrengt.
 

Attachments

  • Akoustik Piano.jpg
    Akoustik Piano.jpg
    62,2 KB · Bekeken: 60
Echt heel mooi geworden.. :okdan: goed werk heren!! :halleluja En super om deze samenwerking te mogen zien en vooral horen :okdan:

@ Azzje: jij bent echt master met de basline.. :halleluja heerlijk :luv:
 
Back
Top