Een liefdesliedje (Ja, echt!)

ik vind t geen mooie piano.. das jammer
ze staat een beetje in een badkamer te zingen
ik zou de zang een stuk droger er op zetten.. intiemer
misschien een basgitaar erbij, met mooie lange noten en af en toe een funky accentje?
saggies dr bij

Thanks Fjoesz! Geen mooie piano joh? Daar is op zich natuurlijk relatief eenvoudig iets aan te doen. Ik ga dit weekend wel wat testen. Misschien komt het omdat ik in eerste instantie die piano gewoon solo gebruikt hebt...

Dat van die vocals, tja, dat klopt wel (als ik de andere feedback lees). Ik krijg het aleen niet mooier dan nu. Muzikaal heb mijn ideetjes wel, alleen het produceren op zich is toch een vak apart dat ik niet zomaar onder te knie krijg. Gelukkig zijn er forumleden die hun hulp hierbij hebben aangeboden. En daarvan kan ik gewoon weer veel leren.

Die bass heb ik ook over nagedacht, wist het niet. Ook dat ga ik dan maar eens testen.

Nogmaals dank voor je constructieve feedback! :okdan:
 
Ik vind het in potentie erg mooi, maar qua uitwerking sluit ik me bij bovenstaande heren aan
De mix kan letterlijk stukkn dikker, ti's nu een beetje koekblik in een badkamer.
En dat is jammer want de compositie is erg mooi!

Thanks Raphie, voor je comment en het luisteren. Zoals hierboven ook beschreven, blijft het mixen voor mij vooralsnog een struikelblok. Maar ik weet nu wèl waar ik op moet gaan letten.
 
En zo zie je maar weer.. zo'n mooi klavier met gewogen toetsen leidt je toch naar een heel andere wereld ;)

Maar het is zo lekker praktisch om gewoon je laptop aan te zetten en wat te gaan klooien in plaats van met allemaal verschillende apparatuur. Als er iemand is die me kan overtuigen dat ik het mis heb, ik houd me aanbevolen ;).

Een basgitaar of een dragende basnoot, ergens verderop in de compositie zou het meer opbouw kunnen, en het sowieso meer laten dragen.


Dat ga ik inderdaad proberen. Misschien kom ik al een end met een lage noot in de strings erbij?


De vocalen zijn 'as is' helaas.. weet niet of daar nog meer uit te halen valt.. iets meer hoog / lucht zou erg mooi geweest maar is gewoon niet aanwezig in het bron materiaal vrees ik.

Die Piano kan nog wel wat opknappen met een dipje ergens rond de 1-2 khz :)
Er zitten een paar noten in die bij een gewoon luistervolume nogal onplezierig zijn qua volume, of te hard klinken in een bepaald frequentie gebied.. vooral wat hogere noten.. beetje spelen met de EQ..
En de panning van de Piano die het nu heeft zit bij mij teveel rechts.. en misschien ook iets teveel stereobeeld misschien??

Desalniettemin weer een schoonheid van een compositie :halleluja

Zinvolle tips waar ik wat mee kan! Fijn MacGyver! :okdan:
 
Ik denk niet dat het aan je hoofdtelefoon ligt. Het origineel van de opname is niet geweldig en mijn kwaliteiten als mixer al helemaal niet :(

Dank voor het luisteren. :okdan:
 
ik zou hier echt zo een baritone ballad zanger oplaten zingen

(ik voel me geroepen whahaha!!!)

Kwestie van smaak natuurlijk maar ik vond juist bij deze de vrouwen-stemmen best geschikt.

Het zou me wel in één klap van de timing issues, pitch shift issues en (hopelijk) een deel van de mixing issues verlossen :D. Maar serieurs, Pablo, als je je geroepen voelt, be my guest! Eventueel ook eigen tekst?
 
Ik moet de track dus weer eens beluisteren. Mijn vocals zijn inderdaad "ongepolijst" (heb nu wel betere technieken), proberen kan altijd... Het kan zijn dat ik een "liefdeslied" in een drama verander... :D

Zal proberen... :) Dr's muziek is zeker leuk om te beluisteren...
 
Gaan met die banaan! Als je een female vocal nodig hebt, kan ik die wel organiseren. Doe jij dan een leuke tekst erbij? Kun je dat uberhaupt? Als dat zo is, onderstaande vocaliste heb ik in gedachte. Volgens mij past die stem ook prima onder andere stijlen dan alleen jazz. Zij heeft aangegeven best eens iets voor me te willen inzingen:




Lijkt me leuk man!
 
Oké, ik schrijf een tekst met zang. Dit weekend heb ik echter druk maar kan door de week iets verzinnen. Ik zal het nummer beluisteren en ook die van jou om een goed idee te krijgen.

Edit: Ze zingt prima! De klankkleur is vrij aangenaam en mijn stem kan denk ik samen (best moeilijk wanneer een zangeres de "adele" type wil, dan kan ik niet combineren omdat ik geen "belting" gebruik).
 
Ik schrijf ook teksten zonder zang (voor iemand anders of omdat ik later niet inzing lol!!!!!!)

Back ontopic pluuueeeisss!
 
Back
Top