The Serpents Egg (minimal hardware only track)

Eigenlijk het enige kleine minpuntje dat ik kan ontdekken is dat dat hoge metallische geluidje wat af en toe aan het einde van de maat komt pijn doet aan mn oren...

Voor de rest vind ik t een puike track
 
die egg uit de titel, is dat de snare als die egg geplet wordt? :D
 
Eigenlijk het enige kleine minpuntje dat ik kan ontdekken is dat dat hoge metallische geluidje wat af en toe aan het einde van de maat komt pijn doet aan mn oren...

Voor de rest vind ik t een puike track

Thanks :)

Het is inderdaad aan de schelle kant. Komt door de scene a-b settings van de Octatrack. Ik heb daar een filter overgang met resonantie in. Tussen a en b zit een stukje dat het net iets te veel wordt. Kon dat niet meer opnieuw opnemen, want is het een single take geweest. Ik krijg dat een tweede keer nooit hetzelfde opgenomen aangezien er veel aan de knoppen gedraaid is. Ik kan wellicht alleen op die stukjes met EQ wat fixen. Ik heb wel gemerkt dat het veel scheelt waarop je afluistert. Op mijn monitors en headphones klinkt het acceptabel. Op mijn in-ear-phones is het inderdaad niet fijn.
 
lekker hoor, netjes dat je dat live opneemt :okdan:
maar kun je dan niet beter alle sporen los opnemen met computer of HD recorder?
kun je iig nog wast post processing doen.

schelheid valt hier overigens wel mee...

cheers,
C
 
lekker hoor, netjes dat je dat live opneemt :okdan:
maar kun je dan niet beter alle sporen los opnemen met computer of HD recorder?
kun je iig nog wast post processing doen.

schelheid valt hier overigens wel mee...

cheers,
C

Tja, dat zou wel heel fijn zijn, maar dan moet ik investeren in een andere (goede = dure) meersporen geluidskaart en mengtafel. Ik kan namelijk niet spoor voor spoor opnemen aangezien het toch een samenspel is gedurende de live performance. Heb nu een Mackie VLZ1642 + Apogee Duet en die hebben genoeg gekost (samen met de rest van mijn gear). Daarnaast is de VLZ super voor het routeren van alles t.o.v. diverse digitale tafels. Ik kan nu heel makkelijk diverse sporen en EFX naar bijvoorbeeld mijn Octatrack routeren. Daarnaast heeft hij 16 kanalen, 4 EFX sends, 4 sub channels, stereo returns, etc...en dat allemaal in een hele compacte verpakking en voor niet teveel geld.

Opnames doe ik trouwens in Reaper. Ik neem eerst de basis van de track op. Vervolgens neem ik diverse lagen er overheen op en daar gebruik ik dan natuurlijk andere sporen voor. Zo heb ik iets meer grip en mogelijkheden voor nabewerkingen en kan ik meer tegelijkertijd laten gebeuren (ipv 1 stereo recording live, want dan moet het allemaal in 1 keer goed zijn). Ik werk sinds kort op deze manier en dat bevalt mij heel erg goed. Zo heb ik net de juiste balans tussen live spontaniteit en de kracht van een goede DAW voor nabewerken. Dat schelle kan ik er heel makkelijk uithalen als het moet, omdat het op een aparte track zit samen met de beat.
 
Back
Top