Synthpop met zang - nieuw nummer

Prima zou ik zeggen, alle elementen zitten goed en je tekst is best wel poëtisch en zeker niet banaal!

Ik moest denken aan de Pet Shop Boys, hopelijk heb je daar geen bezwaar tegen.

Als ik toch wat mag muggenziften dan is het enige wat mij niet ten volle overtuigde de stem, die zou nog net ietsje beter kunnen (maar ik doe nu wel moeilijk natuurlijk).
 
Ik ben met bovenstaande opmerking mee eens, de vocals kunnen een soort "double vocals" effect, subtiel, om de kleine oneffenheden te maskeren. Heb al een positieve commentaar op je pagina geplaatst.

Ook de drums mogen iets meer punch hebben, voor de rest, goede tekst en de track is ook leuk bedacht.
 
Je kunt bijvoorbeeld iets met de EQ, zeg maar iets minder hoog en iets meer laag, en vervolgens een compressor. Zo doe ik het tenminste als basis. De vocals kunnen ook iets meer in de mix zitten, die zijn net boven. Misschien iets meer reverb-delay en bij dit nummer is het misschien leuk om een subtiele double vocal effect in te gooien (en zo kun je de oneffenheden verkleden).

De tekst is erg goed! Dat je zo'n woordenschat in het Engels gebruikt in pop muziek is top.
 
Bedankt voor je suggesties, Pablo! Ga ik verwerken in mijn volgende track. Dat dubbelen zal ik dan weer eens proberen, maar ik probeer ook simpelweg steeds wat beter te zingen. Heb deze keer voor het eerst geen autotune gebruikt.

Precies, je ziet het zelf dus. En alsjeblieft geen autotune! Gisterenavond ging ik naar de disco en werd na een uurtje of twee iets meer dan zat van de oh-oh-oh, ah-ah-ah-ah-autotuned inyourface meer van hetzelfde "tieten" muziek :D
 
Back
Top