Elektronische drum programming draad

Dat doet Superiour Drummer/EZ drummer helemaal zelf. Je kan het ook instellen hoe menselijk je het wilt hebben.

Hè bah zo is er toch geen aardigheid meer aan :D

Drum machines programmeren als het als een drum machine mag klinken vind ik niet zo moeilijk, en leuke rhythm patterns kan ik altijd wel bedenken. Maar voor een human feel is het zo veel makkelijker om het op een electro kit te drummen ipv programmeren. Onze drummer speelt op zo'n kit, en voor recordings is dat ook erg handig.

Vooral voor recordings is dat erg handig inderdaad zo'n electrische kit. Ik heb een electrische kit via midi hangen aan addictive drums. Zodat hij het opneemt in midinoten. Heb je wel de 'echte' geluiden die je ook nog kan finetunen

Wel een interessant draadje dit inderdaad... Ga ik in de gaten houden.
 
uit https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1558285&postcount=9

downbeat upbeat

het lijkt heel simpel, maar wat een briljante dynamische manier om te tellen:

BeatPatternUpBeat.jpg


:)
 
kun je dit uitleggen??? ik snap niet wat dit met bootsy te maken heeft.

Bootsy maakt ook geen drumbreat. heeft dus ook niet met electronische drums te maken.

alhoewel de beat en de bas de backbone zijn.

:mega:
 
is gewoon een stukje visie (van iemand anders) over hoe je kunt tellen, terwijl je de dynamiek (downbeat & upbeat) hierin verwerkt. Zoals je zelf al schrijft is er samenwerking tussen de drum & bas. Ik vind het interessant hoe je visie (beelddenken) kunt omzetten in iets praktisch. Dus als ik droog voor de step sequencer zit (zonder beeldscherm), dan kan ik toch door bepaalde technieken patterns bedenken zonder input van keyboard of padkontrol. Kijk, gitaar spelen is in deze zin makkelijker. Je vingers raken de snaren aan, daardoor is de interactie tussen je gevoel en het instrument directer.

Bootsy heeft alles met electronische drums te maken :) The groove.

maar er staat ook een link boven het filmpje. sorry :okdan:

nogmaals: http://blog.dubspot.com/electronic-music-theory-8-rhythmic-devices/
 
Laatst gewijzigd:
Stukje modulaire drums.
Geluiden: MBase11 en DRM-110
Sequencing: A-155/154 en TimeTable
Efx: SDE3000
Digitale processing: Normaliseren en MP3 conversie.
klinkt goed zo met die effecten nutuulk...
maar het was opzich iets interessanter geweest wanneer het droog hoorbaar was geweest met het oog op ontleding endergelijke...
zeer irri die slappe zak timing...
 
ach so, je hebt effecten gebruikt als quasi kopie protectie? :D ...ik bedoel iets anders idd; hetgeen ik exact ende pcies zei in mijn vorige post...
'ontleding' in de zin van 'bestuderen' en dus niet het door jou waarschijnlijk foutief opgevatte 'in stukjes knippen en hergebruiken'...
 
Back
Top