Paperdoll

Pitch Black

Sound design is fun.
Lid sinds
11 november 2011
Berichten
253
Locatie
In de studio
Track gemaakt met o.a zelf gemaakte sounds, maar ook met wa loopjes en vocalen..

Mening gevraagd over de db levels van het gehele spectrum, hier komen de lage frequenties 8 db boven de hoge tonen uit...
Pak een spectrum analyzer en luister..

Ben benieuwd hoe die bij jou overkomt, is ie daar dof of is ie daar ook helder en zit de bass er goed in of juist overmatig?
Ik vraag dit om te vergelijken en om te leren hoe die bij andere overkomt zodat wij daar lering uit kunnen trekken..

Iig ik ben er niet zeker over :P
 

Attachments

  • Paperdoll mixdown master2.mp3
    9,9 MB · Bekeken: 19
Heb net even naar mijn spectrumanalyzer geluisterd, maar ik hoor niks...

Wat mij opvalt is dat de bass weinig laag heeft (of het moet zo laag zijn dat ik het niet hoor). Misschien iets van een sub eronder plakken?
Panning van de vocals vind ik wat vervelend. Sommige stukken iets teveel naar links en de andere iets teveel naar rechts. Maar goed, daar vroeg je niet naar :-).
 
Thx's

Thx's

Heb net even naar mijn spectrumanalyzer geluisterd, maar ik hoor niks...

Wat mij opvalt is dat de bass weinig laag heeft (of het moet zo laag zijn dat ik het niet hoor). Misschien iets van een sub eronder plakken?
Panning van de vocals vind ik wat vervelend. Sommige stukken iets teveel naar links en de andere iets teveel naar rechts. Maar goed, daar vroeg je niet naar :-).

haha naar je spectrum analyzer geluisterd, dat vind ik een goeie :P
Je moet der ook naar kijken haha

Maargoed tot hoeveel hertz gaat je sub of speakers?
Dat terzijde sublaag tussen 40-90 hertz dus zo te zien op me analizer, rond de honderd komt boven het hoog uit zie ik..
Zou ik dat met eq gaan lossen of is een losse sub beter denk je?
Bass is het moeilijkste om te mixen zeggen ze en dat vind ik ook haha

Over die vocalen panning, als jij dat vervelend vind dan vinden anderen dat waarschijnlijk ook dus ga ik dat aanpassen :P

Bedankt iig alvast
 
lekkere track :dj:

Wat betreft EQ, kick en het laag.. Er zit volgens mij aan het begin (rond 0:11) een lage, 808-achtige kick en een hogere kick die ook de aftrap doet. Die hogere kick is bij mij duidelijk maar die 808 is te laag denk ik om goed weergegeven te worden.. bij mij iig
Hij verdwijnt een beetje in de mix ;) .. Als die niet goed weergegeven wordt of misschien te laag is om goed weergegeven te worden slurpt wel heel veel energie weg.. en daarom is het misschien ook dat je analyser +8db aangeeft terwijl je em niet echt hoort.
Rond 0:28 komt er een nog hoger, human beat-box achtig kick iets in en verderop in het nummer nog een soort kick met langere decay (120-160 hz gok ik.. geen analyser hier) die is wat te hard ook denk ik :)

Er zit voldoende hoog in de mix.. hoeft zeker niet meer in :)
 
Thnx

Thnx

lekkere track :dj:

Wat betreft EQ, kick en het laag.. Er zit volgens mij aan het begin (rond 0:11) een lage, 808-achtige kick en een hogere kick die ook de aftrap doet. Die hogere kick is bij mij duidelijk maar die 808 is te laag denk ik om goed weergegeven te worden.. bij mij iig
Hij verdwijnt een beetje in de mix ;) .. Als die niet goed weergegeven wordt of misschien te laag is om goed weergegeven te worden slurpt wel heel veel energie weg.. en daarom is het misschien ook dat je analyser +8db aangeeft terwijl je em niet echt hoort.
Rond 0:28 komt er een nog hoger, human beat-box achtig kick iets in en verderop in het nummer nog een soort kick met langere decay (120-160 hz gok ik.. geen analyser hier) die is wat te hard ook denk ik :)

Er zit voldoende hoog in de mix.. hoeft zeker niet meer in :)

https://www.dropbox.com/s/tynjz1flmnbudb9/Paperdoll mixdown master3.mp3
hier heb ik het laag een kleine boost gegeven rond 40hz en 60 hz..

Btw:
Er zit een solid 808 in en een hollow + decay 808 in.. Die solid zit heel de track door en die hollow 808 die zit op sommige stukken en die is dus te luid.. Op die plekken waar die hollow zit had ik de solid wat aangepast om de hollow niet te conflicteren.. Er zitten maar 2 kicks in...

Maar de hollow mag dus een paar db lager en dan ff die daar onder een beetje aanpassen..

Oow ja het mid en hoog zijn dus goed?

Thnx..
 
teveel medium eq,heel storend met headphones, je hebt zeker niet 'die' rnb sound die je zoekt denk ik zo
 
teveel medium eq,heel storend met headphones, je hebt zeker niet 'die' rnb sound die je zoekt denk ik zo

Medium eq?? Was da? Traphop music is ut :P
Ik zoek geen rnb sound, ik zoek een dikke zware sound met daar boven op lichte tintelingen.. En een sexadict die de boel opneukt :P
 
still teveel medium,ik heb goede oren en men headphones zijn prima,maar het is jouw nummer natuurlijk!
 
still teveel medium,ik heb goede oren en men headphones zijn prima,maar het is jouw nummer natuurlijk!

Uhu maar dan weet ik nog steeds nie wa je met medium bedoelt? Bedoel je medium gebakken biefstuk?
iets speciefieker, het liefst in hz en db!
Dan ken ik ut met anderen der ook over hebben snapte en zo het probleem opsporen en er lering uittrekken...
 
tja,ben geen expert ,er zit medum band freqs erin die echt doordrukken,op alles ,de kick,de bass,de stem zelf die sitar heeft ervan,en met headphones is het echt storend om naar te luisteren,heb je em al es goed gecheckt met (goede) heaphones ,je track?

op een grote pa moet die ook onluisterbaar zijn,dat kan ik je garanderen
 
tja,ben geen expert ,er zit medum band freqs erin die echt doordrukken,op alles ,de kick,de bass,de stem zelf die sitar heeft ervan,en met headphones is het echt storend om naar te luisteren,heb je em al es goed gecheckt met (goede) heaphones ,je track?

op een grote pa moet die ook onluisterbaar zijn,dat kan ik je garanderen

Ik heb alleen studio hoofdtelefoon..
Verder bedoel je denk ik mid range freq bands..
Check maar ff met een freq spectrum meter en kom dan terug met de freq (hz) en hoeveul db...
Anders heb ik der nie veul aan..
 
Ik geloof dat mijn headphones vet laag gaan :-). Ach weet je, ik ben zo iemand die niet in frequenties denkt (of kan denken). Ik probeer zo goed mogelijk te snappen wat ik nou precies hoor. En natuurlijk kan zo'n analyzer je helpen bij het bepalen van een zekere frequentie, maar dan? Bij het eq-en werkt ik met de trial-and-error methode. Knoppen draaien tot het goed klinkt.

Met andere woorden, ik zou je echt niet kunnen zeggen of de voor jou belangrijke frequentieranges goed zijn vertegenwoordigd in je track. Zoals Egres zegt, het is jouw track. Wat ik wel weet is dat het volgens mij niet zoveel uitmaakt wat je op je analyzer aan db's afleest bij de verschillende frequenties omdat wij hoge frequenties per definitie als louder ervaren dan lage. En dat betekent weer dat je lage frequenties waarschijnlijk sowieso harder moeten staan om op ons oor als gelijk over te komen.

Uiteindelijk geldt hier ook gewoon "if it sounds good, it is good".
 
Ik geloof dat mijn headphones vet laag gaan :-). Ach weet je, ik ben zo iemand die niet in frequenties denkt (of kan denken). Ik probeer zo goed mogelijk te snappen wat ik nou precies hoor. En natuurlijk kan zo'n analyzer je helpen bij het bepalen van een zekere frequentie, maar dan? Bij het eq-en werkt ik met de trial-and-error methode. Knoppen draaien tot het goed klinkt.

Met andere woorden, ik zou je echt niet kunnen zeggen of de voor jou belangrijke frequentieranges goed zijn vertegenwoordigd in je track. Zoals Egres zegt, het is jouw track. Wat ik wel weet is dat het volgens mij niet zoveel uitmaakt wat je op je analyzer aan db's afleest bij de verschillende frequenties omdat wij hoge frequenties per definitie als louder ervaren dan lage. En dat betekent weer dat je lage frequenties waarschijnlijk sowieso harder moeten staan om op ons oor als gelijk over te komen.

Uiteindelijk geldt hier ook gewoon "if it sounds good, it is good".

Ja ik ben nogal gericht om het overal goed te laten klinken (en best wel perfectionistisch)
Wie zegt dat mijn oren weten wat goed klinkt en wat niet?

Uhm.. Dus komen ze gelijk over, dikke bass en geen irritante freq? Dan ben ik gerust gesteld...
 
Ja ik ben nogal gericht om het overal goed te laten klinken (en best wel perfectionistisch)
Wie zegt dat mijn oren weten wat goed klinkt en wat niet?

Uhm.. Dus komen ze gelijk over, dikke bass en geen irritante freq? Dan ben ik gerust gesteld...


Neu, geen irritante frequenties, maar ik ben ook niet zo snel geïrriteerd hoor. Het valt me wel op dat er best wat hoog in zit. MacGyver merkte dat ook al op op zijn eigen beschaafde manier :-). En deze track vraagt volgens mij om een heel stevig laag. Als ik het volume iets terug schroef, klinkt het voor mij allemaal net iets te dun. Maar dit is ook maar gewoon mijn mening, niet wetenschappelijk onderbouwd. Er lopen hier lieden rond die daar veel zinniger dingen over kunnen roepen dan ik.
 
jesus wat een irritante slet zeg:D

leuk nummer klink leuk en origineel.

Ik neem aan dat je tips voor de mix wil?

Sub laag is veeeeel te laag die gaat bijna niemand horen.

1. stem de bas en beat levels goed en mix daarna de rest erbij

2. ik vind dat de track teveel mid-hoog heeft

eigenlijk kloppen alle levels niet tegenover elkaar daarom zo ik opnieuw mixen door tip 1 te proberen.

Vaak zijn mix problemen geen mix problemen maar arrangement problemen en zijn de problemen ontstaan omdat geluiden elkaar in de weg zitten.
 
Wie zegt dat mijn oren weten wat goed klinkt en wat niet?

idd,dat heb/had ik ook, en heel handig daarbij is vergelijken,veel muziek (soorten) luisteren,iedere stijl van muziek heeft zo een herkenbare curve,zo een curve kan je dan toepassen op jouw muziek ,dit is de makkelijkste manier om je nummer goed te laten klinken op zowat alles zonder een AES cursus en andere langdurige dingen te volgen.
echter het masteren blijft een kunst appart,maar je moet de basis al goed hebben

het is makkelijker gezegt dan gedaan ,dat wel
 
idd,dat heb/had ik ook, en heel handig daarbij is vergelijken,veel muziek (soorten) luisteren,iedere stijl van muziek heeft zo een herkenbare curve,zo een curve kan je dan toepassen op jouw muziek ,dit is de makkelijkste manier om je nummer goed te laten klinken op zowat alles zonder een AES cursus en andere langdurige dingen te volgen.
echter het masteren blijft een kunst appart,maar je moet de basis al goed hebben

het is makkelijker gezegt dan gedaan ,dat wel

Nou je het zegt, ik ben een opleiding aant regelen voor sound engineer..
Welke is aan te raden? Heeft iemand hier ervaring mee?

Ja masteren zeggen ze altijd dat je dat beter aan een pro ken over laten..
Mixen is ook een kunst...

bedankt allemaal
 
Back
Top