Ambient

Eis-T

Dampgolf
Lid sinds
13 oktober 2009
Berichten
790
Het idee was om ambient te maken dat qua klank dichtbij klassieke electronische muziek ligt. bovendien leek het me voor de feedback op de productie handig om te laten zien hoe de effectchains in elkaar zitten. Bovendien geeft dat jullie ook een beetje inzicht in mijn workflow en kan ik misschien wel tips krijgen hoe dit beter en handiger kan.

de track:

 
30dchuf.jpg
 
ah :) ik dacht dat m'n plaatje niet goed laadde :) het is niet zo ingewikkeld als het lijkt.

bas: zaagtand-synth --> Ringmod --> buizen emulatie
chords: blokgolf --> 4 pole phaser --> delay (LR)
effectenkanaal: sampleplayer --> chorus --> pitchshifter --> bitcrusher --> delay --> panning (70%)

Maar wat denk je ervan als je het zo ziet en hoort?
 
Je plaatje laadde in je eerte post ook niet goed :-).

Wat ik ervan denk: In eerste instantie dat het me niet zo raakt, maar dat ligt zeer waarschijnlijk aan mijn stemming. Dit soort muziek is natuurlijk erg sfeergevoelig. Ik denk eerder aan een soundtrack dan aan ambient overigens. Overigens heb ik wel het idee dat je hebt nagedacht over deze track en niet zomaar iets hebt gedaan. Klopt dat?

Ik ben niet thuis in deze stijl.
 
bedank voor het luisteren! het idee kwam na het kijken van een docu over de BBC Radiophonic Workshop. Wat een sounds en wat een machines! ik wou iets maken dat die sfeer in zich meedraagt.
Normaal ben ik ook meer van muziek met een beat erin maar werken met klank-texturen en stapelen van langzaam aanzwellende noten is ook fantastisch om te doen!
 
Ik vind hem best leuk klinken, aparte geluiden, dit soort experimenten doe ik wel eens af en toe. Wat voor instrument channel heb je gebruikt in de FX? De sampler?

In ieder geval is dit nummer wat mij betreft klaar zo.
 
Back
Top