Big Room Progressive

jefz

Triple
Lid sinds
23 juli 2005
Berichten
1.530
Locatie
Aan het water
Zit in dubio of ik deze track verder moet gaan uitwerken. Mijn workflow begint altijd met zoeken van de juiste geluiden bij elkaar en zit erg te twijfelen bij dit begin.
Wat vinden jullie de samenhang in geluiden?
Let niet teveel op de compositie het is even snel in elkaar gezet, het gaat mij meer nu om de samenhang van de geluiden.

Ik was van plan om een big room progressive trance track te maken die diep gaat, een relaxte flow dus.

Ben benieuwd naar jullie reacties (overigens eerste keer dat ik wat post qua tracks :P)

http://soundcloud.com/tripplejef/big-room-progressive
 
Op zich kan het volgens mij wel, er stoort mij niets. Zou het wel mooi vinden als er wat meer diepte in komt, misschien door iets meer laag in stabdingetjes. Daarnaast zijn je kick en bass redelijk rond, maar die stringdingetjes wat aan de scherpe kant.

Waarom post je niet vaker? (interesse, geen verhoor)
 
Thanks, houd de twijfel weg of ik hier verder mee moet gaan.
String / Padd is idd aan de scherpe kant was voor het eerst aan het spelen met Operator van Ableton. Moet nog wat gaan verfijnen daar maar aan de andere kant als het te wollig word blijft er weinig ruimte over in de mix.
Bedoeling was juist om ruimte te creƫren voor de bass.
Tegenover de stabb komt een tegengeluid te zitten die elkaar moeten gaan versterken om naar een climax toe te werken.

Moet idd vaker gaan posten, geen bewuste reden waarom ik niet iets eerder heb neergezet :-)
 
Andere suggestie?
Het is de eerste ruwe opzet, de lead moet nog komen. Vandaar mijn vraag, ik ben nog erg aan het zoeken. De doelstelling is wel progressive trance voor de grotere zaal, vandaar een zware bass line
 
zei u trance?

http://soundcloud.com/dropboxmastering/sasha-cut-me-down-raphie

|Denk dat je qua drums en bassline beetje in deze richting kan denken
 
progressive trance ligt meestal rond de 128 bpm. Tenminste ik ben nog old skool..... Blijft toch mijn hart liggen
 
Back
Top