TC Helicon firmware update

C-Klein

(Edward)
Lid sinds
21 juli 2008
Berichten
496
Locatie
Naast een spoorlijn
Op de website van TC Helicon wordt een nieuwe versie van de firmware voor de TC Helicon VocieworksPlus aangeboden. Er staat ook een handleiding, dus heb ik een USB->MIDI kabel gekocht om de update uit te kunnen voeren.

Omdat MIDI-OX niet meer beschikbaar is, maak ik gebruik van Bome's SendSX v. 1.3. De update van de firmware lijkt goed te gaan, tot stap 8. Daar staat: "When the transfer is complete, the screen will blank briefly and then continue on to the standard boot up sequence." En dat gebeurt niet. Ik blijf de melding 'Waiting for SYX' houden.

Ik heb al geprobeerd:
- de MIDI-kabels eruit te halen.
- de stroom van de unit af te halen.
- de unit opnieuw op te starten terwijl tegelijkertijd de 'store' en 'bypass' knop worden ingedrukt
- de unit opnieuw op te starten terwijl tegelijkertijd de 'mic in' en '-20db' knop worden ingedrukt.
Niks lijkt te helpen.

Heeft er iemand deze firmware update wel met succes kunnen uitvoeren? Of weet iemand hoe ik tenminste mijn unit weer aan de praat krijg?

[Edit]Ik heb het nogmaals geprobeerd, maar nu met Syxloader en nu kom ik wel verder. Ik was even bang dat ik m'n apparaat naar z'n grootjes geholpen had.[/edit]
 
Laatst gewijzigd:
Bedankt voor de infornatie. Raar dat ik van die Denen niks hoor. Waarvoor registreer ik me dan met mijn huidige e-postadres? Ik ga het zelf eens proberen. Bij sommige apparaten gaat het lastig. Bij mijn Prophet '08 lukte me het ook niet om de nieuwe firmware te laden; ook niet met behulp van Midiox.
 
Ik kom eop terug.
 
Logisch dat ik niks heb gehoord. Deze laatste firmare is al van een paar jaar terug en die heb ik al. Ik kan je helaas niet helpen.
 
Inmiddels staat de firmware succesvol op het apparaat en heb ik na uren puzzelen alle apparaten weer aangesloten gekregen. Nu nog hopen dat het ook allemaal weer werkt, want het is knap lasti gom met al die snoeren overzicht te behouden. ;)
 
Mijn VoiceWorksPlus heeft nu kuren. Hij herkent geen digitale klok, maar wel een digitaal signaal als de klok op intern staat. Een reset helpt niet. Ik wil als noodgreep de firmware opnieuw installeren maar die is nergens te vinden, ook niet bij TC Helicon (nu onderdeel van Behringer). Weet iemand deze nog ergens te staan of heeft iemand deze nog ergens? @C-Klein misschien?
 
Is dat dezelfde firmware als die van de gewone voiceworks ? (die met drukknoppen in het midden ipv draaiknoppen)
Dan zou het kunnen dat ik die nog ergens verdwaald op een oude schijf heb staan.
Het zou wel een flinke speurtocht worden. .. Ik heb ook geen idee of dat de meest recente versie is.
 
Met Waybackmachine kan ik nog wel de link vinden.. maar het bestand is van de server verwijderd. VoiceWorksPlus: Latest software version
Kan ook de Powercore drivers niet meer vinden op de site van TC. Pagina bestaat wel maar de link 'most recent software' doet ook niet.. gelukkig heb ik die nog wel ergens maar ik zou even een mailtje sturen naar TC-Helicon als het niet lukt via hier. Zoeken op het internet op de woorden VoiceWorks Plus Final 1.20.syx + download' levert ook enkel vage resultaten op waar je muzikant liever niet wil zijn. :)
 
Mijn VoiceWorksPlus heeft nu kuren. Hij herkent geen digitale klok, maar wel een digitaal signaal als de klok op intern staat. Een reset helpt niet. Ik wil als noodgreep de firmware opnieuw installeren maar die is nergens te vinden, ook niet bij TC Helicon (nu onderdeel van Behringer). Weet iemand deze nog ergens te staan of heeft iemand deze nog ergens? @C-Klein misschien?
Ik heb hem destijds gelukkig gedownload en bewaard. Alsjeblieft. Let op: om het bestand hier te kunnen uploaden heb ik de extentie veranderd van *.zipx in *.zip. Het is dus eigenlijk een *.zipx bestand.
 

Attachments

  • Voiceworks Plus Firmware 1.20.zip
    285,3 KB · Bekeken: 160
@C-Klein, je bent geweldig! Hartelijk dank!
 
Back
Top