D16 LuSH-101

Eindelijk uit: http://www.d16.pl/lush-101

Direct gekatapulteerd tot mijn favoriete synth plugin. Klinkt subliem en doet met denken aan de oudere Roland synths (SH-101, JP-8000,...)

ga m ook eens tsjekkeren ..interface doet goed aan ..imho;-]
alle extras tov een sh101 lijktme leuk
vst = ook soms leuk ..less or more
 
Klinkt best aardig, niets bijzonders.

Die interface is gewoon kut vind ik.....dat kan ook wel effe wat duidelijker en toch een retro look houden
Die keyboard en modwheels etc is BS
 
Waar is de tijd dat ik dacht dat ik met een i7 voor jaren genoeg aan cpu kracht zou hebben. Met de nieuwe generatie plugins heb je een hele render farm nodig om nog iets te kunnen maken zonder te gaan freezen.
 
Waar is de tijd dat ik dacht dat ik met een i7 voor jaren genoeg aan cpu kracht zou hebben. Met de nieuwe generatie plugins heb je een hele render farm nodig om nog iets te kunnen maken zonder te gaan freezen.

meh. ik heb een I5 en kan probleeemloos 2 a 3 lushes draaien met andere dingen erbij ook nog. Sommige patches slokken gelijk wel 30% op oid. Tenzij je 10x lush draait zou je op een I7 toch wel een eind moeten komen.
 
Waar is de tijd dat ik dacht dat ik met een i7 voor jaren genoeg aan cpu kracht zou hebben. Met de nieuwe generatie plugins heb je een hele render farm nodig om nog iets te kunnen maken zonder te gaan freezen.

Ik heb ook een i7 en heb totaal geen problemen met Lush. Kan meerdere instances
draaien met meerdere andere zware VSTi's zonder problemen.
 
iemand die deze al met Diva vergeleken heeft?

Ja, ik denk dat ik de Lush niet begrijp ofzo.
Diva blaast deze echt omver. Ook die TAL-U-NO-LX en de gratis versie klinken veel beter.
Ik vind Lush echt heel kil klinken.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik alleen door de presets ben gegaan.
Vond bij lush wat ik bij softsynths vaak heb de interface verschrikkelijk.
Bij Diva heb ik dat weer niet.
 
Ja, ik denk dat ik de Lush niet begrijp ofzo.
Diva blaast deze echt omver. Ook die TAL-U-NO-LX en de gratis versie klinken veel beter.
Ik vind Lush echt heel kil klinken.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik alleen door de presets ben gegaan.
Vond bij lush wat ik bij softsynths vaak heb de interface verschrikkelijk.
Bij Diva heb ik dat weer niet.

Zelf heb ik eigenlijk ook alleen de presets getestdrive en ben het hiermee eens. Met wat gepiel kun je denk ik wel veel maskeren (en de Lush filter is op zich ok, of anders doe je een andere warme filter-vst eroverheen). Maar de eerste indruk van Diva is warm, en Lush niet.

De verwarring zit denk ik ook in de naam, Lush impliceert.. tja.. Lush, en dat valt dan tegen.

Waar de kilheid iets minder voor uitmaakt zijn de bassen, die hebben wel een lekkere attack trouwens waarmee je icm de arp leuke dingen kan doen. Maar voor pads e.d. zijn er dus wel betere alternatieven.
 
Waar is de tijd dat ik dacht dat ik met een i7 voor jaren genoeg aan cpu kracht zou hebben

Dit is toch hoe de hele computer/software industrie werkt... Elke high-end systeem wordt te langzaam op een gegeven moment omdat de aplicaties steeds meer vragen van je systeem.. En zo blijf je aan de gang..

Daarintegen werd met plugins van 5 jaar geleden ook de vetste muziek gemaakt.. en die waren een stuk lichter. Of met een w30 en wat synths 20 jaar geleden.. Het is maar net wat voor creatiefs je met je spulletjes neerzet..

Okay.. dit is off topic geneuzel, I know... snel weer door met post over de LuSH-101 :-)
 
Klinkt best aardig, niets bijzonders.

[..]

Heb ik toch een heel andere mening. Na heel veel uurtjes te hebben gewerkt met LuSH-101 kan ik toch wel concluderen dat de geluidskwaliteit en flexibiliteit van zeer hoog niveau is. De GUI kan beter, dat ben ik wel met je eens, maar het stoort mij niet heel erg.

Ja, ik denk dat ik de Lush niet begrijp ofzo.
Diva blaast deze echt omver. Ook die TAL-U-NO-LX en de gratis versie klinken veel beter.
Ik vind Lush echt heel kil klinken.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik alleen door de presets ben gegaan.
Vond bij lush wat ik bij softsynths vaak heb de interface verschrikkelijk.
Bij Diva heb ik dat weer niet.

Ik ben het met je eerste zin helemaal eens. Je snapt LuSH inderdaad niet. Zeggen dat het gratis spul van TAL (en ik heb alles van die toffe kerel) beter is dan LuSH zegt genoeg.
 
Wat een gave interface/graphics, zo'n ding moeten ze nu eens in hardware uitbrengen......
 
Jemig. Vet apparaat maar me Mac op 64 bit en i7 vind hem niet zo lief. Vooral niet als de voices omhoog gaan. Is dit te verhelpen? Of omheen werken? Aanschaf is anders niet de moeite waard.
 
tip: bij pluginboutique.com is deze tot 1 april slechts 43 euro.

ik heb hem zelf ook gekocht en ben echt enthousiast over de mogelijkheden en sound van deze plugin. De CPU demand waarover eerder werd gesproken is op de moderne computers nu geen issue meer. Hij klinkt echt fantastisch en wat een mogelijkheden kwa layering en type sounds.

De preset library is erg uitgebreid, wat me met name opviel is hoe goed de geluidsdruk in het laag bleef bij de bas sounds. Wat mij betreft voor 43 euro een must have.
 
Back
Top