nieuw [electrotango]

MAartenL

Electroccordion
Lid sinds
17 mei 2008
Berichten
77
Locatie
Rotterdam
Ik heb weer eens een track afgemaakt, en die wil ik jullie niet onthouden. Het regent immers buiten :kimono:.
 
leuk nummer, lekker rustig. soms vind ik de mix wat druk en vind de drums een beetje saai. die accordeon met piano klinkt geweldig. :okdan:
 
Het wordt hier door mijn vriendin wel behoorlijk gewaardeerd maar ze had twee opmerkingen er over:

- De tekst is met een Spaans accent, terwijl de Tango uit het Rio Plata gebied komt en dat is een behoorlijk anders accent
- Het ritmische element is wat minder terwijl bij Tango juist het ritmisch spelen van instrumenten heel belangrijk is

Ik vind het zelf erg lekkere muziek en ook goed commercieel inzetbaar volgens mij. Je zou er twee kanten mee op kunnen. Ik moet wel zeggen dat nu ik er op gewezen ben ik het Spaanse accent ook wel een beetje "fout" voelt.
 
Mag ik hieruit opmaken dat je vriendin Argentijnse is?!
De stemmen komen uit een text tot speech website, en daar kan je hooguit amerikaans spaans kiezen naast europees spaans. Argentijns spaans, om het zo maar even te noemen, behoort niet tot de mogelijkheden. Ikzelfben welliswaar aan het oefenen, maar dat klinkt vooralsnog vooral Rotterdams spaans, je begrijpt....

Wat het ritme betreft heeft ze gelijk wanneer het om tango zou gaan. Electronische tango daarintegen is heel wat breder. Op dansles dansen we soms ook op muziek die eerder aan ambient doet denken omdat er juist heel weinig ritme in zit. Acts als Tanghetto en Gotan, maar ook een componist als Piazzolla zijn ook niet altijd even ritmisch bezig. Electronische tango heeft voorzover ik heb kunnen ontdekken weinig vaste regels. Der moet een bandoneon in zitten, dat wel. En het tempo moet op de dansvloer een beetje te doen zijn, als je te nsle gaat wordt het weer millonga, en dat kan ik nog niet dansen.

Access1: dank! Ik ken de docu, hij is op tv geweest een aantal maanden geleden. Heel leuk om te zien dat ze er niet alleen tango op spelen. Ik schaam mij er bijna voor dat ik ook zon ding heb staan die eens in de twee maanden een middagje gebruikt wordt om een track mee op te nemen, terwijl ze in Argentinië noodgedwongen met melkpakken aan het knutselen zijn. En er dan nog elke dag mee oefenen ook!
 
Klopt, en ze heeft zich ook heel veel met (electro) tango gedaan altijd. Ze zei "more chillout music than dance music", maar verder was ze dus wel positief :okdan:

Er lopen hier Argentijnen genoeg rond, misschien krijg ik er wel een zo gek om wat in te spreken voor je :) Wat ook wel leuk is zijn typische Lunfardo woorden of uitdrukkingen.
 
Back
Top