Rauw vs. Melodie - Hardstyle

X-tract

Smile
Lid sinds
31 januari 2007
Berichten
50
Locatie
Oldenzaal, Nederland
Momenteel ben ik bezig met een hardstyleplaat, het idee was om een erg rauwe intro te maken gevolgd door een wat softere melodie, maar dan wel een Hard 'main' gedeelte.

Ik loop nu alleen een beetje vast, wat te doen>? Tweede break? Missen er vocalen? Hoe staat het met de afmix , heeft de bas niet te veel laag? etc.. Misschien dat er iemand hier tips kan geven?

PS Zet het volume niet te hard, de kick blaast er vrij hard in haha!

http://www8.zippyshare.com/v/68248012/file.html

Alvast bedankt!! :okdan:

gr., Jesse
 
Ik vind vooral de break heel aardig gelukt
Mooie sound. Als je deze van scratch zelf hebt gemaakt complimenten.
Het ardige van de break is ook dat er een akkoord progressie te ontdekken is en die is meestal ver te zoeken bij dit soort muziek. Leuk lijntje in elk geval

Alleen.....

Dan komt de kick er in en dan slaat het meteen dood.
Dan wordt ht erg vierkant en plat. Klinkt ook meteen heel cheap/cheesy/kinderlijk/eenvoudig

Ik zou liever zien dat je dit als basis voor een trance track zou gebruiken. Die break geeft dat gevoel.

Ik moet wel zeggen dat ik geen liefhebber van de hardstyle ben.
Toch hoop ik dat je de juiste dingen voor joui eruit pikt. Het is soms heel verhelderend om te horen wat niet liefhebbers van iets denken. Die zeggen in hun onbenuligheid vaak wel dingen waar je iets mee kan (heb ik gemerkt)

Succes met de verdere uitwerking (ooooww en een harde bas hoor ik niet, zet maar eens een lekkerefunk plaat op van Bootsy Collins ofzo. Daar hoor je bassen, maar ik denk dat mijn definitie van bas niet die van jou is)
 
Bedankt voor de snelle reactie!

Inderdaad from scratch, ook de kick, vanaf een lange kale 909 in Drumazon. De akkoorden voor de melodie zouden inderdaad ook gemakkelijk gebruikt kunnen worden voor een tranceplaat, ik ben vroeger ooit begonnen met het maken van trance dus dat zul je altijd terughoren in mijn hardstyle, haha.

Het main gedeelte vind ik zelf ook plat klinken, dit is erg moeilijk te verhelpen en heeft natuurlijk ook te maken met de alom bekende Fruity sound die je blijft horen... Hier ga ik aan werken

Nogmaals bedankt, en zeker waardeer ik commentaar van niet-hardstyle liefhebbers, zij luisteren er idd vaak heel anders naar!
 
IK heb niet al teveel vertsand van hardstyle..

maar naar mijn idee klinkt dit te lief... Dat melodietje vanaf 0.55 klinkt cute.. waarom begin je niet met dit lieve soundje.. en laat je daarna diezelfde melodie door zo'n rauwe hardstyle lead synth spelen?

Volgens mij moet hardstyle juist rough klinken.. lekker lomp zodat je lekker uit je dak gaat....
 
Ik vind het wel apart, gek effect inderdaad om die melodie te combineren met zo'n 'nare' kick. Hij staat misschien wel iets te hard t.o.v. de rest. Wat zou er gebeuren als je het zaakje gaat 'ducken' (sidechain)?

Vind de track alleen een beetje kort. Heb 'm drie keer beluisterd :) De variatie is heel prettig.
 
Thanks! Sidechainen gaat niet werken vrees ik, daarvoor is de melodie mij te 'kostbaar' :P Maar goed hij is eindelijk af, het is wat anders dan normaal maar ik hoop dat het idee en de uitwerking bevalt...!

http://soundcloud.com/jesse-bussmann/universal-meaning

8)
 
Back
Top