Mijn top 5 software synths (vst) en die van jou??

Over TAL-UNO-LX
https://tal-software.com/products/tal-u-no-lx

Die wil ik nog steeds een keer proberen.

TAL heeft ook hele mooie hooggewaardeerde gratis spulletjes om eens naar te kijken
https://tal-software.com/products

TAL-U-NO-62 (gratis)
een wat uitgeklede gratis versie van de TAL-U-NO-LX
https://tal-software.com/products/tal-u-no-62

TAL-Chorus-LX (gratis)
de Chorus unit van de LX
https://tal-software.com/products/tal-chorus-lx


Ook van TAL en gratis

TAL Nioz3M4ker (gratis)
een doorgeevolueerde TAL Elek7ro
https://tal-software.com/products/tal-noisemaker

TAL Elek7ro (gratis)
Ook nog steeds een mooi een bruikbaar apparaat
https://tal-software.com/products/tal-elek7ro

Nog verder afdwalend

TAL Bassline (gratis)
Een Roland SH101 emulatie (18 dB/oct filter)
https://tal-software.com/products/tal-bassline

En nog verder afdwalend: FX

TAL Filter
https://tal-software.com/products/tal-filter

TAL Reverb 1, 2, 3, 4
Meerdere versie met elk hun eigen karakter/mogelijkheden

TAL Vocoder
Uh...een mooie vocoder

En nog een bitcrusher, een tilt-filter en een saturation plugin.
https://tal-software.com/products/tal-effects
 
Laatst gewijzigd:
Het veranderd nog wel eens bij mij, maar op dit moment:

1: Omnisphere 2.x
2: Vengeance Avenger (echt belachelijk goed en extreem veel mogelijkheden)
3: Sylenth 1
4: Arturia Modular V
5: Phoscyon


Maar goed, eigenlijk heb ik alleen maar omnisphere 2 nodig, die kan echt alles wat ik daadwerkelijk nodig heb, maar die anderen zijn ook wel erg handig in de praktijk voor mijn songs.

Inmiddels zijn we weer een behoorlijke tijd verder en toch wel een paar opvallende veranderingen in mijn lijst. Zo is Omnisphere na jaren eindelijk van de eerste plek af in de dagelijkse praktijk. Op 1 staat nu Vengeance Avenger, na 100-en uren sounds hierin ontwikkeld te hebben ken ik deze synth nu volledig en naar mijn mening kan deze synth nog meer dan omnisphere 2.

1. Vengeance Avenger
Synthese mogelijkheden: Additive, Subtractive, FM, AM, Granular, Multisamples, Wavetables, Drums en Resampling.

2. Spectraonics Omnisphere 2.5
Synthese mogelijkheden: Subtractive, FM, Granular, Wavetables, Samples

3: Native Instruments Kontour
Synthese mogelijkheden: Phase modulation

4: Izotope Iris 2
Synthese mogelijkheden: Sample based Spectral Synthesis

5: Sylenth 1
Synthese mogelijkheden: Substractive


In praktisch alle songs die ik tegenwoordig maak is er een mix van bovenstaande synths te vinden. Doordat ze allemaal verschillende synthese technieken gebruiken vullen ze elkaar zeer goed aan in het klank pallet. Met name Vengeance Avenger heb ik altijd wel 4 tot 8 instances van in gebruik in een song, meestal in combinatie met enkele sporen omnisphere. De rest is meer afhankelijk van de stijl voor het aanvullen van bepaalde klanken.

Zijn er bij jullie nog spannende veranderingen in de top 5?
 
Naar aanleiding van Quifster z'n post kan ik melden dat ik ook sinds een tijdje door de vele goede recensies ook de Vengeance Avenger aangeschaft heb.

Behalve Avenger staan er bij mij verder in het lijstje van meest gebruikte vst synths;
Synthmaster
Xpand2
Hybrid3
KX Synth X16
 
vitrus? Is dat iets tussen een Access Virus emulatie en Sytrus ? :D
 
ja ik weet dat je jaloers bent op mijn perfect nederlands :D het is inderdaad sytrus.
uuugh8D8D8D8D8D
 
Naar aanleiding van Quifster z'n post kan ik melden dat ik ook sinds een tijdje door de vele goede recensies ook de Vengeance Avenger aangeschaft heb.

Behalve Avenger staan er bij mij verder in het lijstje van meest gebruikte vst synths;
Synthmaster
Xpand2
Hybrid3
KX Synth X16
gaaf is die he die vengeance avenger, die synth kan bijna alles met een geweldige sound kwaliteit. Tot mijn verbazing hebben maar weinig mensen hem tot nu toe.

Hybrid 3 heb ik ook (en wel meer uit jouw lijst), maar die hybrid 3, ik weet het niet. Er klopt gewoon iets niet met de fase en stereo spread in die sounds. Ik kan er niet helemaal achter komen wat het is, maar ik vind de sound kwaliteit echt beneden de gangbare vst's die ik heb. Ik gebruik hem nooit in de praktijk (ondanks dat ik alle expansions er toen direct maar bijgekocht heb).
 
Avenger - dat al 2 jaar bestaat - is wel een aanrader, maar of je deze moet aanschaffen hangt wel af van wat je al aan plugins hebt. Met die plugins die ik al heb zou het overkill zijn.

In mijn top-5 - zie post #184 - is in zoverre iets veranderd dat daar misschien Keyscape (van Spectrasonics) in hoort te staan die ik enkele maanden geleden gekocht heb.
 
gaaf is die he die vengeance avenger, die synth kan bijna alles met een geweldige sound kwaliteit. Tot mijn verbazing hebben maar weinig mensen hem tot nu toe.

Hybrid 3 heb ik ook (en wel meer uit jouw lijst), maar die hybrid 3, ik weet het niet. Er klopt gewoon iets niet met de fase en stereo spread in die sounds. Ik kan er niet helemaal achter komen wat het is, maar ik vind de sound kwaliteit echt beneden de gangbare vst's die ik heb. Ik gebruik hem nooit in de praktijk (ondanks dat ik alle expansions er toen direct maar bijgekocht heb).

Die Hybrid3 vind ik goed omdat het eigenlijk 2 synths zijn met leuke mogelijkheden en ik had 'm al voor niets en die extra soundsets waren ook voor ik geloof één euro per stuk dus voor die prijs mag je niet heel erg kritisch zijn.
Ik vind dat hij goed kan klinken als je ervoor gaat zitten maar er zijn wel betere plugins natuurlijk qua sound zoals de Synthmaster die ook in m'n lijstje staat.
Ook de Uhe plugins vind ik erg goed klinken bijv en al heb ik 'm niet Omnisphere klinkt wel erg goed natuurlijk en dat mag ook wel voor de prijs.

De Avenger heb ik net een week of twee dus die ben ik nog aan het ontdekken momenteel.
 
Die Hybrid3 vind ik goed omdat het eigenlijk 2 synths zijn met leuke mogelijkheden en ik had 'm al voor niets en die extra soundsets waren ook voor ik geloof één euro per stuk dus voor die prijs mag je niet heel erg kritisch zijn.
Ik vind dat hij goed kan klinken als je ervoor gaat zitten maar er zijn wel betere plugins natuurlijk qua sound zoals de Synthmaster die ook in m'n lijstje staat.
Ook de Uhe plugins vind ik erg goed klinken bijv en al heb ik 'm niet Omnisphere klinkt wel erg goed natuurlijk en dat mag ook wel voor de prijs.

De Avenger heb ik net een week of twee dus die ben ik nog aan het ontdekken momenteel.

Ja klopt, dat hybrid 3 was spotgoedkoop en die expansions toen ook. Maar goed, het is gewoon niet mijn synth. Synthmaster heb ik ook, die klinkt inderdaad wel goed ja. Uhe is uiteraard allemaal kwaliteit, het gebruikt mij iets te veel cpu waardoor ik ze wat minder gebruik in de praktijk, maar de geluidskwaliteit is echt top inderdaad.

Als ik je een tip mag geven om te starten met Avenger dan zou ik de volgende video bekijken, in een half uur heb je dan de basis wel min of meer onder de knie kwa interface en basis mogelijkheden. Dat scheelt heel veel tijd ten opzichte van alles zelf ontdekken.
 
Als ik je een tip mag geven om te starten met Avenger dan zou ik de volgende video bekijken, in een half uur heb je dan de basis wel min of meer onder de knie kwa interface en basis mogelijkheden. Dat scheelt heel veel tijd ten opzichte van alles zelf ontdekken.

Thanks voor je tip!
 
Omnisphere 2.x Mijn absolute bread & butter to go to synth. Waarschijnlijk de best doordachte GUI die ik ooit gezien heb.

Kontakt zodat ik mijn eigen libraries kan bespelen.

NI Absynth voor als het écht anders moet klinken.

Full Bucket FB3300 - Korg PS3300 kloon voor als het veel en vet moet zijn.

Korg Legacy Collection omdat ik deze bakken door en door ken.
 
Avenger - dat al 2 jaar bestaat - is wel een aanrader, maar of je deze moet aanschaffen hangt wel af van wat je al aan plugins hebt. Met die plugins die ik al heb zou het overkill zijn.
sorry, zag je post nu pas.

Ik ben het niet helemaal met je eens, je hebt natuurlijk wel gelijk dat je min of meer hetzelfde kan bereiken met allerlei losse plugins die je dan combineert, maar in avenger kun je het gemakkelijk in 1 engine doen en daar ook dan een gecombineerde totaal sound van maken, dus stel je maakt een sound met in oscillator 1 een granulaire sound en in oscillator 2 een wavetable sound die gemodelleerd wordt door een lfo of envelope die je tekent. Dat maakt dan een unieke sound, vervolgens druk je op resample en heb je een nieuwe wavetable gecreeerd van die gecombineerde sound en die kun je dan gebruiken in een nieuwe preset als start punt, dat soort dingen kun je binnen enkele minuten voor elkaar krijgen binnen avenger, dat kan met allerlei plugins ook wel, maar dat kost aanzienlijk meer moeite.

Ik gebruik die resample functie heel veel om allerlei unieke oscillators te creeeren die ik dan gebruik voor mijn eigen sounds in avenger , maar ook als samples voor sounds in mijn hardware synths zoals de korg kronos of korg pa4x. Voor mij is avenger daar echt ideaal voor.

Ik denk dat dat ook de grote kracht is van avenger, of je nu substractive, wavetable, additative, sampling based, of andere vormen van synthese wil, je kunt alles combineren tot je eigen sounds met talloze vrij te definieren envelopes en en bizar goede arpeggiator die ook helemaal vrij programmeerbaar is en die je ook kunt gebruiken voor het aansturen van je andere synths (hardware of vst), drumcomputers, een arranger achtige type engine en ga zo maar door. En dat allemaal in 1 synth. Dat maakt het toch wel uniek hoor in mijn ogen.
 
Omnisphere 2.5
Soniccouture Haunting space
Spitfire Phobos
Korg wavestation
Native Kontour
 
- Camel Audio Alchemy
- Battery 4
- Korg Legacy, MS20/Monopoly/Poly6
- FM8
- Ableton Sampler

Zit ook echt niet op nieuwe software synth meer te wachten ben hier al jaren zoet mee.
 
Back
Top