Mijn top 5 software synths (vst) en die van jou??

De korg opsix vst
Die is echt net uit. Moet je niet eerst de tijd nemen voordat je de liefde verklaard?

Ik heb sinds kort de Arturia V collection. Heerlijk en ook vooral makkelijk om bv de Mini V en Prophet als sketch vst te gebruiken en dan in een later stadium over te zetten naar analoog.
 
Die is echt net uit. Moet je niet eerst de tijd nemen voordat je de liefde verklaard?

Ik heb sinds kort de Arturia V collection. Heerlijk en ook vooral makkelijk om bv de Mini V en Prophet als sketch vst te gebruiken en dan in een later stadium over te zetten naar analoog.
ik moet eerlijk zeggen dat ik dat zelf ook een beetje heb sinds ik die opsix native vst heb. Ik weet niet of die al in de top 5 thuis hoort van mijn favorieten, maar hij is met een enorme snelheid op weg naar de top in mijn voorkeur. Het is jammer dat die nog niet volledig stabiel is, maar de mogelijkheden en vooral de sound zijn echt belachelijk goed. Ik heb geen vst in mijn collectie die zo'n strak gedefinieerd laag heeft als die opsix native. Als ik dan bijvoorbeeld de DX7 van arturia vergelijk kwa sound met de opsix native dan is dat een enorm verschil in het voordeel van de opsix.

Ik zou echt de demo eens downloaden om het zelf eens te ervaren :)
 
Zou vast een leuke vst zijn. Maar vaak zie dat mensen vaak hun nieuwste speeltje het leukste vinden.
Zoiets kost tijd om zicht te bewijzen.

Ik heb geen interesse in de OPSix omdat ik nu juist met een DX7 en DX11 bezig ben en verder heb ik de Arturia V collectie gekocht en veel spullen voor het bouwen van een dual LA2A.

Lijkt me een heel tof ding wellicht in de toekomst,
 
Maar vaak zie dat mensen vaak hun nieuwste speeltje het leukste vinden.
Heel herkenbaar. Ik heb ook diverse plug-ins die heel goed zijn, maar niet passen in mijn workflow. Dan ben je 1 of 2 weken super enthousiast en verdwijnen ze weer naar de achtergrond.

Aan de andere kant: als je verliefd bent, doe je niet aan nuances. Dan is alles even geweldig 😍
 
Zou vast een leuke vst zijn. Maar vaak zie dat mensen vaak hun nieuwste speeltje het leukste vinden.
Zoiets kost tijd om zicht te bewijzen.

Ik heb geen interesse in de OPSix omdat ik nu juist met een DX7 en DX11 bezig ben en verder heb ik de Arturia V collectie gekocht en veel spullen voor het bouwen van een dual LA2A.

Lijkt me een heel tof ding wellicht in de toekomst,
ja daar heb je wel gelijk in, maar in mijn geval is daar echt geen sprake van, je hoort mij bijvoorbeeld ook niet over mijn nieuwe cherry audio vsts (en daar is een reden voor :D).

Maar in het geval van de opsix native is dat in mijn geval echt anders. Ik zou het echt in het achterhoofd houden voor de toekomst om die eens te proberen.
Ik moet wel zeggen dat ik binnen een aantal dagen een aardige opsix native kenner ben geworden, ik heb er toch zo'n 15 uur studie inmiddels in zitten en ben inmiddels op het punt gekomen dat wat ik mijn hoofd heb kwa sound zo uit die opsix native weet te halen. Dan ken je hem toch best goed lijkt me en ben je de nieuwste speeltje fase wel voorbij.

Het is overigens een totaal andere synth dan de DX7 van arturia, die basis zit er ook wel in, maar gooi er dan nog maar eens honderden extra features in en dat gekoppeld aan FM synthese in basis. Maar zelfs physical modeling is mogelijk in de opsix, dan maak je een eigen synth model met snaar modulatie op basis van comb filters. En dat is maar 1 toepassing, zo zijn er echt vele andere.
 
1. U-he Diva
2. TAL Bassline 101
3. TAL U NO LX
4. Noise Engineering Virt Vereor
5. FB Mono Fury

Op Dit Moment. Ben ook nog Wavetable en Operator in Ableton aan het doorspitten....
 
1 subb boom bass 2
2 wave Table
3 Ana 2
4 vital
5 operator.
 
1. U-he Diva
2. TAL Bassline 101
3. TAL U NO LX
4. Noise Engineering Virt Vereor
5. FB Mono Fury

Op Dit Moment. Ben ook nog Wavetable en Operator in Ableton aan het doorspitten....
Tal heeft zeker leuke plugins de Tal basline is erg goed, de U NO LX Moet ik een keer testen.
 
Nog 2 dagen tijdelijk aan verminderde prijs, indien interesse niet aarzelen.
De hardware 1 dag gehad , dacht direct dit klinkt als een VST . Direct geretourneerd, happy me!
 
Ik vroeg me af met welke controller jullie gebruiken om al deze plug-ins aan te sturen?
Misschien kunnen jullie nog mij nog op ideeën brengen ik wil namelijk in de toekomst een nieuwe controller kopen om al deze vst’s plug-ins aan te sturen!
Bedankt :)
 
Favorieten van welke ik gebruik zijn:

1. KiloHertz Phaseplant
2. Arturia Pigments
3. U-he Zebra2
4. Vital
5. Full Bucket plugins, nog aan het verkennen

Maar ook nog aan het ontdekken welke nu echt de favoriet is van deze uitgebreide synths.

Die Noise Engineering Virt Vereor vandaag wat mee geklooid en dat is toch ook wel een aangename verrassing.
 
De hardware 1 dag gehad , dacht direct dit klinkt als een VST . Direct geretourneerd, happy me!
Kun je dit is wat meer verduidelijken?Er zijn er die zowel de hardware als de VST hebben en die weinig verschil horen.Of is het in de context dat de klank je niet aanstaat?
 
Ik heb voldoende kennis en know How van hoe hardware dient te klinken. Je hoort gewoon de “platheid “ van de software code . Weinig 3 d in sound matige stereo spread . Een filter zoals in vele vst synths te horen is ( gebrek aan laag , en dynamiek) . Een Synth in mijn beleving staat als een huis qua sound. Software doet het tegenwoordig best goed, jammer dat er fabrikanten zijn die daar dan maar even een kastje omheen bouwen en als volwaardige Synth in de markt zetten. Zijn wel volwaardige synths of course! Maar vergelijk het eens met een Microkorg . Minder toeters en bellen minder mega DSP -ing maar wel een degelijke volle klank. Maar back to topic!

1. Diva
2. Nederlandse sylenth1
3. Massive
4. Viper
5. Serum
 
Mijn top 5 veranderd constant, en mijn persoonlijke beste zitten momenteel in de V collection. Dit zijn de synths waar ik het meeste naar grijp als ik een track maak:

1: Arturia Mini V
2: Arturia Jun-6
3: Spire
4: Serum
5: Diva
 
Back
Top