Mijn top 5 software synths (vst) en die van jou??

Ik vroeg me af met welke controller jullie gebruiken om al deze plug-ins aan te sturen?
Misschien kunnen jullie nog mij nog op ideeën brengen ik wil namelijk in de toekomst een nieuwe controller kopen om al deze vst’s plug-ins aan te sturen!
Bedankt :)
Heb je Ableton zou ik voor de Push 2 gaan.
 
Anno 2022:

1. Roli Equator 2 (Equator2 | Limitless Hybrid Synthesizer | ROLI | ROLI)
2. TAL Sampler (TAL Software)
3. Dune 3 (Synapse Audio Software DUNE 3)
4. Aparillo (Sugar Bytes | Aparillo)
5. Ultra Analog V3 (AAS Ultra Analog VA-3 analog synthesizer VST AU AAX)

Daarnaast nog wel een eervolle vermelding voor DS Thorn, GG Audio Blue 3, Gforce impOSCar2 en de combinatie Arturia Matrix 12 V2 met UVI OB-Legacy (de laatste is meer een soundbank met wat vst opties, maar erg mooi gesampled)

Wat betreft drums staat deze op 1: Jamstix 4 (Rayzoon - Makers of Virtual Drummer Jamstix)
 
Ik heb voldoende kennis en know How van hoe hardware dient te klinken. Je hoort gewoon de “platheid “ van de software code . Weinig 3 d in sound matige stereo spread . Een filter zoals in vele vst synths te horen is ( gebrek aan laag , en dynamiek) . Een Synth in mijn beleving staat als een huis qua sound. Software doet het tegenwoordig best goed,
Oké, laten we stellen dat een echt klassiek hardware analoog instrument waarschijnlijk beter zal klinken dan zelfs de beste software-recreatie. Zo niet, dan klinkt het subtiel anders, zelfs als het heel dichtbij is.
Digitale synths zijn een iets andere gesprek aangezien digitale synths slechts een computer is die bestaat in synth-hardware kleding.
Kijk Omnisphere,iedereen weet dat ie geweldig klinkt, wordt gebruikt in vele muziek films.
Ach,als je het talent niet hebt zal je met de beste synths ter wereld er ook niet komen.
En ik betaal me niet lazarus aan hardware, heb er ook de plaats niet voor.
 
Oké, laten we stellen dat een echt klassiek hardware analoog instrument waarschijnlijk beter zal klinken dan zelfs de beste software-recreatie. Zo niet, dan klinkt het subtiel anders, zelfs als het heel dichtbij is.
Dit is een discussie die al voor menig conflict gezorgd heeft.
Analoog en digitaal hoeft niet anders te klinken, alle spectrum meters zeggen het zelfde, wat eind gebruikers ook mogen roepen.
VST's nemen wel beduidend minder ruimte in, voor menig hobbyist een pré!
 
Nummer 2 (Carla v/d KXStudio repo) ook niet. Vergeef me de opmerking, kon het niet laten, ha ha. ;)
Mwah, het doet ook direct soundfonts laden. Dus daarmee kun je er toch een synth van maken hehe. En ook een modular patch uit verschillende plugins maken.
 
Plugins blijven voor mij "maar" plugins. Er zijn er maar weinig die mij bekoren maar de vsts die ik al jaren blijf gebruiken:
SQ8L
pg8x
korg M1
Dexed
Buchla Arturia
 
Leuk om die lijstjes te zien, er is helemaal niet zo veel veranderd de afgelopen 5 jaar lijkt het.
Serum (super sound wel lastig in de mix te krijgen)
Arturia Pigments (ook met vlagen erg goed klinken)
Reason Subtractor (hele fijne interface met met wat werk prima sound)
Reason Thor (niet slecht voor een 17 jaar oude softsynth)
Logic ES1 (nog steeds de beste ronde bass sound)
Logic Sculpture
 
Favorieten van welke ik gebruik zijn:

1. KiloHertz Phaseplant
2. Arturia Pigments
3. U-he Zebra2
4. Vital
5. Full Bucket plugins, nog aan het verkennen

Maar ook nog aan het ontdekken welke nu echt de favoriet is van deze uitgebreide synths.

Die Noise Engineering Virt Vereor vandaag wat mee geklooid en dat is toch ook wel een aangename verrassing.
Die kilohertz wil ik ook binnenkort nog eens proberen. Die kHs ONE heb ik ook mooie sounds uitgehaald destijds.
 
Die kilohertz wil ik ook binnenkort nog eens proberen. Die kHs ONE heb ik ook mooie sounds uitgehaald destijds.
Ja is toch wel een alleskunner met een prettige layout. Het subscription model voor betaling vind ik opzich wel prima als ze zich door blijven ontwikkelen. Komt ook met fx plugins die je buiten de synth kunt gebruiken. Het zet voor mij dan niet meteen andere soft synths buitenspel, omdat iedere toch weer z'n eigen karakter heeft qua sound...
 
Native Instruments Massive
Steinberg Padshop
Arturia Pigments
AIR Hybrid 3
Soundspot Union

Ja het veranderd bij mij ook steeds.
Gebruik eigenlijk in al mijn producties wel Padshop en Massive. Pigments heb ik recent aangeschaft en Union ook.
Union is wat minder bekend, maar daar kun je jezelf ook behoorlijk creatief in uitleven.
 
mijn meest recente top 5 is:

- korg wavestate native
- korg opsix native
- arturia pigments
- arturia CZ V
- arturia OB-Xa V

En 1 die geen synth is, maar ik overal op gebruik in songs:
- arturia Efx Fragments
 
Back
Top