FXPANSION GEIST vraagje

dextah

Ouwe rot
Lid sinds
22 juli 2002
Berichten
3.338
Locatie
The Triple Galaxy Collision
Ik ben nu FXpansion Geist Lite aan het uitproberen.
Kom er maar niet achter hoe de quantizing werkt en op een of andere manier kan ik het niet vinden in de manual.
Ik wil bv de kick niet ge-quantized en de hihat op 16 etc.
Kan alleen de hele pattern quantizen. Ik zag wel track quantize maar waar kan ik dan de quantize timing instellen?

Zijn er Geist gebruikers hier die mij op weg kunnen helpen?
 
Hoi Dextah,

Ik heb de "full" versie van Geist en zit met dezelfde vraag als jij. Ik heb FXpansion net een mailtje gestuurd met de vraag of de afzonderlijke tracks of een aantal geselecteerde noten kunnen worden gequantiseerd naast het quantiseren van de patterns. Ook heb ik gevraagd, als je alleen maar de patterns kunt quantiseren, of de gevraagde functies in de toekomst zullen worden geïmplementeerd.

Ik houd je op de hoogte van het antwoord.
 
Grid quantize

Grid quantize

In mijn "full" versie is groove quantize niet mogelijk voor afzonderlijke tracks of afzonderlijke noten. Maar stapsgewijs quantiseren naar de grid van afzonderlijke tracks/noten is wel mogelijk.

Het werkt als volgt:

Bij "View mode" "Multi Graph view" selecteren en de gewenste pad/track. Dan bij "Shift", waar je de afwijkingen t.o.v. de grid kunt zien, naar "comp" gaan. "Comp" naar rechts draaien zorgt ervoor dat alle noten dichter naar de grid worden getrokken.
Je kunt ook met de "select tool" alleen de gewenste noten in een track selecteren (gebruik de "ctrl"- toets van je toestenbord om niet opvolgende noten te selecteren). Weer via "comp" kun je de geselecteerde noten dichter naar de grid toetrekken; de niet-geselecteerde noten blijven hun positie behouden.
 
Back
Top