Gladde oppervlakten en geen demping in prof. studio

Ciniq

Blijven proberen....
Lid sinds
15 september 2010
Berichten
154
Goedemorgen :)

Ik zat gisteravond wat over youtube te zappen en kwam het volgende filmpje tegen.



Altijd leuk om te zien, maar waar het mij nu om draait is het volgende.
Ik lees hier op het forum continu over Akoustische behandeling van studio ruimtes etc.
Maar als ik naar deze studio cabines kijk, kan ik geheel niets van dit alles ontdekken.

Alle wanden zijn gewoon glad en de ruimte is ook nog eens erg klein.
Kan iemand mij nu eens uitleggen waarom dit dus blijkbaar wel gewoon werkt?
Het zijn professionele producers die volgens mij wel weten waar ze mee bezig zijn.

Ik ben erg benieuwd waarom zij ermee wegkomen om het op deze manier te doen.
 
De ruimte lijkt op het eerste gezicht zo idd verre van ideaal. En dan kijk in eerste instantie alleen nog maar naar de verhoudingen / vorm. Waarom ze er ermee weg komen is simpel; er is geen akoestiek politie. Niemand wordt gedwongen om een professionele studio te bouwen. Je kunt prima plaatjes maken in je slaapkamer, met minimale gear. Het is maar net hoeveel je wilt/kunt investeren, en waar je prioriteiten liggen.

- Wellicht weten ze beter maar hebben ze geen geld voor een andere ruimte.
- misschien weten ze niet beter; als je een plaatje uitbrengt betekend het nog niet dat je een 'professional' bent op elk muziek / studio gerelateerd vlak. Als je op je zolder kamer begint, en verder nooit in een 'goede' studio komt dan weet je wellicht niet beter (als je het ook niet researched).
- verwijzend naar de topic titel; als je quincy jones en miles davis in een ruimte zet, maakt dat die ruimte nog niet tot een profesionele studio.

[nog maar even een editje]
 
Laatst gewijzigd:
nou ja.. het gaat mij meer om de redenatie hierachter. ben gewoon geïnteresseerd
 
Zo te zien gaat het om een container oid.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb ergens nog een vid gezien ( kan hem zo snel even niet vinden ) waar je de units van buiten ziet.
Ze hebben daar meerdere van deze prefab units staan.
 
Ik probeerde de links in dat oude topic al te volgen, maar kwam uit op een 404..
 
top_L.jpg
 
Back
Top