Laboratory of Patching

Even wat anders, een Wobly Bass:
 

Attachments

  • Growler.pch2
    2,2 KB · Bekeken: 124
  • Roland_Kuit_Growler.jpg
    Roland_Kuit_Growler.jpg
    36,2 KB · Bekeken: 117
Nog een laatste patch hier naar aanleiding van WW7's draad over galm. Schroeder MSP. Vanaf volgende week duik ik diep in de DSP soft/hardware van Sonic Core. nl. Met de Xite-1 en SDK 6 Beta software. Natuurlijk legt de NMG2 het af tegen computer reken technieken die soms uren duren. Voor mij was de sport om zoveel mogelijk 'real time' uit een bestaand modulair systeem te halen. En vond ik dit erg leuk om te doen. Ik verlaat het NMG2 platvorm niet. Bezig met een nieuw boek en blijf natuurlijk mn lectures geven. Maar mijn aandacht zal nu wat meer naar andere platforms gaan. Ik hoop dat jullie, de NM en NMG2 patchers plezier beleefd hebben aan/met mijn patches. Dank voor degenen die inhoudelijk op mijn patches hebben gereageerd! :okdan:

Sonic Core

@Rutger, zoals je ziet met de SDK 6 software, komt daarmee een enorme stap naar voren vrij. Reaktor in een 18 DSP doosje, om het zo maar te duiden. :D
 

Attachments

  • Roland Kuit Schoeder MSP 3a.jpg
    Roland Kuit Schoeder MSP 3a.jpg
    64,3 KB · Bekeken: 113
  • MSP 3a.pch2
    1,7 KB · Bekeken: 126
Naar aanleiding van WaveWizard draad:

Elke ring modulator is een multiplier. Maar niet elke multiplier is een ring modulator. De ring modulator kan signalen verwerken die zowel positieve als negatieve waarden hebben. Er bestaan multipliers die alleen maar positieve waarden kunnen vermenigvuldigen of waarvan slechts één van beide inputs negatieve waarden kan verwerken. Tot zover durf ik mij wel te wagen op het glibberige, maar altijd weer boeiende pad van de analoge tronica.

Sinus golven tussen 0, AM en RM waarbij je kan faden tussen dry-converted signaal. Met deze converters kun je alle kanten op(zie plaatje). In de 2de patch kan de fade gemoduleerd worden met 2 Lfo's.
 

Attachments

  • Level converter.jpg
    Level converter.jpg
    43,1 KB · Bekeken: 115
  • Roland_Kuit_RM_converted.jpg
    Roland_Kuit_RM_converted.jpg
    36,9 KB · Bekeken: 111
  • RM level converted.pch2
    1,4 KB · Bekeken: 122
  • Roland_Kuit_RM_converted 2.jpg
    Roland_Kuit_RM_converted 2.jpg
    51,5 KB · Bekeken: 111
  • RM level converted 2.pch2
    1,7 KB · Bekeken: 110
Ik gebruik zelf graag feedback delay networks (FDNs) voor het late deel, meestal opgebouwd uit APFs. Cruciaal is wel om interessante modulatie toe te passen in de FDN. Voor stereo (of meerkanaals) is modulatie tussen onderlinge kanalen ook belangrijk. Dit is trouwens een aardige pagina over FDN galm met code voorbeelden:

http://www.music.miami.edu/programs/mue/mue2003/research/jfrenette/toc.html

Naar aanleiding van deze link een Extended Schroeders Matrix PitchShifter/Delay:
 

Attachments

  • Roland Kut Extended Schroeders Matrix.jpg
    Roland Kut Extended Schroeders Matrix.jpg
    76,4 KB · Bekeken: 111
  • Schroeder's Reverb Matrix.pch2
    3,1 KB · Bekeken: 120
N.a.v. deze draad: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=165884

2 uur is erg kort en vandaar deze opmaat. Een patch voor in het eerste uur, naar een stuk van Wouter Snoei, "Desintergration(exerpt)".
In deze uitzending probeer ik enkele synthese technieken duidelijk te maken.
 

Attachments

  • Roland Kuit-Snoei Des.jpg
    Roland Kuit-Snoei Des.jpg
    66,6 KB · Bekeken: 111
  • Snoei-Desintegration.pch2
    1,8 KB · Bekeken: 122
Laatst gewijzigd:
Back
Top