Laboratory of Patching

inderdaad een leuk en informatief interview! :okdan:

Proef ik het goed dat Enrico zich ook een beetje verbaast over jouw keuze voor NM, en niet op de eerste plaats bijv. Reaktor of Max, gelet op het brede sounddesign/muziek terrein dat jij bestrijkt?
Hoe kijk jijzelf aan tegen het verschil NM met Reaktor en Max? Vind je Reaktor en Max minder geschikt voor jouw experimenten?
 
Het is een aardig interview, de volgende keer gaan we meer de diepte in. Dit was meer een voorstellings rondje.
Enrico was eerder aangenaam verrast over wat ik uit de NM en NMG2 haalde. Zijn reactie op mijn boeken zijn hartverwarmend. Zelf heeft deze prof. werken op zijn naam staam. "Manuale delle tastiere e del sintetizzatore” (Anthropos-1986) en “Analog & Virtual Analog” (Il Musichiere - 2003). De laatste verklaart veel.
De NMG2 is virtueel analoog. Mijn boek bestaat uit tekst ,en methodisch, bijna alle denkbare schakelingen and beyond(öut-of-the-box" concepten). Patch architecturen met de NMG2. Interactief en niet voor niets Illustrated Compendium of Modular Synthesis genoemd.
Dat was jaren onderzoek. Vooral uit liefde voor synthese en dit instrument. En daarmee kom ik op jouw volgende vraag. Reaktor en MAX/Msp ken ik al een tijdje. Eigenlijk al van het begin. Ook Super Colider. Het heeft met een gevoel te maken. Ik vond de Nord Modular metteen al prettig en zeker voor life situaties. De NMG2 is alleen maar NOG beter en kan NOG verder met interne audio/midi bus routings etc. Een geweldig maar onder-gewaardeerd instrument. En wat ik al noemde in het interview, het ene kietelt(synergy) het andere.(net als ook jouw WaveWizzard draad mij voedt). Ik ben net begonnen met de Modular IV uit te spitten van Sonic Core. Na dit alles ben ik er aan toe om meer in de core te gaan werken. Daarmee kom ik meer op jouw terrein. En eerlijk gezegd, kijk ik daar met verlangen naar uit. :).
Uiteindelijk zijn alle modules in Virtual Analog gewoon stukjes code.
Maar eerst ga en wil ik dit doen(de M IV).
 
Laatst gewijzigd:
Dit is 1 van Enrico Cosimi's boeken:
[ame="http://www.amazon.ca/Manuale-musica-elettronica-tecnica-sintetizzatori/dp/8848125131/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1355775488&sr=1-1"]Manuale di musica elettronica. Teoria e tecnica dei sintetizzatori: Amazon.ca: Enrico Cosimi: Books

Zijn vraag was meer waarom ik osc's, filters(o.a. zelfs met Logic modules gemaakte), etc. in elkaar zette met bits and pieces in de NMG2. Omdat het kan en omdat het andere mogelijkheden geeft dan de de standaard (high level) modules in de NMG2.
 
Resonanties

Resonanties

In vergelijk met WaveGuide 7's draad:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=1578547#post1578547
Hier 2 simpele patches waarbij De NMG2 Resonator patch de grond patch is om 'door te fluiten'. Patch 2 'fluit ook door' maar door toevoeging van meerdere String oscillators verkrijgen we chord -resonanties. Ergens hier heb ik ook preset DIY resonators gepost. Deze patches zijn geschikt voor in de NMG2 Demo. Met de hardware G2 kan je audio-in gebruiken en de resonators over 4 slots neerzetten. Dus daar kunnen nog een heleboel bij!

Sorry, geen scope plaatje. Ik zit op een andere laptop
 

Attachments

  • De NMG2 Resonator.jpg
    De NMG2 Resonator.jpg
    30,3 KB · Bekeken: 111
  • NMG2 Resonator chord.jpg
    NMG2 Resonator chord.jpg
    56,4 KB · Bekeken: 121
  • De NMG2 Resonator.pch2
    1,2 KB · Bekeken: 114
  • NMG2 Resonator Chord.pch2
    1,5 KB · Bekeken: 110
Laatst gewijzigd:
Omdat je het over je DX7 had WG7, hier een FM schakeling met 4 Reso operators :).
Natuurlijk zijn er talloze variaties mogelijk. Door Damping te gebruiken wordt de FM
iets controleerbaarder. Het Blauwe mixer gedeelte kun je gebruiken om de FM algorithms
te veranderen. Door op de Mod knop te drukken moduleer je ook de toonhoogtes van de
String oscillators.
 

Attachments

  • Roland Kuit NMG2 Resonator FM.jpg
    Roland Kuit NMG2 Resonator FM.jpg
    84,1 KB · Bekeken: 110
  • NMG2 Resonator FM.pch2
    2,3 KB · Bekeken: 123
Ik maak nu even een enorme sprong.
Ambiophonic delays met spectrale vervorming.
(onderdeel van een master-class die ik per maart aan de universiteit Göteborg geef).
Speciaal voor Dj's ;).
8 variaties.
Ik wens ieder hier een prettige kerst en een prachtig 2013!
Tot volgend jaar :)
 

Attachments

  • Roland Kuit DJ Can Control 2.jpg
    Roland Kuit DJ Can Control 2.jpg
    146,9 KB · Bekeken: 116
  • DJ Can Control 2.pch2
    4,1 KB · Bekeken: 108
Back
Top