Laboratory of Patching

hij is mooi...

rommel orkest van mij...:D
attachment.php


88257
 

Attachments

  • Schermafdruk.jpg
    Schermafdruk.jpg
    79,7 KB · Bekeken: 119
  • JB´s patch24-1.pch2
    1,7 KB · Bekeken: 131
Ik ontdekte Hover's interesse in Logic in de Art of Electronic draad.
Er kwamen minder voorbeelden aan bod dan dat ik had voorbereid.
Hier een voorbeeld, een variatie op een Synchronous counter om Talking Drums te triggeren:

Ik heb intussen de NMG2 demosoftware geïnstalleerd en kan nu eindelijk eens 'actief' de reeds geplaatste patches beluisteren en vooral analyseren. Hoe werkt het, waarom werkt het zo,, wat doet een bepaald onderdeel juist, wat als je iets weghaalt/wijzigt. Spelenderwijs leren dus.

:okdan:
 
Wat een geweldige draad Roland! Sinds een maand of 2 heb ik weer een G2X in huis nadat ik er zeker 3/4 jaar "verstoken" van was, ik had hem flink gemist :)

Ik wil het weer serieus gaan oppakken en ben veel patches aan het bekijken/uitpluizen, waaronder die van jou en van Rob o.a. Het 'frustreert' me al behoorlijk dat ik zo weinig patches begrijp, en dat is denk ik een goed begin ;)

Vd week wilde ik een patch maken.. een simpele lead, maar met Fingered Glissando.. alleen bij een 2e noot, wilde ik een Glissando over halve semitonen, naar de volgende noot. Ik kwam dicht in de buurt door de Poly. op 2 voices te zetten, en een mono-keyboard module te gebruiken in de patch.. Maar het geval is, de Voice number OUT module, geeft 1,2,1,2,1,2 om-en-om.. daar ging ik de mist in. Er zal vast een oplossing voor zijn, maar ik zie hem niet. Ik hoop met de cursus achter de trucs te komen om dit op de juiste manier te doen (juist is voor mij = efficient / planmatig / voorspelbaar)

Welk boek zou je me aanraden als beste begin, Soundlab 1, of LOP?

Denk dat het goed is, als ik bij het absolute begin start, om geen basis te missen voor de verdere boeken.
 
Laatst gewijzigd:
Ha Sander,

Ik zie nu pas dit bericht met je vraag.
Beter kun je specifieke vragen pm doen zodat ik weet dat er een bericht is hier op SF,
of anders, pm naar mijn thuis mail.
(Mocht je er écht niet uitkomen :) )
Hier wat ideën:
2 simpele en 1 elegante oplossing:
 

Attachments

  • Roland_Kuit_after the other 1.jpg
    Roland_Kuit_after the other 1.jpg
    38,8 KB · Bekeken: 115
  • after the other lag1.pch2
    1,2 KB · Bekeken: 116
  • Roland_Kuit_after the other 2.jpg
    Roland_Kuit_after the other 2.jpg
    34,9 KB · Bekeken: 113
  • after the other lag2.pch2
    1,2 KB · Bekeken: 116
Binnenkort de 3de editie van
Laboratory of Patching / Illustrated compendium of Modular Synthesis.

Extended Bitmasking: when a bitwise AND is performed, the zeros in the MASK constant hide the corresponding bits in the your flags variable (because the result contains only the bits that are ones in both operands). You can think of the zeros in the MASK constant as being opaque and the ones as being transparent. Thus the expression flags & MASK is like covering the bit sequence of flags with the bit pattern of MASK so that only the bits under the ones of MASK are audible. The 8-Switch Matrix is used to scramble this. Have fun!
 

Attachments

  • Extended Bitmasking_Roland_Kuit.jpg
    Extended Bitmasking_Roland_Kuit.jpg
    58,1 KB · Bekeken: 116
  • Bitmasking FX extended.pch2
    2,7 KB · Bekeken: 131
Leuk joh, echt leuk
En verdient !
 
Back
Top