Nieuwe soundmodule Roland Integra-7

Het wachten is voorbij.
Roland brengt een nieuwe module op de markt. De INTEGRA-7.


http://www.pcmusic.org/news/view.php/lang/en/id/11794/

http://www.rolandconnect.com/product.php?p=integra-7

051ecd9c81c2ba94efab0cddb2c97c.jpg



joeri
 
Last edited by a moderator:
Thanx Nap Ik heb je avonturen met de JV's en SRXen een beetje gevolgd.. en ik was ooit verbaasd toen ik ooit vroeg wat voor moois ik hoorde in een track van je en het de JV bleek te zijn. :D Eigenlijk ben ik een beetje teleurgesteld in de latere Roland dingen, vandaar dat ik de I7 ook gewoon eerst wil proberen maar gebruikerservaringen helpen natuurlijk wel. :) Je zou toch denken dat het met een iPad goed toegankelijk moet zijn en controls moet scheppen. Dit ziet er wel heel overzichtelijk uit.. maar schaarse hoeveelheid parameters idd. Maar die supernatural geluiden zijn ook soorvan complexe multisamples waar nog extra geluid fx aan toegevoegd worden.. waarschijnlijk zal de polyfonie daarvan ook lager zijn.
De PCM editten gaat op de I7 idd heel veel shortcuts missen tov 'n JV.. maar kun je dit gedeelte niet op de iPad niet editen dan?? Ik kom ook nergens filmpjes tegen, wel deze op het apparaat zelf:
https://www.youtube.com/watch?v=NjyDO-XL5q0

flyweight Die XV5080 is idd een zeer uitgebreidde module, ook nogeens 'n keer proberen maar dan :D Maar vind de supernatural geluiden wel erg lekker klinken.. en het is wel een fijn idee om alle expansies in 1 unit te hebben.. Hopelijk kan ik em ooit nog eens (ergens) proberen met mijn eigen ipad..

Nou ja dat [USER][/USER]ap de xv5080 houd en de integra de deur uit doet zegt toch genoeg.
De xv5080 kan ook nog eens multisamples als osc gebruiken. Zo heb ik de hele izotope en camel audio samole lib op een scsi2sd staan.
voor mij is het een soundesign en preset beest.
Er is toch ook een enorm prijs verschil tussen de xv5080 of integra7?
 
De PCM editten gaat op de I7 idd heel veel shortcuts missen tov 'n JV.. maar kun je dit gedeelte niet op de iPad niet editen dan?? Ik kom ook nergens filmpjes tegen, wel deze op het apparaat zelf:
https://www.youtube.com/watch?v=NjyDO-XL5q0

Nee, de iPad app is alleen om je performances samen te stellen (geluiden kiezen) en de SuperNatural Synth te editen. De SuperNatural Acoustic geluiden en de PCM engine is niet beschikbaar in de editor en ook de effecten zijn daar niet te bewerken geloof ik. Er is wel een VST van Roland maar die werkt met dataschuifjes en heeft niet de iPad interface. Daarmee kun je wel in principe alles editen, maar het is geen fraaie applicatie en vrij onoverzichtelijk. Gebeuren ook vaak rare dingen met initaliseren en synchroniseren zodat ineens je MIDI noten naar alle 16 kanalen worden gestuurd terwijl je dat helemaal niet wil. Ik was niet onder de indruk. Het is vast allemaal uit te zoeken en werkbaar te krijgen, maar ik hou niet van die zelfdenkende software die op eigen houtje maar allerlei dingen gaat doen waar ik helemaal niet op zit te wachten.

Op de unit zelf editen wordt deels bemoeilijkt door het ontbreken van controls (al zijn er wel wat shortcuts), maar ook van die elementaire dingen als dat ze een font gebruiken dat groter wordt op een actief tabblad waardoor je tabbladen constant verschuiven en je ook daar het overzicht snel kwijtraakt. Waarom niet gewoon highlighten.

Enfin, ik denk dat de Integra-7 een prima keuze is voor de tourende of preset-gerichte muzikant die alle Roland geluiden in een doos wil hebben. Maar als je zelf de krochten in wilt om toffe sounds te maken zou ik de XV-5080 pakken. Kun je ook nog je eigen samples inladen en door de PCM synth engine trekken, iets wat op de Integra-7 ook niet kan.
 
Ok.. thanx voor de info nap en Fly.. Dat valt allemaal weer een beetje tegen idd. Ok. Het totaalplaatje en de VA erbij leek me dan wel leuk.. maar als ik het goed begrijp is dat het enige wat een beetje te editen is via de iPad? Ik vind presets als basis goed om een indruk te krijgen van een geluid.. en natuurlijk een Grand Piano ga je niet extreem lopen tweaken maar als het echte layer edit werk alleen op het apparaat zelf kan (met weinig shortcuts naar pagina's) is het stukken minder uitnodigend om te editen..

Het zal ook niet voor niets zijn dat jij em weg hebt gedaan Nap, daar twijfel ik ook niet aan.. ik ben ook wel van het zelf patches maken en samples importen.. Het kriebelt ineens ook stukken minder om em te proberen :D Maar wel jammer dat ze em zo slecht afgeleverd hebben..
 
Via de iPad is dat inderdaad vrij schraal. De VST editor is wel compleet op zich.
 
Nou ja, dat zegt vooral iets over mij natuurlijk. Het is maar wat je zoekt in een bak. Qua hoeveelheid klassieke Roland sounds is de Integra natuurlijk een goudmijn.
 
Ok.. ik zal die VST eens proberen te checken.. hopelijk valt die te openen zonder de hardware.. maar ik las dat die ook nogal onvoorspelbare dingen produceert??

Zat eerder ook al bij die MODX te kijken.. eigenlijk voor iets meer geld heb je een megahoeveelheid gesampelde klanken in bestandsgrootte, dik 5gig!! Roland noemt dit soort klanken SuperNatural en Yamaha heeft weer zijn eigen benamingen met 'Live' en 'Megavoice' geloof ik.. maar het komt allemaal op trucjes met samples neer.. en net zoals bij die SuperNatural sounds is het vrij beperkt wat je daar nog aan kan editen op sampleniveau. Het idee van die superknop alleen al.. :D

De FM is trouwens wel enorm goed geïmplementeerd maar voor het betere editwerk moet je dan weer de Montage hebben die een aantal schuiven, selectie en on/off buttons gelijk aan het aantal operators heeft..
Voorlopig ga ik nog maar ff helemaal niks kopen denk ik :D De Kronos die ik net heb biedt ook nog om te ontdekken..
 
Voorlopig ga ik nog maar ff helemaal niks kopen denk ik :D

Of je koopt een tweedehands jd xi voor iets van 300 en je sluit 'm aan op één van je betere keyboards want dat speelt wel beter dan de mini toetsen alhoewel voor een snelle schets kan het best en handig voor snelle ideetjes ook dat ding, bij Joke op de bank bijv want je neemt 'm zo mee of zet 'm daar in een hoek bijv.
Zeker voor de four on the floor die jij wel graag doet, heb je meteen ook een 808 of een 707 erbij.
Dan heb je toch de supernatural engine, de PCM sounds en ook nog al die drum modules als het vooral om het tweaken gaat ipv presets.
Dan ben je voor weinig geld klaar en tweaken maar....! :)
Hier zie je hoe je één en ander kan tweaken en saven in de gratis editor; https://www.youtube.com/watch?v=nE8MPaLVV3c
 
Ik sluit me aan bij Nap: ik heb een aantal jaren geleden voor de XV-5080 gekozen ipv de Integra-7.
 
Of je koopt een tweedehands jd xi voor iets van 300 en je sluit 'm aan op één van je betere keyboards want dat speelt wel beter dan de mini toetsen alhoewel voor een snelle schets kan het best en handig voor snelle ideetjes ook dat ding, bij Joke op de bank bijv want je neemt 'm zo mee of zet 'm daar in een hoek bijv.
Zeker voor de four on the floor die jij wel graag doet, heb je meteen ook een 808 of een 707 erbij.
Dan heb je toch de supernatural engine, de PCM sounds en ook nog al die drum modules als het vooral om het tweaken gaat ipv presets.
Dan ben je voor weinig geld klaar en tweaken maar....! :)
Hier zie je hoe je één en ander kan tweaken en saven in de gratis editor; https://www.youtube.com/watch?v=nE8MPaLVV3c

Hey Willem, ik heb vorig jaar de Deluge gekocht.. is net wat groter dan de OP1 en maak daarmee al complete tracks mee op de bank ;) Maar zeker een leuk ding de JDxi ja :) Een leuke stepsequencer is altijd meerwaarde.. maar ik geef liever wat meer uit aan een meer mature synth.. ook al genoeg mono synthjes voor mijn doen. :)

Overigens zat ik gisterenavond weer te gluren naar de Yamaha MODX :D Die kost net iets meer dan de I7 maar zo'n perfomance synth vind ik na mijn one-finger chord ervaring met de Kronos stiekem toch veel leuker 8D

 
ook al genoeg mono synthjes voor mijn doen.

Je hebt je zinnen al op de Yamaha gezet begrijp ik maar even voor alle duidelijkheid; het is geen monosynth, alleen het analoge gedeelte is monofoon.
De supernatural engine met z'n waveforms die de drums en andere 2 synths doet is dezelfde als in z'n grote broer de jd-xa en de Integra of de Jupiter, het zijn polyfone synths met 3 partials per sound en dan heb je daarnaast nog de pcm samples, de jd xi is een 128 voice polyfone synth.
Da's toch redelijk mature qua engine lijkt me.
https://www.musicradar.com/reviews/t...d-jd-xi-618462
 
Laatst gewijzigd:
Had dat gelezen van de SuperNatural sounds in de JDXI. Je zou zoiets ook een keer moeten proberen misschien om er echt iets over te kunnen zeggen maar het is allemaal gebaseerd op samples heb ik gelezen.. net zoals in de Integra. Van de I7 leek mij de SuperSaw wel leuk, eigenlijk een beetje om mijn V-Synth XT ooit te vervangen.. maar ik denk dat ik die laatste gewoon ga houden.
Dat ik ooit een Yamaha synth ga kopen sluit ik niet uit. ;)
 
De XV5080 heeft 3 engines, drums, synth pcm en sampler player.
De PCM synth engine is erg geavanceerd. Dit is geen rompler meer.
Bv nu heeft de phantom PCM sync!

Zo geavanceerd dat het voor mij naast piano, wurly en rhodes module ook een dikke sounddesign tool is.
De interface is ook fijner dan op de Integra.
Alleen remote editen is moeilijk. Is me niet gelukt om dat via een Novation Zero Sl controller te doen.
Kwa geluid zou ik het digitaal en glassy noemen. Dus het snijd gemakkelijk door de mix.
Dun en hifi. Ben er erg blij mee.
De integra pcm engine is identiek als in de xv 5080 , het enige verschil is de sampler en de effects routings .
Editen via het front panel is idd minder gemakkelijk door de afwezigheid van de soft buttons , maar het is best wel doenbaar
 
Back
Top