Nieuwe soundmodule Roland Integra-7

Het wachten is voorbij.
Roland brengt een nieuwe module op de markt. De INTEGRA-7.


http://www.pcmusic.org/news/view.php/lang/en/id/11794/

http://www.rolandconnect.com/product.php?p=integra-7

051ecd9c81c2ba94efab0cddb2c97c.jpg



joeri
 
Last edited by a moderator:
Via de wireless adapter heb je er geen last van want die gebruikt de front usb connector, de achterkant usb is dan voor je daw

Synth Legends is alleen voor de JP50/80, juist omdat die een andere efx structuur heeft. Het zijn ook registrations met daarin livesets metdaarin de verschillende patches/presets

Tevens heeft de i7 supernatural acoustic tones die de JP50/80 weer niet heeft, waaronder meer ethnische dingen.

Bank select via midi bank changes is bijna onmogelijk, DL de midi implementation manual en zie dat je dan ong 150 (lichtelijk overdreven)banken mag configuren die niet eens van 0-127 lopen. De srx expansions gebruiken de srx expansion midi bankchanges, de i7 prests zijn meer per catagorie ingedeeld, met soms banken van 12 presets.

De bankchanges zijn ook afhankelijk van de ingeladen SRX expansion dus, er zijn geen bankchange/progchanges voor SLOT A-D ofzo. Je moet het dus echt via een (ipad)editor doen.
 
Bank select via midi bank changes is bijna onmogelijk, DL de midi implementation manual en zie dat je dan ong 150 (lichtelijk overdreven)banken mag configuren die niet eens van 0-127 lopen. De srx expansions gebruiken de srx expansion midi bankchanges, de i7 prests zijn meer per catagorie ingedeeld, met soms banken van 12 presets. De bankchanges zijn ook afhankelijk van de ingeladen SRX expansion dus, er zijn geen bankchange/progchanges voor SLOT A-D ofzo. Je moet het dus echt via een (ipad)editor doen.
Een erg late reactie, maar op een Franstalige forum kwam ik wel een Excel-slide tegen die sommigen hier wellicht praktisch zullen vinden: (zie post van 26 maart 2014 om 11:16 uur)
http://fr.audiofanzine.com/rack-num...l-integra-7-au-format-excel,post.7085421.html
Een lijstje met MSB, LSB en programma-nummers. :)
 
Nu de Integra 7 wellicht bij enkele forumleden zijn intrede gedaan heeft is het sinds eind maart muisstil geworden en heeft niemand er nog iets zinnigs over te zeggen...
Zou nochtans leuk zijn te horen of ie nu echt zo tegenvalt of net heel goed meevalt.
Zolang de Integra er niet was waren er veel commentaren, veelal negatief, soms eens positief.
Nu hij er wel is hoor ik er niets meer van. Is hij nu veel beter dan eerst gedacht of valt ie zo enorm tegen ?

Het is op zich geen goedkoop toestel maar stukken goedkoper dan de 2 stuks JV-2080 met alle uitbreidingen die ik tweedehands kocht.
De 2080's heb ik 250 euro/stuk betaald, de SR-JV80 kaartjes gemiddeld 80 euro (x16 stuks) dus kom ik ook aan 1780 euro.
In die context is de ruisvrije Integra met de complete SRX serie en de SN wel degelijk wel een koopje hoor.
En als ik dan zie hoe bij de keyboardspelers de Tyros 4 en 5 als zoete broodjes van de hand gaan boven de 4000 euro ???
Of geven synth fanaten niet zo veel geld uit als keyboard fanaten ?

Laat ook iets van jullie horen nu de Integra er wel is !
 
Laatst gewijzigd:
Er is hier en daar best over gesproken, maar niet in deze draad. Voor zover ik weet zijn de eigenaren behoorlijk enthousiast. Ik wil er zelf ook nog steeds wel eentje voor een goede tweedehandsprijs. En stiekem hoop ik toch nog op een keyboard versie...
 
Ik gebruik hem altijd in me tracks.

Super ding gewoon.....
 
Intussen de andere threads eens overlopen, heel veel staat er toch niet over die Integra, behalve 2 die hem intussen reeds verkocht hebben blijkbaar :(
 
Ik had een paar vraagjes over de integra 7:

- Ik zie dat er een aantal audio inputs zijn. Kan je deze gebruiken om the samplen en deze samples te bewerken om muzikaal te gebruiken? (als een patch dus)
Over sampling wordt niet veel verteld in de reviews die ik vind.

- Hoe zit het eigenlijk met de expansion kaarten in vergelijking met zijn voorgangers (XV, JV, JD reeks) ?
Zijn het dezelfde kaarten die ze zo compact hebben kunnen maken dat ze deze allemaal in de Integra konden inbouwen of worden deze kaarten slechts als software geƫmuleerd?
 
De data van de expansionkaarten zit gewoon in het geheugen/opslag van de Integra en zijn dus niet fysiek aanwezig, maar er is wel een beperking van het aantal expansions dat je gelijktijdig in het werkgeheugen geladen kunt hebben geloof ik.
 
Ik had een paar vraagjes over de integra 7:

- Ik zie dat er een aantal audio inputs zijn. Kan je deze gebruiken om the samplen en deze samples te bewerken om muzikaal te gebruiken? (als een patch dus)
Over sampling wordt niet veel verteld in de reviews die ik vind.

Nee alleen als een mixinput met FX1 + FX2
Geen synthese oid., zie dit meer als een doorlusser als je naast de integra alleen maar 1 ding hebt ofzo



- Hoe zit het eigenlijk met de expansion kaarten in vergelijking met zijn voorgangers (XV, JV, JD reeks) ?
Zijn het dezelfde kaarten die ze zo compact hebben kunnen maken dat ze deze allemaal in de Integra konden inbouwen of worden deze kaarten slechts als software geƫmuleerd?

Die Srx etc zijn PCM samples (rom) + de instellingen voor de synthengine (patches)
Zijn niet helemaal hetzelfde omdat de Integra een insert fx heeft per kanaal, die heeft roland bijna in alle gevallen ook ingezet, dus sommige klinken wat anders dan op de jv1080s etc.


Antwoord in BOLD
 
Heb net eens de zoekfunctie losgelaten op het excel bestand (soundlist) en NEEN, ze staan er niet bij, tenzij de naam gewijzigd werd.
 
Dat van de verschillen (SRX in integra7 vs in JV) was ik ook benieuwd naar.. maar de verschillen die hieronder te horen zijn komt dus voornamelijk door de insert fx?? Zou kunnen.. :)
https://www.youtube.com/watch?v=u8h1Ui_u7zU

Waar ik nog meer benieuwd naar ben is de analoge modeling... Ik wil het zo graag zelf horen een keer horen. maar ik lees hier bv dat de supersaw toch weer die befaamde sampletruc is.. (net zoals ik ooit de Supersaw als in een Roland Gaia als samples aantrof). https://www.gearslutz.com/board/elec...nth-meh-2.html

Het blijft natuurlijk geschreeuw op internet. :D Daarom probeer ik liever zelf hoe goed (of slecht) zoiets klinkt. Samples zijn natuurlijk niet per definitie slechter maar heeft altijd iets 'statisch-achtigs' vind ik. De Gaia had bv wel PWM en dan zo dat de LFO in free-run bleef.. iets wat met samples afspelen lastiger wordt.. of je moet het startpunt aan een LFO kunnen koppelen oid.

Ik heb ook een V-synth XT en hierin klinkt een Supersaw zoals hij ongeveer klinkt als op een JP8000/JP8080. Dus traploos instelbare detune en geen sample effect bij het afspelen.

Groene ridder Jij had toch een V-synth XT? Heb je ooit de Integra aangeschaft en de modeling in klank vergeleken? :)
 
Groene ridder Jij had toch een V-synth XT? Heb je ooit de Integra aangeschaft en de modeling in klank vergeleken? :)
Ik heb mijn V-synth XT (net als de rest van mijn hardware) gedurende de afgelopen jaren verkocht en gebruik nu enkel nog Logic Pro X.
Ik heb helaas nooit een Integra, JV 1080, JV 2080, JD 990 bezit om te vergelijken, maar dit zijn natuurlijk heel andere modules dan een V-synth XT.
Ik heb wel een Fantom XR gehad. Een totaal andere module dan de V-synth, maar wel een mooie aanvulling. Vooral de drumkits vond ik zeer goed.
 
Ik heb de JV-2080, XV-5080 en Integra-7 naast elkaar gehad en vond de Integra-7 de minst leuke van het stel. Vooral omdat Roland de interface op de unit zelf redelijk verprutst heeft naar mijn idee (de oudere hebben lekker veel knoppen en logische softbuttons en menu's, de Integra-7 moet het hebben van een handjevol knoppen en een enorme jog dial), de editor software (zowel VST als iPad) vrij matig is en de editing opties binnen de SuperNatural engine maar mager afsteken bij de PCM engine - met name de SuperNatural acoustics geluiden. Al met al voornamelijk een presetbak met goede geluiden, maar minder leuk als sounddesign tool dan de oudere bakken. Wat betreft de supersaw heb ik het antwoord niet, ik vond wel dat die SuperNatural synths erg goed klinken op zich. Uiteindelijk heb ik de Integra-7 geruild voor een andere rompler en de XV-5080 en JV-2080, beide vol expansions, gehouden.
 
Dat van de verschillen (SRX in integra7 vs in JV) was ik ook benieuwd naar.. maar de verschillen die hieronder te horen zijn komt dus voornamelijk door de insert fx?? Zou kunnen.. :)
https://www.youtube.com/watch?v=u8h1Ui_u7zU

Waar ik nog meer benieuwd naar ben is de analoge modeling... Ik wil het zo graag zelf horen een keer horen. maar ik lees hier bv dat de supersaw toch weer die befaamde sampletruc is.. (net zoals ik ooit de Supersaw als in een Roland Gaia als samples aantrof). https://www.gearslutz.com/board/elec...nth-meh-2.html

Het blijft natuurlijk geschreeuw op internet. :D Daarom probeer ik liever zelf hoe goed (of slecht) zoiets klinkt. Samples zijn natuurlijk niet per definitie slechter maar heeft altijd iets 'statisch-achtigs' vind ik. De Gaia had bv wel PWM en dan zo dat de LFO in free-run bleef.. iets wat met samples afspelen lastiger wordt.. of je moet het startpunt aan een LFO kunnen koppelen oid.

De XV5080 heeft 3 engines, drums, synth pcm en sampler player.
De PCM synth engine is erg geavanceerd. Dit is geen rompler meer.
Bv nu heeft de phantom PCM sync!

Zo geavanceerd dat het voor mij naast piano, wurly en rhodes module ook een dikke sounddesign tool is.
De interface is ook fijner dan op de Integra.
Alleen remote editen is moeilijk. Is me niet gelukt om dat via een Novation Zero Sl controller te doen.
Kwa geluid zou ik het digitaal en glassy noemen. Dus het snijd gemakkelijk door de mix.
Dun en hifi. Ben er erg blij mee.
 
Ik heb de JV-2080, XV-5080 en Integra-7 naast elkaar gehad en vond de Integra-7 de minst leuke van het stel. Vooral omdat Roland de interface op de unit zelf redelijk verprutst heeft naar mijn idee (de oudere hebben lekker veel knoppen en logische softbuttons en menu's, de Integra-7 moet het hebben van een handjevol knoppen en een enorme jog dial), de editor software (zowel VST als iPad) vrij matig is en de editing opties binnen de SuperNatural engine maar mager afsteken bij de PCM engine - met name de SuperNatural acoustics geluiden. Al met al voornamelijk een presetbak met goede geluiden, maar minder leuk als sounddesign tool dan de oudere bakken. Wat betreft de supersaw heb ik het antwoord niet, ik vond wel dat die SuperNatural synths erg goed klinken op zich. Uiteindelijk heb ik de Integra-7 geruild voor een andere rompler en de XV-5080 en JV-2080, beide vol expansions, gehouden.

Qua sound heb ik de integra altijd erg goed gevonden maar was het de interface die me tegenhield.
Ik heb nooit begrepen dat een synth die behoorlijk aan de prijs is er zo bekaaid vanaf kwam?
Zo'n goede synthesizer met je gewoon lekker kunnen tweaken vind ik.
M'n jd-xi (met supernatural sound engine) heb ik ook verkocht omdat het steeds drukken op buttons was, veel menudiving en natuurlijk kon je met die editor wel tweaken maar er gaat niets boven gewone knoppen en sliders.
 
Thanx Nap Ik heb je avonturen met de JV's en SRXen een beetje gevolgd.. en ik was ooit verbaasd toen ik ooit vroeg wat voor moois ik hoorde in een track van je en het de JV bleek te zijn. :D Eigenlijk ben ik een beetje teleurgesteld in de latere Roland dingen, vandaar dat ik de I7 ook gewoon eerst wil proberen maar gebruikerservaringen helpen natuurlijk wel. :) Je zou toch denken dat het met een iPad goed toegankelijk moet zijn en controls moet scheppen. Dit ziet er wel heel overzichtelijk uit.. maar schaarse hoeveelheid parameters idd. Maar die supernatural geluiden zijn ook soorvan complexe multisamples waar nog extra geluid fx aan toegevoegd worden.. waarschijnlijk zal de polyfonie daarvan ook lager zijn.
De PCM editten gaat op de I7 idd heel veel shortcuts missen tov 'n JV.. maar kun je dit gedeelte niet op de iPad niet editen dan?? Ik kom ook nergens filmpjes tegen, wel deze op het apparaat zelf:
https://www.youtube.com/watch?v=NjyDO-XL5q0

flyweight Die XV5080 is idd een zeer uitgebreidde module, ook nogeens 'n keer proberen maar dan :D Maar vind de supernatural geluiden wel erg lekker klinken.. en het is wel een fijn idee om alle expansies in 1 unit te hebben.. Hopelijk kan ik em ooit nog eens (ergens) proberen met mijn eigen ipad..
 
Back
Top