Nieuwe soundmodule Roland Integra-7

Het wachten is voorbij.
Roland brengt een nieuwe module op de markt. De INTEGRA-7.


http://www.pcmusic.org/news/view.php/lang/en/id/11794/

http://www.rolandconnect.com/product.php?p=integra-7

051ecd9c81c2ba94efab0cddb2c97c.jpg



joeri
 
Last edited by a moderator:
Want die ipad edior is wel erg basaal hoor mensen....je kan geen efx editten of outputs kiezen etc...echt alleen maar een beetje programchangen en heel simpel filtertjes open en dicht zetten etc.

Toegegeven, je kunt veel niet met de editor, maar de Super Natural Synth is volledig te editen met de iPad.
Nu is dat maar een onderdeel van een groter geheel, dus een uitgebreidere editor zou wat mij betreft zeker welkom zijn.

Overigens zie je bij de Jupiter 80 editor hetzelfde, maar daar heb je dan tenminste nog het kleurentouchscreen.
 
Salliant detail. bij Bax was de prijs idd 1499 voor en 1545 na de BTW verhoging (en doodleuk op de site zeggen dat je de BTW niet doorrekent :P )

De Integra-7 is tot minimaal 3 decemeber niet meer leverbaar....
Ik heb hem geannuleerd dus.....kunnen ze ondertussen ook maar even een audiounit plugin maken...

Mag ik vragen waar jij deze info vandaan hebt.
Baxshop meldt op hun website een levertijd van 13 weken.
In een officieel emailtje wordt gesproken over de derde week van Januari 2013.

Is de Integra 7 uberhaupt wel al in Nederland verkocht.
 
Mag ik vragen waar jij deze info vandaan hebt.
Baxshop meldt op hun website een levertijd van 13 weken.
In een officieel emailtje wordt gesproken over de derde week van Januari 2013.

Is de Integra 7 uberhaupt wel al in Nederland verkocht.

Levertijd indicator bij thomann, maar onder voorbehoud.

Kans is groot dat het gewoon een paar maanden gaat duren daarom heb ik mijn order ook geannulleerd. Ik heb geen zin om dat geld 3 maanden al kwijt te zijn.

Misschien ga ik dan toch maar voor de Jupiter80. De Motif XF-7 is ook weg nu.
 
Ik bezocht vandaag het schone Alkmaar en zag daar bij zowel Spanjaard als Dijkman de Integra-7 staan.


groet

Tom
 
Ik bezocht vandaag het schone Alkmaar en zag daar bij zowel Spanjaard als Dijkman de Integra-7 staan.


groet

Tom

thx voor de info.


Ik wacht nu toch maar effe op een jupiter80.....ergens vind ik het belachelijk dat een rompler uit 2012 alleen via een 2 regelig display volledig geedit kan worden. Want Sonar is leuk en aardig enzo, maar ik draai Mac en ik bepaal zelf wel welke ik DAW ik draai en niet Roland.....

En ik vermoed dat een audiounit ook gewoon niet gaan komen, omdat erop de marketingsafdeling een paar koekwauzen zitten die een strategie hebben bedacht dat als Yamaha Steinberg koopt dat Roland dat truukje ook kan doen....sorry hoor, maar Cubase of Sonar dat is wel een groot verschil qua userbase....mafferds
 
Ik bezocht vandaag het schone Alkmaar en zag daar bij zowel Spanjaard als Dijkman de Integra-7 staan.


groet

Tom

Waren dit wellicht slechts demo-modellen of was de Integra 7 daadwerkelijk ook te koop en gelijk leverbaar.
Kan je daar iets over zeggen.
De module is nog in geen velden of wegen te bekennen bij de grotere zaken als Rockpalace, Feedback en Baxshop om er maar eens een paar te noemen.
Ik neem aan dat dit grote muziekinstrumentenzaken zijn.
Hoe verhouden zich de 2 bovenstaande zaken t.o.v hen.
Zijn zij wellicht "echte" Roland dealer en hebben zij een streepje voor bij Roland.
Baxshop kan de module pas in Januari 2013 leveren!!!!!
i4Muzique levert dan weer binnen 1-3 dagen (Volgens de online webshop, dat dan weer wel).
Verder is de module nog nergens te bekennen via online shoppen, allemaal in bestelling bij de leverancier.
Is de Integra dan toch zo gewild!
Iemand een gedachte hoe het precies zit, blijft onduidelijk zo. :?
 
Kan me niet voorstellen dat de eerste batch compleet weg ge-preordered is - tenzij Roland er heel weinig heeft gemaakt. Het is tenslotte niet een heel revolutionair, langverwacht of supergoedkoop apparaat waar mensen voor in de slaapzak voor de winkel gaan liggen. Waarschijnlijk komt de productie/levering gewoon traag op gang.
 
Waren dit wellicht slechts demo-modellen of was de Integra 7 daadwerkelijk ook te koop en gelijk leverbaar.

Geen idee. Ik heb er verder geen aandacht aan besteed, maar Dijkman beweert ook op hun site snel te kunnen leveren.
 
waarom lees ik geen vervolg meer over de integra?
Is hij niet leverbaar of heeft niemand er een besteld, ik ben namelijk zeer benieuwd.
Ik zag dat hij binnen 3 dagen leverbaar is bij muziekcentrum Oostendorp
 
Het is een niet-analoge Roland van na 1986, dus da's verboden voer voor synthforummers. ;)
Nee, gekheid; het zal wel aan het gebrek aan leverbaarheid liggen.
 
Heb eens even gechecked bij mijn leverancier en hij niet uitsluit dat je er nog 1-2 maandjes op moet wachten. De vraag is behoorlijk dus vandaar ;-) Moet ook zeggen dat je voor deze prijs heel veel synth krijgt, perfecte bak voor een studio of om in een live rack te schroeven. Gaat het beter doen dan de Juup-80 ;-)
 
Mark-T vroeg zich af of er wel een Performance mee gemaakt kan worden. Ik vind dat ook belangrijk om te weten.
Ik heb de manual gevonden, en daar begrijp ik uit dat een Performance nu een "studioset" heet. Belangrijke informatie voor als je hem live met de band wilt gaan gebruiken. Een Studioset is gelukkig op te slaan.....

Ik denk dat ik hem volgende maand heb.
 
van de rolandclan site:

wrote to Roland about this issue (iPad app not working with MIDI-THRU enabled).. This was their response:


You are correct, the original design of the Integra-7 was for the iPad application to be used in live situations, but not in conjunction with a computer in recording situations. The engineers in Japan are now working on a computer-based editor that should work for your setup. We hope to have this application available within a month or so.

Sincerely,
Roland US Product Support

EDIT:

was een post van 18-jan-13, eind feb zou ie er dan eindelijk eens kunnen zijn? Maar of het dan een standalone/vst of AU plug wordt....????
 
Maar snap het ff niet
A met USB naar PC en wifi naar iPad (heb nog een netgear stick liggen) dan heb ik toch gewoon 2 verbindingen?
Of bedoel je dat die de edits niet doorzendt naar de USB out? Dat zou wel minder zijn
Want al die zooi via NPRN en sysex gaan controllen zie ik echt niet zitten
 
Maar snap het ff niet
A met USB naar PC en wifi naar iPad (heb nog een netgear stick liggen) dan heb ik toch gewoon 2 verbindingen?
Of bedoel je dat die de edits niet doorzendt naar de USB out? Dat zou wel minder zijn
Want al die zooi via NPRN en sysex gaan controllen zie ik echt niet zitten

psies

als je de ipad app gebruikt moet de usb midi tru op off staan anders werkt de app niet.....en komt er dus niets je daw in of uit en de i7 via midikabels aan de daw hangen geeft slechte timing heb ik gelzen, dus je moet de usb poort gebruiken.
 
Nou lekker dan, maar geldt ook vor WIFI + USB?
Ik hoop dat ze met een MOTIFF achtige VST komen, dat zou helemaal top zijn.
Tevens las ik dat ze de legacy collection ook nog niet beschikbaar hadden gemaakt voor de i7

Gaat er mij eigenlijk gewoon om dat ik één doos heb waarbij ik al mijn D, JV, JP en VSynth type geluiden tot mijn beschikking heb. Maar dan een stuk sneller als de V Synth XT want die vond ik echt veels te traag
Als ik dan in één performance er bijv een drumtrack, een basje, strings en een piano uit kan halen, dan ben ik blij. Verwacht echt geen volledige 16 kanaals bezetting te halen.
 
Back
Top