Nieuwe soundmodule Roland Integra-7

Het wachten is voorbij.
Roland brengt een nieuwe module op de markt. De INTEGRA-7.


http://www.pcmusic.org/news/view.php/lang/en/id/11794/

http://www.rolandconnect.com/product.php?p=integra-7

051ecd9c81c2ba94efab0cddb2c97c.jpg



joeri
 
Last edited by a moderator:
Deze Integra is asoluut een intressant apparaat. Maar voor een vlaggeschipmodule op dit moment voor mij niet intressant genoeg om m'n 5080 (4x SRX + 4x SR-JV, alles in real time) van de hand te doen.

Het Vreemde aan het apparaat is de memorystructuur wat Roland ooit heeft ontwikkeld en iedere keer maar weer in een 'nieuw' apparaat stopt. Waarom is het bijvoorbeeld nodig elk SRX bordje een apart geheugenblokje te geven? Anno 2012 hadden al die samples tones en performances toch ook allemaal in één groot vat gegooid kunnen worden om ze vervolgens met de "Tone Finder wizard" op "logical categories" terug te vinden?...

Roland zal ongetwijfeld het onderrste uit de kan gehaald hebben binnen de grenzen van dit budget. Ik heb voor een compromisloze integra dan ook best wat meer over. "Kiek'n wat de integra-9 wot"...
 
Zal wel een rom/ram kwestie zijn. Neem aan dat die nieuwe surround meuk ook de nodige CPU power en geheugenruimte claimt.
 
Dat surround-gedoe had Roland wat mij betreft wel achterwege mogen laten.
Over normale boxen klinken de surround-demo's heel raar. En ik heb geleerd om muziek zo te laten klinken dat het over 2 normale boxen goed klinkt.

Neem niet weg dat de Integra heel goedkoop is. Voor iets meer dan de prijs van een Sonic Cell krijg je wel heel veel klanken. Maar ik blijf erbij dat het alleen de klanken zijn en niet de structuur van een JV of XP.
Als ik bijvoorbeeld de 'Nylon+Steel' patch vergelijk tussen die van een JV-80 (heldere knallende klank) en die van een RS-50 (slappe doffe plastic klank), dan is het maar afwachten hoe de klanken het in de Integra gaan doen.
 
Ik heb het ding niet gehoord, maar ik wil wel even aannemen dat Roland bij dit apparaat niet op de klankkwaliteit bezuinigd zal hebben. Zo goedkoop is hij nu ook weer niet, en als je hem dan vlaggeschip noemt dan zou je wel heel hard in je vel snijden.
 
Nice, ik ben benieuwd naar de gebruikerservaring. Ik hou me voorlopig even afzijdig.
 
De Integra-7 is vanaf nu leverbaar!

waar dan?

niet bij Thomann en niet bij Bax....

30 oct staat er nog steeds daar.
 
Da's dan €1372,50. Ben benieuwd of er Synthforummers zijn die hem gaan kopen, ben erg benieuwd naar de gebruikerservaringen/demo's.
 
Ik zit heel erg te twijfelen. Heb echter net deze week een Motif aangeschaft, dus het zou niet helemaal verantwoord zijn om nu ook nog eens € 1400,-- uit te geven aan de Integra-7. Als ik echter wacht tot over een maandje loop ik de 10% korting mis.
 
10% korting is best veel.
Als het goed is heb ik hem morgen binnen incl de wireless usb adapter, es kijken hoe goed dat werkt met die ipad :P
 
Krijg ik een mail vandaag terug (na betaling uiteraard) dat ie NIET op voorraad is, ondanks de dikke groene DIRECT UIT VOORRAAD LEVERBAAR verkeerslichten ernaast...

gvd, dat hebben ze nu al een paar keer geflikt...Laatste keer dus bij Peter Verspuy......wees gewaarschuwd!!
 
Da's dan €1372,50. Ben benieuwd of er Synthforummers zijn die hem gaan kopen, ben erg benieuwd naar de gebruikerservaringen/demo's.

Ik ben ook wel benieuwd hoe hij zich verhoudt kwa klank tot de XV-5080 en JV-2080 bijv...
 
10% korting is best veel.

Niet als de prijs eerst een stukje omhoog gaat. Ik heb in de afgelopen twee weken goed rondgekeken voor een nieuwe synth en heb toch bij redelijk wat winkels de prijzen omhoog zien gaan van bepaalde artikelen. En nu gaan ze opeens kortingen toepassen op de bedragen die eerst omhoog zijn gegaan. Beetje nep. Maar goed, je krijgt nog wel enigszins wat van de adviesprijs af.
 
Dat de prijzen omhoog zijn gegaan is vrij logisch. De btw is immers 2% omhoog gegaan. Lijkt me logisch dat de ondernemer dat doorberekend aan de consument.
 
Salliant detail. bij Bax was de prijs idd 1499 voor en 1545 na de BTW verhoging (en doodleuk op de site zeggen dat je de BTW niet doorrekent :P )

De Integra-7 is tot minimaal 3 decemeber niet meer leverbaar....
Ik heb hem geannuleerd dus.....kunnen ze ondertussen ook maar even een audiounit plugin maken...

Want die ipad edior is wel erg basaal hoor mensen....je kan geen efx editten of outputs kiezen etc...echt alleen maar een beetje programchangen (moet ook wel want die bank lsb/msb in de Integra is weer lekker des Rolands/jaren 80 fuck) en heel simpel filtertjes open en dicht zetten etc.
 
Misschien dat ik wel gewoon een JV1080 of JV2080 haal binnenkort, die zijn wel heel lekker goedkoop de laatste tijd :koffie:
 
Back
Top