Nieuwe soundmodule Roland Integra-7

Het wachten is voorbij.
Roland brengt een nieuwe module op de markt. De INTEGRA-7.


http://www.pcmusic.org/news/view.php/lang/en/id/11794/

http://www.rolandconnect.com/product.php?p=integra-7

051ecd9c81c2ba94efab0cddb2c97c.jpg



joeri
 
Last edited by a moderator:
Hehe, eindelijk weer eens een mooie module. Ik hoop dat dit een succes wordt en dat ze dan bij Korg ook die Kronos in een rack stoppen. Door de jaren heen ontdekt dat hardware toch mijn voorkeur heeft, niet perse analoog maar die digitale 80 en 90 jaren bakjes vind ik echt mijn ding. Denk nou niet aan die GM geluiden want dat is niks, maar die Triton, Wavestation, Roland JD en JV series, TX816, TG77, EX5R. FS1R etc. hebben duidelijk mijn voorkeur boven al dat software gedoe. Dit werkt altijd en geen stress voor je computer. Een dikke audio interface/mengtafel en wat leuke rand apparatuur er om heen, klaar.
 
Damn impressive! Ik ben altijd fan geweest van de JV2080 en verwanten (heb er nog steeds een), en ben al jaren waanzinnig happy met de SRX11 (Piano) en SRX12 (EP) in m'n RD-700 piano.

En nu brengen ze al die libraries uit in één module... wow! Ik denk dat dat ding ongeloflijk populair gaat worden... en het zou me niet verbazen als ik er straks ook eentje heb ;)
 
Hehe, eindelijk weer eens een mooie module. Ik hoop dat dit een succes wordt en dat ze dan bij Korg ook die Kronos in een rack stoppen. Door de jaren heen ontdekt dat hardware toch mijn voorkeur heeft, niet perse analoog maar die digitale 80 en 90 jaren bakjes vind ik echt mijn ding. Denk nou niet aan die GM geluiden want dat is niks, maar die Triton, Wavestation, Roland JD en JV series, TX816, TG77, EX5R. FS1R etc. hebben duidelijk mijn voorkeur boven al dat software gedoe. Dit werkt altijd en geen stress voor je computer. Een dikke audio interface/mengtafel en wat leuke rand apparatuur er om heen, klaar.

Je bedoelt toch hetzefde als de integra?Dus heel het verleden van een onderneming stoppen in één doos?Volgende week weten we wat het is,want korg plant ook een groot aankondiging.
Dit maakt me nieuwsgierig voor de toekomst,want het is duidelijk dat de laatste wapenfeiten voor hardware is uitgeteld voor mij.Toch voor synth's.
 
Je bedoelt toch hetzefde als de integra?Dus heel het verleden van een onderneming stoppen in één doos?Volgende week weten we wat het is,want korg plant ook een groot aankondiging.
Dit maakt me nieuwsgierig voor de toekomst,want het is duidelijk dat de laatste wapenfeiten voor hardware is uitgeteld voor mij.Toch voor synth's.
Ik bedoelde eigenlijk dat het een MODULE is. Tegenwoordig wordt het argument gebruikt dat modules slechte verkoop cijfers hebben. Kan wel zo zijn, maar door ze dan maar helemaal af te schaffen verliezen ze toch een potentieel aan klanten. En net zoals met software moet je met hardware redelijk wat hebben wil het leuk worden.
Zou Korg dan toch met een rack Kronos komen? Dat wil ik zien maar vermoed van niet.
 
Als ze bij Roland nou eens ff lekker klein beginnen met een nieuwe analoge 303 ofzo ben ik de eerste die hem koopt. Het moet toch mogelijk zijn? Heb hier laatst een nieuw bestelde xoxbox gehad maar die was werkelijk zo slecht gebouwd en na 10 minuten gaf hij het op, wat een drama. Roland moet dat toch beter kunnen met al hun kennis en ervaring? Maar nee..wat doen ze....apparaten uitbrengen zonder ballen waar niemand op zit te wachten. En dan wel teren op de namen van vroeger.


Projectie: ik = de wereld.

Als er écht niemand op de apparaten van Roland zat te wachten, waarom zijn ze dan niet failliet, waarom staan de winkels dan niet vol met ieder apparaat van Roland dat ze ooit ingekocht hebben?
 
Ik bedoelde eigenlijk dat het een MODULE is. Tegenwoordig wordt het argument gebruikt dat modules slechte verkoop cijfers hebben. Kan wel zo zijn, maar door ze dan maar helemaal af te schaffen verliezen ze toch een potentieel aan klanten. En net zoals met software moet je met hardware redelijk wat hebben wil het leuk worden.
Zou Korg dan toch met een rack Kronos komen? Dat wil ik zien maar vermoed van niet.

Het is nu of nooit dat ik voel bij roland bij het uitbrengen van de integra.Alles in één kast!
Nu het nog kan verkopen.Want de toekomst zit duidelijk te gaan naar een andere richting.
Een computer tijdperk dat steeds meer en meer vakbladen verder en verder zit uit te breiden,terwijl toen 'computer music magazine' de enige was.
 
Slimme zet van Roland in combinatie met een Editor voor de Ipad :)

Slim, maar niet echt leuk. Verwijder de editor-app uit de Appstore, en je bent nergens meer; met een gewone standaard-PC kun je na een jaar of 10 nog enig hack-werk verrichten om oude zooi aan de gang te krijgen, ik geef het je te doen als je alsnog opzoek moet op de rommelmarkt naar een vintage iPad 3 na die tijd die niet helemaal naar de kloten is geholpen (om van de batterij maar te zwijgen).

Als het via een of ander proprietair protocol gaat mag je hopen dat de MIDI-implementatie uitgebreid is, anders wordt het een onbewerkbare preset-doos.
 
Wat de Roland klassiekers betreft: het gros van de bevolking wil vernieuwing. Een synthesizer heeft zich veel verder ontwikkeld dan een zaagtandje met een filter en een envelope. Dat er een paar verstokte synthforummers zijn die zich vasthouden aan de historie van Roland: fijn, maar van dat kleine groepje mensen kan Roland niet leven. Het gros van de muzikanten wil hapklare goedklinkende piano's en dergelijke. Ik ken genoeg muzikanten die de oude Juno's en Jupiters niet zien zitten ("er zit geen goede piano-klank in": en dat ik die apparaten dan voor weinig geld van hen heb overgenomen. ;))
Er zijn al genoeg fabrikantjes die analoge synths uitbrengen, maar heel weinig die synths uitbrengen met realistische klanken. Roland-klonen met de sounds van vroeger kun in ettelijke hardware en software-versies kopen. Ik geef Roland de complimenten dat ze de ontwikkeling van de synthesizer verder hebben doorgezet en niet zijn blijven steken bij de oude analoge klanken.
 
Hmm de jupiter80 in rackformaat, alle SRX borden erin en een berg outputs achterop...

En met een ipad een enorm groot editscherm....

Deze gaat er hier ook komen.....

:biertje:
 
Het is niet exact een Jupiter80; de architectuur is anders. Maar hij bevat wel ook de SuperNatural engine voor akoestische en synthsounds, dus je hebt de buik van de juup80 wel. In hoeverre je meer of minder kan layeren weet ik niet.
 
nee je hebt niet alle performance controls zoals op de jp80 dat klopt, maar ik zag op die editor dat je wel net zo deep kan editen in de synthengine als op de jp80.

Layeren doe ik wel in logic als ie gewoon 16x multitimbri is.


Nou nog effe wachten tot ie er is :) Oct lees ik. Al zegt Bax al binne 4dagen maar da geleuf ik nie.
 
Mmm, weer zo'n "soundcanvas-on-steroids". Niks nieuws dus... 8D :Z

niks nieuws nee, maar wel heel veel in een bak hoor. Romplers zijn echt superhandig in je setup als je snel een geluid wilt zonder uren te moeten patchen.

En als je eens in de paar jaar upgrade, goed te doen qua investering. Al die SRX borden zijn wel erg gaaf yammie


Ik ben ook gek op mijn motif XF
 
Back
Top