Nieuwe soundmodule Roland Integra-7

Het wachten is voorbij.
Roland brengt een nieuwe module op de markt. De INTEGRA-7.


http://www.pcmusic.org/news/view.php/lang/en/id/11794/

http://www.rolandconnect.com/product.php?p=integra-7

051ecd9c81c2ba94efab0cddb2c97c.jpg



joeri
 
Last edited by a moderator:
ivm met de mininova hier op de frontpage is deze module echt groot :-)
 
das marketing he, steeds weer dingen uitbrengen met NET niet alles erin met een net wat mindere of andere geluidskwaliteit als de voorgangers... dus de consument nooit alles in 1 apparaat geven anders kopen ze maar 1 apparaat
 
Ach, het is nooit goed. Als ze niets uitbrengen vergeten ze hun fans. Als ze wel iets uitbrengen is het niet goed genoeg want er zit teveel in (te ingewikkeld, je zoekt je een breuk, menu's, bah) of juist te weinig (dat kon de XXXX ook al en die had ook nog...), het geluid is niet goed genoeg (slechte componenten, goedkope bastards) of juist te goed (bah, het klinkt veel te glad), hij lijkt teveel op zijn voorgangers (meer van hetzelfde) of juist te weinig (maakten ze nog maar XXXX), hij is te duur (het is gewoon een VST in een doos) of juist te goedkoop (voor dat geld zal het wel niet veel voorstellen).

Enfin, zolang het geen Jupiter 8 / 808 of 909 replica is, is het gewoon niet goed genoeg. En zelfs dan was het origineel waarschijnlijk beter omdat vroeger.

Het lijkt mij een vet ding, maar ik heb al een Motif XS7 dus ik denk niet dat het genoeg toevoegt om diep voor in de buidel te tasten.
 
sjah zijn er niet al genoeg soundmodules vol met presets?
 
Schijnbaar ontwikkelt het zich nog steeds en voorziet het in een behoefte ... persoonlijk begin ik steeds minder het nut van hardware te zien - afgezien van analoog dan. Zou liever die Roland presetbank en synthengine als VST/AU hebben voor 1/3 van het geld. Ik heb wel eens het idee dat die hardware units niet veel meer zijn dan een hele grote en hele dure dongle.
 
het lijkt ook wel alsof Roland de 2e hands markt niet volgt om te constateren wat populaire produkten waren...
de jupiter 8
jd800
jd990
jupiter 6
jupiter 4
mks80
303
808
909

en daar wat mee doen want dat zijn/waren gewilde produktenm maargoed grote bedrijven hebben altijd blinddoeken om
 
Nou, ik denk niet dat ze blind zijn. Er zitten daar ongetwijfeld product managers en marketeers die zichzelf regelmatig afvragen of ze niet met een nieuwe analoge opvolger van een oude klassieker moeten komen. En dan rekenen ze door wat het kost om te ontwerpen, te bouwen, te produceren, te servicen en op de markt te zetten. Daar komt dan een verkoopprijs uit en die wordt dan vermenigvuldigd met het verwachte aantal verkochte apparaten. En waarschijnlijk levert dan een nieuwe preset-module of performance synth meer op - doorontwikkelen op bestaande techniek, brede afzetmarkt, goede marges, geen vintage concurrentie op de 2de hands markt... Roland maakt al zo lang geen analoge synths meer dat het een forse investering moet zijn om dat weer op te pakken, en dat gaan ze niet doen als ze niet verwachten daar flink mee te scoren.
 
het lijkt ook wel alsof Roland de 2e hands markt niet volgt om te constateren wat populaire produkten waren...
de jupiter 8
jd800
jd990
jupiter 6
jupiter 4
mks80
303
808
909

en daar wat mee doen want dat zijn/waren gewilde produktenm maargoed grote bedrijven hebben altijd blinddoeken om

dat klinkt leuk, en veel mensen roepen dat, maar de praktijk is dat het bij roepen blijft. Dat weten die hardware makers ook en er wordt gewoon te weinig hardware verkocht om dat soort risico's te nemen.

zo'n integra 7 die een soort van roland jv5080 on steroids is, is voor dat bedrag veel beter te vermarkten. Dus dat soort synths zul je veel sneller zien.

ga maar na, er zou een nieuwe jupiter 8 uit komen, jij roept nu wel dat je daar op zit te wachten maar zou jij die echt gaan kopen voor meer dan 4000 euro? want dat is wel de prijsrange waar je waarschijnlijk in terecht komt.

Het kan dus gewoon niet meer uit om zulke synths op de markt te brengen.
 
Gezien het aantal nieuwe apparaten dat Yamaha, Korg en Roland (twee)jaarlijks uit blijven brengen zullen het er wel genoeg zijn denk ik zo.
 
het lijkt ook wel alsof Roland de 2e hands markt niet volgt om te constateren wat populaire produkten waren...
jupiter 8
jupiter 6
jupiter 4
mks-80
TB-303
TR-808
TR-909

Vergeet niet de SH-5 :eureka:

Nou, ik denk niet dat ze blind zijn. Er zitten daar ongetwijfeld product managers en marketeers die zichzelf regelmatig afvragen of ze niet met een nieuwe analoge opvolger van een oude klassieker moeten komen. En dan rekenen ze door wat het kost om te ontwerpen, te bouwen, te produceren, te servicen en op de markt te zetten. Daar komt dan een verkoopprijs uit en die wordt dan vermenigvuldigd met het verwachte aantal verkochte apparaten. En waarschijnlijk levert dan een nieuwe preset-module of performance synth meer op - doorontwikkelen op bestaande techniek, brede afzetmarkt, goede marges, geen vintage concurrentie op de 2de hands markt... Roland maakt al zo lang geen analoge synths meer dat het een forse investering moet zijn om dat weer op te pakken, en dat gaan ze niet doen als ze niet verwachten daar flink mee te scoren.

Volgens mij zijn ze wel blind en nog dom ook, om de (echte) analoge synth liefhebbers in de kou te laten staan.
Van alle door Bass genoemde apparaten zullen ze ergens in een stoffig archief heus nog wel de bouw tekeningen hebben liggen en met de liefhebbers van tegenwoordig kunnen ze makkelijk een productie aantal van 10.00+ hanteren wat genoeg winst marge creƫert.
 
Reactie op "Wie koopt er in deze tijd nog een (overpriced) soundmodule?" van Rauzi

Mensen die het live willen gebruiken.

Daarnaast, ben ik erg blij met mijn Motif XF naast mijn DAW. Plugins ja, vet en ik ben er ook heel blij mee - maar het snel (zonder te laden/wachten) door veel bruikbare presets in alle stijlen en soorten (zeg maar van synth tot sitar) kunnen bladeren - daar kan nog geen plugin tegenop.
 
Zo dan, de Synthforum Zure Beertjes worden weer aan een recordtempo verorberd merk ik.

Aangezien deze module de Supernatural en aanverwante sound engines heeft en de sounds (via Ipad weliswaar) editeerbaar zijn, lijkt het me een erg nuttige module voor degenen die niet nog een synth-met-keys willen. En de prijs lijkt me ook alleraardigst navolgende wat je krijgt.

Roland is zijn oudjes echt niet vergeten, maar economisch is nieuw analoog voor hen niet de gekozen weg; ze kiezen voor de supernatural synth VA. En daar kan je over huilebalken, maar het is nu eenmaal wat het is. Koop een oude analoge Roland, koop een nieuwe analoge niet-Roland, of een nieuwe VA Roland. Keuze voor iedereen.

In de vergelijking met de mogelijkheden van de jupiter80 heb ik me nog niet verdiept, in hoeverre je even complexe sounds kan maken.
 
Back
Top