Nieuwe soundmodule Roland Integra-7

Het wachten is voorbij.
Roland brengt een nieuwe module op de markt. De INTEGRA-7.


http://www.pcmusic.org/news/view.php/lang/en/id/11794/

http://www.rolandconnect.com/product.php?p=integra-7

051ecd9c81c2ba94efab0cddb2c97c.jpg



joeri
 
Last edited by a moderator:
Ik heb een tijdje geleden een D50 mét PG1000 verkocht aan iemand die enkel presets ging gebruiken. Ik heb hem heel duidelijk uitgelegd dat die PG1000 dan niet nodig was en wel een stevige meerprijs vertegenwoordigde, maar hij moest en zou mijn exemplaar overkopen. Da's dan ook goed wat mij betreft, ik ga de ontbrekende hoeken aan andere personen niet herstellen. :)

@Mark-T: zit er in heel die Jupiter 80 nergens een bron die enigszins JD-achtig gemaakt kan worden? Er zitten 380 PCM golfvormen achter de synth engine oscillatoren, waarvan vele gebaseerd zijn op Roland's digitale verleden... Het zal dan natuurlijk nog steeds wat creativiteit vragen om het te programmeren als LA synthese.
 
Ik heb een tijdje geleden een D50 mét PG1000 verkocht

Daar ga je vroeg of later echt spijt van krijgen m'n vriend =(
Er zijn bij mij zijn al heeeeeeeeeel wat synths gekomen en ook weer gegaan, maar die D-50 is wat bepaalde klanken betreft echt uniek :halleluja
Voor mij een blijvertje en dat zeg ik niet vaak.
 
@Mark-T: zit er in heel die Jupiter 80 nergens een bron die enigszins JD-achtig gemaakt kan worden? Er zitten 380 PCM golfvormen achter de synth engine oscillatoren, waarvan vele gebaseerd zijn op Roland's digitale verleden... Het zal dan natuurlijk nog steeds wat creativiteit vragen om het te programmeren als LA synthese.

Wat is er klanktechnisch speciaal aan de JD-800? Technisch gezien is het de voorloper van de JV-80; dus 4 oscillatoren per stem en een reeks aan PCM-golfvormen.
De XV-3080 en de XV-5080 zouden alle golfvormen van de JD-800 aan boord moeten hebben. Ik weet niet of de Jupiter-80 die golfvormen ook heeft.
De JD-800 heeft geen LA-synthese: het gaat gewoon om het mengen van 1 tot 4 PCM-golfvormen met daarna de filters en de envelopes. Zoiets moet op de Jupiter-80 ook wel lukken.
 
Draait op 44kHz ipv 32kHz.

Ja, dat doet zijn opvolger; de JV-80 ook en bijna alle Rolands daarna...
De JD-800 moet het van zijn schuifjes hebben en de JD-990 van zijn algoritmes.
Natuurlijk hebben beide een unieke set aan golfvormen. Maar die zijn in de XV-serie weer present.
 
Wat is er klanktechnisch speciaal aan de JD-800? Technisch gezien is het de voorloper van de JV-80; dus 4 oscillatoren per stem en een reeks aan PCM-golfvormen.
De XV-3080 en de XV-5080 zouden alle golfvormen van de JD-800 aan boord moeten hebben. Ik weet niet of de Jupiter-80 die golfvormen ook heeft.
De JD-800 heeft geen LA-synthese: het gaat gewoon om het mengen van 1 tot 4 PCM-golfvormen met daarna de filters en de envelopes. Zoiets moet op de Jupiter-80 ook wel lukken.

Je kan LA synthese wel wat faken met een Jupiter 80 (en dus ook Integra synth engine) he. PCM sample op partial 1, met envelope met enkel wat decay (tenzij je een single cycle optie hebt voor PCM oscillatoren, da's nog makkelijker). De synthtail op partial 2 met een VA golfvorm. Als je dan ook nog een PCM sample deelt met de JD, kan je gelijkaardige dingen maken. Identiek? Neen. Het is danook een Jupiter 80, geen JD-800 en ook geen claim om er een emulator van te zijn. Maar m.i. wel mogelijkheden genoeg om dat sfeertje te maken.

Ik heb zelf geen ervaring met de JP80 dus ik weet niet in hoeverre hij inderdaad JD800 PCM's bevat.

@Analogica: ik vond de D50 prachtig klinken, maar na hem op 1 album gebruikt te hebben vond ik dat ik toch wel vaak terug op gelijkaardige klanken terechtkwam, dat het vijvertje wat leeggevist was. Ook programmeerde ik er zelfs met de PG niet zo graag mee. En dus mocht hij plaats maken voor wat anders.

Wat dat "vijvertje leeggevist" element betreft lijkt de Integra me wel safe: duizenden patches, die je dan ook nog eens compleet kan editten. Daar zal je wel heel lang mee verder kunnen. 8)
 
Ik maak me zorgen over hoe je de Integra live moet aansturen. Er lijken geen performances in te zitten.
Roland adviseert het A-88 masterkeyboard, maar die kan alleen lower en upper-zones aanspreken.
Ik wil toch op zijn minst 8 tot 16 split- en layer-zones met de bijbehorende effecten.

Wat de D-50 betreft: ik vind hem prachtig, maar ik heb hem niet gekocht omdat het bijna allemaal attack-sampeltjes zijn die afgemaakt worden met een analoge golfvorm. Op de JX-1 zijn de D-50 klanken volledig gesampeld en dat klinkt toch anders. Ook omdat je op de JX-1 de PCM-klanken kunt filteren en op de D-50 niet.
 
omdat het bijna allemaal attack-sampeltjes zijn die afgemaakt worden met een analoge golfvorm.

Euhm ja, da's nogal typerend voor LA synthese nietwaar...

Kan je in een Integra Live Set misschien de split points instellen voor ieder part, zonder dat dit over een ander MIDI channel verloopt?
 
Het volgende viel mij op in de Roland catalogue:

Note: Since the INTEGRA-7 uses the latest MFX engine, the onboard SRX expansion libraries will not sound identical to previous sound modules and synthesizers. The INTEGRA-7 cannot load data from the XV-5080.
 
Als ik het goed begrijp zijn de waveforms / samples wel hetzelfde, maar de effectgenerator erachter niet waardoor je geen 100% carbon copy krijgt van de ouwe zooi.
 
Daar ga je vroeg of later echt spijt van krijgen m'n vriend =(
Er zijn bij mij zijn al heeeeeeeeeel wat synths gekomen en ook weer gegaan, maar die D-50 is wat bepaalde klanken betreft echt uniek :halleluja
Voor mij een blijvertje en dat zeg ik niet vaak.

Amen.Jm Jarre heeft zowat met dit toestel een heel album gemaakt(revolutions in 1988).Voor mij het beste van Jm.(dus mensen,je hoeft geen honderd synth's te hebben).
Vraag me af wanneer Hij met iets nieuws komt.
 
Als dit een JV-2080 +alle expansies + JP-8080 + USB en mooie connectivity/iPad is, dan koop ik hem. 1 2HE unit to rule them all :D
 
Volgens een verkoop binnendienst medewerkster bij Roland zal de prijs van de Integra-7 € 1499,-- zijn. Werd echter wel bijvermeld dat deze prijs onder voorbehoud is. Zou maar zo 100 euro meer kunnen worden.

Bij Roland Benelux is nog niets bekend over de datum waarop de Integra kan worden uitgeleverd.
 
The INTEGRA-7’s SuperNATURAL powers also reach beyond acoustic instruments. It’s loaded with SuperNATURAL synth tones that meticulously recreate the fat sound of beloved vintage synthesizers, their expressive filters, and unique envelope behaviors. Hundreds of PCM waveforms are onboard as well, providing a treasure trove of classic digital-synth sounds prevalent in the ’80s and ’90s. You can even edit the sounds intuitively on an iPad with the dedicated editor app.


==> biedt niet echt uitsluitsel
 
Ik persoonlijk vind het er wel heel degelijk uitzien.
Absoluut een mooi design maar ben erg benieuwd naar de sound ervan.
 
iemand al meer info over die jp8080 waar raphie het over heeft? indien dat zo is - maar ik denk van niet - wil ik hem ook wel hebben :)
 
Op de internationale fori en nieuws sites lees ik niets over JP8080, het enige dat ze zeggen is

"Powerful SuperNATURAL synth engine with fat analog synth models and vintage filter types"

en

"SuperNATURAL Synthesizer

The INTEGRA-7’s SuperNATURAL powers also reach beyond acoustic instruments. It’s loaded with SuperNATURAL synth tones that meticulously recreate the fat sound of beloved vintage synthesizers, their expressive filters, and unique envelope behaviors. Hundreds of PCM waveforms are onboard as well, providing a treasure trove of classic digital-synth sounds prevalent in the ’80s and ’90s. You can even edit the sounds intuitively on an iPad with the dedicated editor app."




http://www.rolandconnect.com/product.php?p=integra-7
 
Back
Top